Epiphone Thunderbird?

Prata om allt som har med elbasar att göra
Skriv svar
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Epiphone Thunderbird?

Inlägg av blackparkas »

Minns att jag kände på en sådan för ganska många år sedan men kan inte minnas hur den var.

Någon som känt på en någorlunda nyligen?

Blev riktigt sugen på en Thunderbird bara för att vi nämnt en i en annan tråd, och en Gibson är inte att tänka på för tillfället.

Låter de någorlunda?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Gör de säkert...men de låter skitbra!
Den frågan man bör ställa sig är...
är det värt att köpa en bas som kräver en uppoffring som ger dig kramp i musklerna för att kunna spela.
Möjligt att det går att motverka något genom att flytta axelbandsknopparna,
men det ska jag låta vara osagt.
Men en grymt råckenråll uppenbarelse är det!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

byt mickar är väl det enda jag kan tipsa dig om, om du nu köper en... Dom ska tydligen vara RUSKIGT dåliga i Epiphonen :?
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Geddy_Lee skrev:Gör de säkert...men de låter skitbra!
Den frågan man bör ställa sig är...
är det värt att köpa en bas som kräver en uppoffring som ger dig kramp i musklerna för att kunna spela.
Möjligt att det går att motverka något genom att flytta axelbandsknopparna,
men det ska jag låta vara osagt.
Men en grymt råckenråll uppenbarelse är det!

Lätt värt det!
Den kommer säkert hänga på väggen mest, men dom är så coola så att det nog är värt krampen de gånger man använder den.

Är bitter nu för att jag inte köpte polarns Gibson Thunderbird för 8 loppor när han skulle sälja den på 90-talet. Den var förvisso tillverkad på 90-talet, men ändå :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5516
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Är bitter nu för att jag inte köpte polarns Gibson Thunderbird för 8 loppor när han skulle sälja den på 90-talet. Den var förvisso tillverkad på 90-talet, men ändå
Det fanns en på Blocket (i Geddys hemstad om jag inte missminner mig) för 10000 för någon månad sedan. Epi Thunderbird låter bra. Den här är läcker tycker jag:http://www.blocket.se/vi/10787868.htm?ca=13_s

Den här är i material och konstruktion närmre originalet, dock limmad, ej genomgående hals:http://www.blocket.se/vi/10505465.htm?ca=13_s

De här är riktigt bra:http://www.musikcentralen.se/KUNDVAGN/v ... odeID=4791
Finns här under Begagnat:http://www.musikcentralen.se/
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

En riktig Epiphone är inte aktuellt i dagsläget.
Men den där vita är riktigt het.
Men det är ju frågan om hur de låter egentligen, om det är nå´t som ens går att spela på.
För snygga det är de iaf...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++
Inlägg: 13199
Blev medlem: tis 14 nov 2006, 09:09

Inlägg av macahan »

dom nya epihpone finns ju i rött och blått och även i en ny blackbird-utgåva..

faktiskt, jag tycker inte att epiphonen låter dåligt.. om det inte vore för att den typ känns som den är gjord av balsaträ och att den verkligen står epiphone hur stort som helst så skulle jag nog ägt flera stycken redan. speciellt en vit.
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17249
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Det som stör mig med Epi-birden (åtminstone när de kom) är Luthmans reklam. "Exakt kopia av originalet" eller nå't sån't skrev de. Problemet är bara att originalet inte hade alkropp och skruvad lönnhals... Det är ju falsk marknadsföring!

Nu har det inte ett smack att göra med vare sig blackparkas fråga om hur de låter eller nå't annat heller, men jag kände hur ilskan måste ut :)
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Hehe, ja, förstår dig.
Det ÄR faktiskt falsk marknadsföring....
Det känns bara man tar i dem.
Tror originalet väger 10kg mer... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Gäst

Inlägg av Gäst »

BarbequeVillage skrev:Det som stör mig med Epi-birden (åtminstone när de kom) är Luthmans reklam. "Exakt kopia av originalet" eller nå't sån't skrev de. Problemet är bara att originalet inte hade alkropp och skruvad lönnhals... Det är ju falsk marknadsföring!

Nu har det inte ett smack att göra med vare sig blackparkas fråga om hur de låter eller nå't annat heller, men jag kände hur ilskan måste ut :)
För att inte tala om när de blåljuger och skriver "kropp: mahogny" på t.ex Epi Les Paul Junior fast det är plywood...

Förbannad blev jag dock först när de lanserade nån etnovariant av E-mu Proteus med sloganen "Etnisk rensning"! Visst, hö-hö-humor i all ära, men låt det stanna på kontoret...
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5516
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Den vita är en "Limited Edition" som ej tillverkas längre och har mahognykropp precis som Goth-modellen.
gäst

Inlägg av gäst »

Finns det någon här som har Glenn Hyséns telefonnummer?
Användarvisningsbild
groovyjr
VIP medlem
Inlägg: 4639
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:53
Ort: basstown

Inlägg av groovyjr »

Johannes skrev:Finns det någon här som har Glenn Hyséns telefonnummer?
Klart man har!
Vilket vill du ha, det officiella eller det privata... :wink:
If it ain't got groove it ain't got soul...
Gear: bas | od | dist | fuzz | rörhäck
Skriv svar