Classic 50s Precision

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
Richard
Medlem+
Inlägg: 2004
Blev medlem: sön 02 sep 2007, 18:59
Ort: Västerås

Classic 50s Precision

Inlägg av Richard »

Jag funderar på att skaffa mig en P bas och har hört mycket bra saker om Fender Classic 50s Precision, men jag har inte haft chansen att testa en. Någon här som har en sån och kan berätta lite vad ni tycker om dom? Posta gärna bilder om ni har lust. :)
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17245
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Jag har ingen egen erfarenhet, men Blackparkas hävdar i den här tråden att de är riktigt bra.

http://pratabas.se/viewtopic.php?t=3156 ... sc&start=0
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Ja, de 2 exemplaren jag testat har känts kanonbra!
De har båda varit bra justerade trots att de hängde i butik.

Skönt hals och jag personligen tyckte det kändes lite vintage över dem. Påminner om en Tokai HP. Eller ja, om en P-bas i första hand förstås, men de HP:s jag testat har känts åt det hållet.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

Jag har spelat på en sån, kan inte säga att jag kom överrens med halsen. Kändes för tunn/platt och bred, jämfört med min Tokai HP som är rund och skön. (bara för att fortsätta med blackparkas jämförelse ;) ) Men då är min byggd efter 60 eller 70tals modell så kan vara det. ;)
Men annars var det, precis som dom andra instrumenten i Classic-serien jag klämt på, varit välbyggda pryttlar.
Officiell stormästare i EB-orden
Skriv svar