Förmodligen en speciell italienare som orkar serva Mesa (Brittiska importören tex är tydligen inte jätteintresserad). Vad jag fattat för är just Mesa Boogie allt som oftast en mardröm att arbeta med pga mycket teknik på liten plats och de är svåra att montera isär och felsöka i. Risken blir ju då att lönsamheten blir dålig (fler timmar än man kan ta betalt för). Vad som gör det än värre är att de håller ganska hårt i dokumentationen vilket gör att många vägrar ta in en Mesa på arbetsbordet.blackparkas skrev: ↑mån 16 sep 2019, 03:25 Mycket märkligt..
Har ju svårt att tro att tyska och brittiska Mesa-kunde behöver skicka sina grejer till Italien...
Kvarstår ju då bara enstaka auktoriserade som nog får en del dokumentation, men scheman stämmer oftast inte då de inte verkar bry sig om att revidera vid ändringar (om man är konspiratorisk tror man att de avsiktligt lämnar ut felaktiga scheman). Det är nog tyvärr så att efter garantitiden gått ut så är man ganska utlämnad vid problem med förstärkaren.
Tilläggas kan ju att det finns andra sidan av spektrumet. Peavey tex har jättebra eftermarknadsservice. De brukar vara snabba med svar och det går även bra att beställa delar. Jag som hobbymekare skickade ett mail med förfrågan om kretsschema till Peavey VB-2. Dagen efter fick jag svaret; "Det här är allt vi har", vilket gjorde att jag fick mer än jag frågade om.