Burns Bison

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

De där rackarna är riktigt coola...!!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Bonehead
Medlem+
Inlägg: 1716
Blev medlem: ons 02 maj 2007, 16:25
Ort: Piteå

Inlägg av Bonehead »

Jag äger en nytillverkad burns bison, köpte den på thomann. Som sagt ett riktigt manligt instrument, stor som en moraklocka och med en jävla sustain, men det verkar vara helt omöjligt att få tag i en case till basjäveln.

Bild
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Bonehead skrev:Jag äger en nytillverkad burns bison, köpte den på thomann. Som sagt ett riktigt manligt instrument, stor som en moraklocka och med en jävla sustain, men det verkar vara helt omöjligt att få tag i en case till basjäveln.

Bild
Jag köpte en Rockbag ämnat för akustisk bas.
Funkade bra!
Tyvärr den modellen med sladdriga bärremmar, men den finns säkert för ackebas i den lyxigare modellen med.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Fläppen
Medlem+
Inlägg: 1325
Blev medlem: fre 12 jan 2007, 16:48
Ort: Tomelilla

Inlägg av Fläppen »

Bonehead skrev:Jag äger en nytillverkad burns bison, köpte den på thomann. Som sagt ett riktigt manligt instrument, stor som en moraklocka och med en jävla sustain, men det verkar vara helt omöjligt att få tag i en case till basjäveln.
Hej
Ja den ser ut "maffig" ut. Dock tycker jag att det är synd att man valt att ha så klena stämskruvar på ett sådant stort huvud. Det gör att habegäret aldrig riktigt infinner sig. Det borde varit stämskruvar av Fendermått, minst, speciellt pollarna för strängarna. Jag vill inte verka gnällig, den är sygg för övrigt, tycker jag.
Mvh
Thomas
TheFlap
Medlem i PrataBas gubbklubb 40+....(70-)
Jazz-62, P-63, Bassline Worp Art V
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Jag är inte så massor för vita basar i övrigt, men en Bison ska defenitivt vara vit!
I kombination med allt guld blir det en så underbar Liberace; "More is Everything"

Bild
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Bonehead
Medlem+
Inlägg: 1716
Blev medlem: ons 02 maj 2007, 16:25
Ort: Piteå

Inlägg av Bonehead »

:D den va pimpig
Användarvisningsbild
Lazydog
Medlem
Inlägg: 83
Blev medlem: tor 26 jul 2007, 09:43
Ort: Norrbottning med turistvisum i Stockholm

Inlägg av Lazydog »

Bonehead skrev:Jag äger en nytillverkad burns bison, köpte den på thomann. Som sagt ett riktigt manligt instrument, stor som en moraklocka och med en jävla sustain, men det verkar vara helt omöjligt att få tag i en case till basjäveln.

Bild
Tack för bilden. Nu ser jag hur den ska se ut med lucka och alla rattar på plats. Verkligen snygg!
Fattar inte riktigt var Jam har lyckats få tag i ett sånt skabbigt exemplar som jag testade???
Vad fick du betala för den hos Thomann? Jag har sökt på deras sida men hittar den inte..

Geddy: Ja den är jävligt snygg i vit/guld. Har du sett den röda sunbursten som Burns kör med? Den tycker jag är riktigt grym! Men nu hade farsan en svart bison på 60-talet så någon annan färg är inte aktuell:)
/Slöhund

Slö för det mesta, roligare än de flesta!

OLP MM2, Zoom 506II, Ampeg SVX
Skriv svar