Beslutsångest

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Johannes skrev:
Svarte_Jack skrev:
Ravens skrev:wow

Mesta off topic EVVA!
Topp tio i alla fall...
När blev OFF TOPIC ett problem på det här forumet? Jag tycker att detta forum är vida överlägset alla moderaterade (heter det så?) forum där de låser trådar och bannar och håller på. Här spårar det ofta ur för att sedan snyggt glida tillbaks till ämnet efter ett tag. Jättekul. Men, för er tröttingar som inte pallar lite off topic så finns ju alltid Flashback. Då får ni iofs en hel del rasism, homofobi och drogpropaganda på köpet men det kanske ni är villiga att ta om alla håller sig till ämnet?
Jag tycker inte det är ett problem (ifall du trodde det, ber om ursäkt i såna fall). Skrev det i en annan tråd förut. Det är när man går offtopic som man märker lite personlighet hos folk och det är bara kul.
Användarvisningsbild
straightedge79
VIP medlem
Inlägg: 3148
Blev medlem: fre 27 apr 2007, 22:42
Ort: Vejbystrand (Ängelholm)

Inlägg av straightedge79 »

Hur fan kunde jag missa denna tråden när den va som allra livligast???
Hade nog kunnat reta upp några jag oxå....
EGC 500, Oljabacker & Moog Sub Phatty
Verellen Kalaloch, Tecamp 612+215
gäst

Inlägg av gäst »

Hur gick det för trådskapare Kneget förresten? Blev det en P eller en J?
gäst

Inlägg av gäst »

(Och där smög vi tillbaka till ämnet...)
gäst

Inlägg av gäst »

blackparkas skrev:Modererade skulle jag sätta pengar på att det heter :D
Det känner jag igen. Så heter det nog.
Användarvisningsbild
straightedge79
VIP medlem
Inlägg: 3148
Blev medlem: fre 27 apr 2007, 22:42
Ort: Vejbystrand (Ängelholm)

Inlägg av straightedge79 »

Johannes skrev:Hur gick det för trådskapare Kneget förresten? Blev det en P eller en J?
Tror han har börjat spela gitarr nu istället pga allt gnäll....
EGC 500, Oljabacker & Moog Sub Phatty
Verellen Kalaloch, Tecamp 612+215
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

straightedge79 skrev:
Johannes skrev:Hur gick det för trådskapare Kneget förresten? Blev det en P eller en J?
Tror han har börjat spela gitarr nu istället pga allt gnäll....
HaHa! Bullseye! :P
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
straightedge79
VIP medlem
Inlägg: 3148
Blev medlem: fre 27 apr 2007, 22:42
Ort: Vejbystrand (Ängelholm)

Inlägg av straightedge79 »

Geddy_Lee skrev:HaHa! Bullseye! :P
Ja va fan - e alla basister så här gnälliga tänkte han o köpte en Strata istället! ;)
EGC 500, Oljabacker & Moog Sub Phatty
Verellen Kalaloch, Tecamp 612+215
gäst

Inlägg av gäst »

straightedge79 skrev:
Geddy_Lee skrev:HaHa! Bullseye! :P
Ja va fan - e alla basister så här gnälliga tänkte han o köpte en Strata istället! ;)
Otroligt korkat i så fall. Som basist slipper han ju andra basister, som gitarrist måste han spela med minst en basist i de allra flesta band. Datorn kan han ju stänga av.
Användarvisningsbild
straightedge79
VIP medlem
Inlägg: 3148
Blev medlem: fre 27 apr 2007, 22:42
Ort: Vejbystrand (Ängelholm)

Inlägg av straightedge79 »

Johannes skrev:Otroligt korkat i så fall. Som basist slipper han ju andra basister, som gitarrist måste han spela med minst en basist i de allra flesta band. Datorn kan han ju stänga av.
Det va mest på skämt, jag tror faktiskt att han finns kvar i den vackra basvärlden.

