B-Å Åhs skrev:Det är väl ingen lönsamhet eller så har man lessnat
Ja, jag tror det är kombination av både och. När Modulus lade ner fanns det bara Moses och Status kvar som gjorde grafithalsar till ersättning. Zon och andra märken gjorde bara till sina egna instrument. Jag tror Modulus idag gör bara fullständiga instrument.
Moses, tyckte jag själv var de mest prisvärda, var faktiskt billigast av dem alla. De gjorde OEM åt vissa Steinberger ett tag, då de gjorde baskroppar av trä och halsar av grafit. De kändes bäst, och var inte sådär iskalla som vissa andra var, Status, Modulus och t o m Steinberger ett tag.
Om de nu skall satsa på deras högtalare "Sonusphere" istället som skall konkurrera med Bose och Acoustic Image förstärkarserie verkar det som om det är för mycket jumbo-mumbo och snake oil för min smak. Om man går in på deras hemsida och tittar på FAQ & Mo' så dissar de rejält andra märken, vilket jag har sett Moses göra förut beträffande t ex Modulus halsar och basar. Det står t o m "fuck" på enstaka ställen i texten.
Sedan må Sonusphere fungera hur jävla bra som helst, och de andra håller inte ett stearinljus - som det så vackert heter - men jag tycker om de nu drar ner på verksamhet och personal så ..tja...hyr någon kunnig och professionell på hemside-utveckling och speciellt "public relations" och låt Steven Moshers "en man som heter Ove" mentalitet hålla sig utanför det publika.
http://www.sonuspeaker.com/?page_id=454" onclick="window.open(this.href);return false;
ett axplock:
"Acknowledging that Bose is an excellent company and that their L1 P.A. is used by many pleased clients: One often-stated conclusion is that the L1 lacks ‘sufficient’ focus..."
"Please do not confuse the Acoustic Image Upshot with a Sonusphere !!!"
"Dear Anthony (at Eminence)..." sedan kommer en hel radda emot högtalarelement-tillverkaren Eminence, speciellt deras chefsdeginer. Men Moses använder trots detta Eminence element...
"This electric band had a kick ass (ie. loud as fuck/ had to practice outside of town under bridges) trap set drummer and a full ’14 foot’ spread percussionist, along with two electric guitarists."
På ett allmänt internetforum, är det kanske ok, men på ett företags hemsida kanske inte så lämpligt. Sedan, redan tidigare på mosesgraphite hemsidan, hade han sett sitt nödgad och tvungen att gå i försvar mot internettroll, i stort sett med att highlighta följande i sin TECHNICAL INFO, om
"How accurate is what you read on internet?". Man kanske skall informera honom om att han själv, med sitt eget företag, och produktion och säljsnack är en lika stor del av internet, som vilket annat "troll-forum" som helst.
https://mosesgraphite.com/technical-inf ... -internet/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Based on a U.S. patent received in 1989 Moses Carbon Graphite began manufacturing a unique style and composition of carbon graphite composite necks in 1991. Through 2014, Moses C/F has manufactured over 50,000 necks, and many other products. We have and continue to service the needs of major and small builder size manufacturers, as well as retail clients. As is common with core/emerging technologies, and during the development of manufacturing techniques, finished goods have been produced with varying aesthetic and functional quality.
In the broad market, and as can be witnessed in current commerce news, product quality control is a constant element addressed by all businesses. The emergence of a dominant Internet has allowed for a tremendous increase in communication worldwide. We believe this to be a vastly positive development. Simultaneously, this media has allowed for dissemination of both real and accurate information, as well as that which is may be imagined and/or fabricated. Due to the nature of the Internet, virtually all information presented remains ad infinitum. And this is done without regard to what is real in the present with regard to styiing and content of a manufacturers offerings. Forums in particular, do not make judgments as to the accuracy of statements presented, other than specifically not allowing commercial submissions nor manufacturers responses to that which is ‘printed’. Outdated and inaccurate Internet submissions coexist with that which are factually correct. Forums publish practically all private submissions without judgment. However, due to privacy considerations, forums will not forward to any parties contact information so that manufacturers may determine the authenticity of client concerns nor service the ‘real’ needs of these few clients. Resultantly, a manufacturer cannot answer a dissatisfied client question nor solve a client problem unless the client chooses to directly contact the manufacturer.
As has traditionally been the case, Moses Carbon Graphite is pleased to courteously address and resolved any real problems a client has with a Moses product. Those who choose to not to contact us directly however, may not be interested in a positive outcome or are perhaps not being genuine in their pronouncements. We encourage current and potential Moses clients to contact us to determine how we can best service their needs. To get an accurate picture of the opinion of Moses clients who have taken their time to voice their opinion to us, feel free to ready client submissions at: http://www.mosesgraphite.com/fanmail.html" onclick="window.open(this.href);return false; Please let us know how we may services your specific needs. And thank you for playing Moses Carbon Graphite USA."
Att dom måste gå ut med detta, vilket torde vara likadant för alla andra i businessen tyder på - lite grann - "ingen rök utan eld". Jag har inte sett någon annan - bashalstillverkare, eller annat - som tvingas ha sådana "försvarstal" på en hemsida.