Epiphone Eb0 eller Squire Bronko

Prata om allt som har med elbasar att göra
Bosse G
Nykomling

Epiphone Eb0 eller Squire Bronko

Inlägg av Bosse G » fre 15 mar 2019, 11:26

Är det någon som erfarenhet av dessa billiga? Bara skräp?

Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++

Re: Epiphone Eb0 eller Squire Bronko

Inlägg av Roger Hedin » fre 15 mar 2019, 11:55

Epiphone EB-0 känns ganska klumpig i händerna, dessutom störtdyker den om du inte aktivt lyfter upp halsen hela tiden. Bronco kan jag inte uttala mig om. Den enda short scale jag (faktiskt) gillat var Danelectro Longhorn. :)
"A good bassist determines the direction of any band."
- Ron Carter

Användarvisningsbild
bas putte
Medlem+

Inlägg av bas putte » Igår, 16:49

Jag har en eb. den har inget dyk skön o spela på låter bra. Du får prova smaken är ju olika
Tjo mesa boogie m6 carbin combo 212...Ebs classic 30..Peavey 215 Enclosure..Warwick thumb NT....bandlös Daniel Nadjalin...Esp viper..... Ebs Reidmar 2 st 1*12 classic

Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem

Inlägg av AlbinH » Igår, 20:05

Bosse G skrev:
fre 15 mar 2019, 11:26
Är det någon som erfarenhet av dessa billiga? Bara skräp?
Inte alls. Duger gott till att börja med. Jag har en Squier Bronco i samlingen och det är den som oftast får följa med till soffan för lite plonk framför Tv´n.

EB-0 har jag bara testat, vid en Pratabas-träff, och den kändes också ok.

Båda modellerna lider lite av att de är "billiga". Skrytfaktorn är närmast obefintlig. Men skit du i det. Det gör jag. Dock, som en ovanstående skrev, Prova själv! Känns det ok eller finns det något som du retar dig på? Om inte, så köp.
Stolt sponsor av Fender, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Texas, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en nysträngad albansk Çifteli.

Skriv svar