Men han kanske slutade kolla sin tråd efter 5 sidor...
EGC 500, Oljabacker & Moog Sub Phatty
Verellen Kalaloch, Tecamp 612+215
Användarvisningsbild
Kneget
Medlem
Inlägg: 172
Blev medlem: lör 14 jul 2007, 14:36
Ort: GBG

Inlägg av Kneget »

Tyvär så är jag faktiskt kvar i basvärlden och jag har bestämt mig för att försöka få tag i en japan tillverkad Fender Jazzbas special ifrån 80-talet.
Kanske lite oväntat men ändå kanske inte eftersom en av mina stora förebilder är just Duff Mckagan :o
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16206
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Tyvärr!? :twisted:
Användarvisningsbild
straightedge79
VIP medlem
Inlägg: 3148
Blev medlem: fre 27 apr 2007, 22:42
Ort: Vejbystrand (Ängelholm)

Inlägg av straightedge79 »

200071 skrev:Tyvärr!? :twisted:
Här stannar man tills döden tar en.
True til death!
EGC 500, Oljabacker & Moog Sub Phatty
Verellen Kalaloch, Tecamp 612+215
Användarvisningsbild
Kneget
Medlem
Inlägg: 172
Blev medlem: lör 14 jul 2007, 14:36
Ort: GBG

Inlägg av Kneget »

Tyvär (mycket ironisk) :D
Användarvisningsbild
lowfreq
Medlem++
Inlägg: 5351
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 23:33
Ort: Traneberg

Inlägg av lowfreq »

Kneget skrev:...försöka få tag i en japan tillverkad Fender Jazzbas special ifrån 80-talet.
Menar du Precision Special? ... i så fall är det ju ett bra val, då det är P/J pickups.

Förresten, spelar du med plektrum? .... :lol: ....
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Nej han menar Jazzbas Special, en så´n här:

http://www.good-luck.org/img-pics/fenbass.jpg

En Duff-bas!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
lowfreq
Medlem++
Inlägg: 5351
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 23:33
Ort: Traneberg

Inlägg av lowfreq »

blackparkas skrev:Nej han menar Jazzbas Special, en så´n här:

http://www.good-luck.org/img-pics/fenbass.jpg

En Duff-bas!
ahhh... okay I see
Användarvisningsbild
Ravens
Medlem
Inlägg: 271
Blev medlem: mån 04 jun 2007, 22:21
Ort: Malmö

Inlägg av Ravens »

Svarte_Jack skrev:
Johannes skrev:
Svarte_Jack skrev:
Ravens skrev:wow

Mesta off topic EVVA!
Topp tio i alla fall...
När blev OFF TOPIC ett problem på det här forumet? Jag tycker att detta forum är vida överlägset alla moderaterade (heter det så?) forum där de låser trådar och bannar och håller på. Här spårar det ofta ur för att sedan snyggt glida tillbaks till ämnet efter ett tag. Jättekul. Men, för er tröttingar som inte pallar lite off topic så finns ju alltid Flashback. Då får ni iofs en hel del rasism, homofobi och drogpropaganda på köpet men det kanske ni är villiga att ta om alla håller sig till ämnet?
Jag tycker inte det är ett problem (ifall du trodde det, ber om ursäkt i såna fall). Skrev det i en annan tråd förut. Det är när man går offtopic som man märker lite personlighet hos folk och det är bara kul.
Fast off topic är faktiskt kasst ur resurssynpunk, om någon förstår vad jag menar. All vettig info löper ju risk att begravas i en massa personangrepp o skitsnack. Det är kanske kul för de tio personerna som läser här varje dag och "känner" varandra, men det gör ju att trådarna blir urvattnade.

När man söker information om någonting
Bild
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Ravens skrev:
Svarte_Jack skrev:
Johannes skrev:
Svarte_Jack skrev:
Ravens skrev:wow

Mesta off topic EVVA!
Topp tio i alla fall...
När blev OFF TOPIC ett problem på det här forumet? Jag tycker att detta forum är vida överlägset alla moderaterade (heter det så?) forum där de låser trådar och bannar och håller på. Här spårar det ofta ur för att sedan snyggt glida tillbaks till ämnet efter ett tag. Jättekul. Men, för er tröttingar som inte pallar lite off topic så finns ju alltid Flashback. Då får ni iofs en hel del rasism, homofobi och drogpropaganda på köpet men det kanske ni är villiga att ta om alla håller sig till ämnet?
Jag tycker inte det är ett problem (ifall du trodde det, ber om ursäkt i såna fall). Skrev det i en annan tråd förut. Det är när man går offtopic som man märker lite personlighet hos folk och det är bara kul.
Fast off topic är faktiskt kasst ur resurssynpunk, om någon förstår vad jag menar. All vettig info löper ju risk att begravas i en massa personangrepp o skitsnack. Det är kanske kul för de tio personerna som läser här varje dag och "känner" varandra, men det gör ju att trådarna blir urvattnade.

