Fräck jazzbas

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
boby
Medlem+
Inlägg: 520
Blev medlem: fre 07 nov 2008, 13:47
Ort: gråbo/lerum göteborg

Fräck jazzbas

Inlägg av boby »

Har alltid gillat tanken på en jazzkropp med musicman skalle. Så råkade den dyka upp som partybas.
Funkar Kinabasar? Suktade efter en aerodynebas när denna dök upp.
Bild
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 27905
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Fräck jazzbas

Inlägg av fieldflower »

Man kan ju alltid byta hårdvara och fixa inställning.
Kanske inte skall vänta sig världens bästa bas, men gillar man utseendet kan det ju vara värt lite pill och ytterligare investering.
Dealbreaker vore väl vriden hals, icke-fungerande truss, etc men det är ju svårt att sia om innan grejerna kommer fram.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Denada
Medlem++
Inlägg: 2978
Blev medlem: tor 10 jun 2021, 11:09

Re: Fräck jazzbas

Inlägg av Denada »

Det går ju alltid att leta D.I.Y kit och mossa om.

Men köp inte de billigaste det är lite si och så med de träbitarna.
Men det är lite kul att bygga kit ;)
*************
Space is big
Space is dark
It's hard to find a place to park
:vinkar:
Användarvisningsbild
lowfreq
Medlem++
Inlägg: 5372
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 23:33
Ort: Traneberg

Re: Fräck jazzbas

Inlägg av lowfreq »

boby skrev: sön 07 sep 2025, 16:56Bild
Har man en sådan bas kan man ju joina Michael Schenker Group. :mrhappy:
De Gier - Fender - Aguilar
Användarvisningsbild
Denada
Medlem++
Inlägg: 2978
Blev medlem: tor 10 jun 2021, 11:09

Re: Fräck jazzbas

Inlägg av Denada »

Blev det någon svartvit bas?

Eller blev du avskräckt?
*************
Space is big
Space is dark
It's hard to find a place to park
:vinkar:
Användarvisningsbild
boby
Medlem+
Inlägg: 520
Blev medlem: fre 07 nov 2008, 13:47
Ort: gråbo/lerum göteborg

Re: Fräck jazzbas

Inlägg av boby »

Nej det blev ingen. Har tvärfastnat för en yamaha 424x som jag antagligen köper.
Skriv svar