Sire V5R konstiga tankar

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
caulev
Medlem+
Inlägg: 862
Blev medlem: tis 22 maj 2007, 21:57
Ort: Malmö

Sire V5R konstiga tankar

Inlägg av caulev »

Hej, nu har jag kommit fram till att min Mild Green:a Sire V5R inte passar just min konstellation. Det är en femma.
Det handlar om färgen och inget annat.
Den är super cool och snygg men sticker ut för mycket där jag använder den. Annars känns den riktigt bra att spela på.
Basen är i princip ny. Har haft den i kanske ett år och spelat max 10 gånger ute med den.
Plastet är fortfarande kvar och har fortfarande original strängar och kartong.

Då är frågan, ska jag lacka om den? eller kanske byta med någon som har en identisk bas i en mer mild färg? Sunburst är favoriten....


Bild
Fender Jazzbass 76´
Unicorn Artist 5
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4777
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: Sire V5R konstiga tankar

Inlägg av strummer »

Ekonomiskt sett är ett byte att föredra, och om Sire har jämn kvalitet är det så jag skulle göra.
Kompressor, det är livet!
Continuo
Medlem
Inlägg: 51
Blev medlem: mån 31 jan 2022, 12:10

Re: Sire V5R konstiga tankar

Inlägg av Continuo »

Sälj gärna och köp samma modell i annan färg
Användarvisningsbild
caulev
Medlem+
Inlägg: 862
Blev medlem: tis 22 maj 2007, 21:57
Ort: Malmö

Re: Sire V5R konstiga tankar

Inlägg av caulev »

Kanske bäst!!!!
Får testa annonsera 😜
Fender Jazzbass 76´
Unicorn Artist 5
bazzilla
Medlem
Inlägg: 201
Blev medlem: tis 03 feb 2009, 17:32

Re: Sire V5R konstiga tankar

Inlägg av bazzilla »

Varför sälja, om du inte vill måla om den så varrör inte foliera den, finns med största sannolikhet något reklanföretag som foilerar bilar i din stad. Gissar att det inte är dyrare än de pengar du förlorar på att sälja din bas och köpa en ny. Eller fixa du mod att våga sticka ut med din bas.
Glöm inte att det är ungefär 6miljoner som INTE tittar på melodifestivalen.
Användarvisningsbild
caulev
Medlem+
Inlägg: 862
Blev medlem: tis 22 maj 2007, 21:57
Ort: Malmö

Re: Sire V5R konstiga tankar

Inlägg av caulev »

Tack för tankarna bazzilla, har också lagt det lite på hyllan dessutom är basen i princip ny. :) vi får se vad tiden säger.
Fender Jazzbass 76´
Unicorn Artist 5
Skriv svar