När man söker information om någonting
Håller med.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
lowfreq
Medlem++
Inlägg: 5351
Blev medlem: mån 17 jul 2006, 23:33
Ort: Traneberg

Inlägg av lowfreq »

Håller med !! ...det finns ju några som bara MÅSTE vara med i alla trådar ... fast de egentligen inte har ett skvatt sakligt att tillföra det som tråden ursprungligen handlar om.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

lowfreq skrev:Håller med !! ...det finns ju några som bara MÅSTE vara med i alla trådar ... fast de egentligen inte har ett skvatt sakligt att tillföra det som tråden ursprungligen handlar om.
JAG JAG JAG!
Jag måste vara med!
Pratar vi fortfarande plektrum?

Jag tycker basister som spelar m plektrum är fula!!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Rocket_D
Medlem
Inlägg: 21
Blev medlem: tis 18 jul 2006, 14:53
Ort: Stockholm

Inlägg av Rocket_D »

blackparkas skrev:
lowfreq skrev:Håller med !! ...det finns ju några som bara MÅSTE vara med i alla trådar ... fast de egentligen inte har ett skvatt sakligt att tillföra det som tråden ursprungligen handlar om.
JAG JAG JAG!
Jag måste vara med!
Pratar vi fortfarande plektrum?

Jag tycker basister som spelar m plektrum är fula!!
Vad är det för fel att spela med plektrum?
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Hehe... jag glömde visst smileyn efter...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

Ravens skrev: Fast off topic är faktiskt kasst ur resurssynpunk, om någon förstår vad jag menar. All vettig info löper ju risk att begravas i en massa personangrepp o skitsnack. Det är kanske kul för de tio personerna som läser här varje dag och "känner" varandra, men det gör ju att trådarna blir urvattnade.

När man söker information om någonting
lowfreq skrev: Håller med !! ...det finns ju några som bara MÅSTE vara med i alla trådar ... fast de egentligen inte har ett skvatt sakligt att tillföra det som tråden ursprungligen handlar om.
Konstigt, jag letade efter regeln där det står att antalet inlägg är begränsade men jag hittar den inte. Kanske någon kan posta en länk?
Skämt åtsido, hade INTE de där tio personerna som "känner" varandra (många fler om man konsulterar medlemslistan) varit så aktiva så hade detta forum varit helt dött. Informationsresursen som Ravens efterlyser hade lyst med sin frånvaro, ingen hade nämligen skrivit någonting här då. Det är ju dessutom inte alls svårt att hitta info, det brukar ju oftast finnas info på sida 1 i en tråd, det är ju nästan alltid efter att tråden funnits ett tag som den spårar ur.
Att gnälla över att vissa MÅSTE vara med i alla trådar får man väl göra om man vill men ta en titt på listan över vilka medlemmar som skrivit flest inlägg och föreställ er att ni plockar bort de 20 översta namnen, vad hade det då funnits kvar av detta forum? Inte mycket.
Användarvisningsbild
funkys**t
Medlem++
Inlägg: 6284
Blev medlem: tor 15 mar 2007, 23:27
Ort: Örebröov
Kontakt:

Inlägg av funkys**t »

blackparkas skrev:
lowfreq skrev:Håller med !! ...det finns ju några som bara MÅSTE vara med i alla trådar ... fast de egentligen inte har ett skvatt sakligt att tillföra det som tråden ursprungligen handlar om.
JAG JAG JAG!
Jag måste vara med!
Pratar vi fortfarande plektrum?

Jag tycker basister som spelar m plektrum är fula!!
Bra blackparkas!! På dom bara!!
"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar