bjelkeman skrev:Tekniken för Svensson kommer. På http://uppladdning.nu" onclick="window.open(this.href);return false; så kan man se att det går bra framåt med nya laddare av alla storlekar.
Man tackar!
Tänk dig för innan du tackar. När Svensson kör helt på el får du ju göra dig av med kontran...
Senast redigerad av fieldflower den fre 30 sep 2016, 13:00, redigerad totalt 1 gånger.
BasBert skrev:
Finns Thynis här ute på Ön här uppe. "Pe.Th" fiskade å gick förresten i samma klass som ja från 5:an till 9:an, de du ...uppe i Gällivare
Uppdateringen som kom idag var 8.0. Ett helt nytt interface på skärmen. Musiken (satellitradio o internet) blev oerhört mycket bättre. Fick nyligen möjlighet att testa MB E 350e. Laddhybrid med ganska dåligt range (ca 2 mil) men 211 hk i bensinaren och så nära autonom man nog kan komma idag. Undrar om inte frun behöver en sådan....
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
Jag var och testade en Renault Z0E för en stund sedan. Helt ok den med även om körglädjen inte gick att jämföra med i3:ans. Fast där, precis som för andra är det varianter på gång med bättre räckvidd. När 50 milsgränsen spräcks för ett alternativ med rimliga kostnader, slår jag till
TheFlap
Medlem i PrataBas gubbklubb 40+....(70-)
Jazz-62, P-63, Bassline Worp Art V
Fläppen skrev:Jag var och testade en Renault Z0E för en stund sedan. Helt ok den med även om körglädjen inte gick att jämföra med i3:ans. Fast där, precis som för andra är det varianter på gång med bättre räckvidd. När 50 milsgränsen spräcks för ett alternativ med rimliga kostnader, slår jag till
När man når 50 mil till en rimlig kostnad tror jag att förbränningsmotorn dör.
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
Fläppen skrev:Jag var och testade en Renault Z0E för en stund sedan. Helt ok den med även om körglädjen inte gick att jämföra med i3:ans. Fast där, precis som för andra är det varianter på gång med bättre räckvidd. När 50 milsgränsen spräcks för ett alternativ med rimliga kostnader, slår jag till
När man når 50 mil till en rimlig kostnad tror jag att förbränningsmotorn dör.
Ja det tror jag med. Jag har föresatt mig att nästa bil inte kommer att bli en, driven av enbart fossila bränslen. Helst äkta elbil.
TheFlap
Medlem i PrataBas gubbklubb 40+....(70-)
Jazz-62, P-63, Bassline Worp Art V
Fläppen skrev:Jag var och testade en Renault Z0E för en stund sedan. Helt ok den med även om körglädjen inte gick att jämföra med i3:ans. Fast där, precis som för andra är det varianter på gång med bättre räckvidd. När 50 milsgränsen spräcks för ett alternativ med rimliga kostnader, slår jag till
När man når 50 mil till en rimlig kostnad tror jag att förbränningsmotorn dör.
Ja det tror jag med. Jag har föresatt mig att nästa bil inte kommer att bli en, driven av enbart fossila bränslen. Helst äkta elbil.
Och en solpanel på taket!
"Förutom ett lätt överbett är jag perfekt"
-Freddie Mercury
Det måste i alla fall tas i beaktande. Klart att det blir en miljöbelastning även om litium är återvinningsbart. Det brukar inte vara jättepopulärt bland miljöaktivister att starta nya gruvor så det blir intressant att följa. Sen om man kör dem på el producerat av fulkol så är det heller kanske inte helt optimalt.
"Kraven på en gruva i ett nordiskt land är så höga att produktionen bör betraktas som hållbar" Jo jag tackar, brukar vara en hel del aktivister hitresta från storstadsregionerna som protesterar i högan sky så fort det pratas om nya gruvor . Blir som sagt intressant att följa, ingen vill ha gruvor men alla vill ha elbilar och nya telefoner...
men alltid glömmer man som bort att oljeproduktionen orsakar enorma miljöskador och dessutom finansierar diktaturer och terrorism.
Att rövarkapitalet och diktatorer skiter i miljö, arbetsförhållande, fan och hans moster är inget nytt och gäller alla branscher, att litiumproduktion skulle skilja sig och vara råvaruutvinningen Bullerbyn är det väl ingen som tror, men det är inte värre än t ex olja som orsakat krig, folkmord och miljökatastrofer gång på gång.
Peavey Dude skrev:Nä, jag gillar att ha detta att titta på och framförallt att lyssna på
Jo, en del gör det. Numera tycker jag att det är långsamt, smutsigt, bullrigt, illaluktande, förorenande och obekvämt.
Långsamt?
Obekvämt?
Illaluktande?
Bullrigt?
Jag fattar ingenting....
Långsamt.
Är du ofta nere och kör på Lemans eller så?
Autobahn kanske, men det är få som behöver mer än typ 200-250 vanliga fossilbränsle-hästar ens på Autobahn..
Obekvämt?
Du menar att det är mer obekvämt att behöva stanna på E4:an och tanka i 10 minuter än att stanna på E4:an och ladda batteriet i en timme?
Illaluktande och bullrigt... Nä.
Luktar gott, och låter gott!
Tillräckligt snabb med 230hk för att enkelt hamna i knipa och låter så pass fint att jag sällan använder stereon. Men alla har rätt till sin egen åsikt!
Förlåt, jag menade givetvis inte långsamt utan dålig acceleration.
Obekväm. Jo, körupplevelsen utan växlar är helt överlägsen. Man märker det när man går tillbaka till förbränningsmotor efter ett tag.
Laddning, ja den laddas ju på natten mest. Det är väl en gång på 30-60 dagar som jag åker så långt att jag behöver mer än fullt batteri. Jag tankade bensin oftare än så. Det tar dessutom inte en timme att ladda när det behövs mer.
Hehe det är du och jag Parkas, vi är dinosaurierna
Skämt åsido, hade gärna provat en Tesla för de verkar va ursinnigt bra.. Men jag tror inte jag hade kunnat leva utan en motor som låter fint och är lite smutsig och luktar lite, det ligger i mitt DNA liksom.. Helst en gammal förgasarmotor!
Peavey Dude skrev:Hehe det är du och jag Parkas, vi är dinosaurierna
Skämt åsido, hade gärna provat en Tesla för de verkar va ursinnigt bra.. Men jag tror inte jag hade kunnat leva utan en motor som låter fint och är lite smutsig och luktar lite, det ligger i mitt DNA liksom.. Helst en gammal förgasarmotor!
Jag tror det bästa är att ha en gammal grej att mecka med. En Volvo Amazon för 10-20 papp. Där får man utlopp för de där oljiga, med förgasare och cylindrar.
Peavey Dude skrev:Hehe det är du och jag Parkas, vi är dinosaurierna
Skämt åsido, hade gärna provat en Tesla för de verkar va ursinnigt bra.. Men jag tror inte jag hade kunnat leva utan en motor som låter fint och är lite smutsig och luktar lite, det ligger i mitt DNA liksom.. Helst en gammal förgasarmotor!
Jag tror det bästa är att ha en gammal grej att mecka med. En Volvo Amazon för 10-20 papp. Där får man utlopp för de där oljiga, med förgasare och cylindrar.
Eller en gammal motorcykel, lättmekat och mer känsla än en oljig plåtburk