Posta bilder på dina basar

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4728
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: Sv: Posta bilder på dina basar

Inlägg av strummer »

Bootzy skrev:Sadowsky Metro UV70.

Bild

Oj, sjukt snygg, grattis!

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Kompressor, det är livet!
Användarvisningsbild
Tomas
Medlem
Inlägg: 110
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 15:21
Ort: Huddinge

Re: Posta bilder på dina basar

Inlägg av Tomas »

ESP P/J custom från mitten av 80-talet
Nu med lundgren-mickar ,låter gött!


Bild


Bild


Bild
Finns det fler gula basar på pratabas?
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem
Inlägg: 9031
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 00:09
Ort: Uppsala

Re: Posta bilder på dina basar

Inlägg av BB3000S »

Bootzy skrev:
lowfreq skrev:
Bootzy skrev:Sadowsky Metro UV70.

Bild
OJ OJ , grattis Tommy!
Helt klart en av de bästa jazzarna som finns! Jag "tvingades" ju att lämna ifrån mig min UV70 för att få Pino'n, annars hade jag aldrig släppt min.
Och du som kan Sadowsky vid det här laget har nog konstaterat att halsarna på dom där UV70 är bland de absolut skönaste man kan hitta i jazzväg, rejält stabila OCH finishen är ju underbart smooth!
Och grym Burst! (inget hemmatrixat ful-relic där inte !!! )
Hoppas du kommer trivas med den, blir ett fint par ihop med din '68 P. :thumbsup:
Köpte du den ny? (ser ny ut)
Tack Lasse! Ja, halsarna är underbara. Precis som du säger, fyller upp handen på ett mycket skönt vis. Jag köpte den begagnad på Basschat. Du satte i Fender CS 60's i din va? Dra ett PM till mig om det.
Grymt snygg, stort grattis Tommy!! :tummenupp:
Som Lasse är jag ett stort fan av Fenders CS60's mickar, ett set såna i den där snyggingen blir säkert kanon!
| BB2000| BB3000 | BB5000 | BB1024X | BB2025 | 70’s Jazz | S2 Classic | LG5 | STR | Atelier Z |
| Stingray | Big Al | Millenium | Cirrus |

| Aguilar db680/db359 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE-410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18436
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Re: Posta bilder på dina basar

Inlägg av Basstore »

Känns konstigt att berätta detta men holy fuck vilken bas jag beställt precis..

Bild
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Mogalen
Medlem
Inlägg: 387
Blev medlem: tis 22 jan 2013, 16:59
Ort: Visby

Re: Posta bilder på dina basar

Inlägg av Mogalen »

marcbass skrev:Känns konstigt att berätta detta men holy fuck vilken bas jag beställt precis..

Bild
Snygg som bara den! Har f.ö. skickat typ 3 mail till dig under de senaste 5 minuterna! :oops:
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18436
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Re: Posta bilder på dina basar

Inlägg av Basstore »

Mogalen skrev:
marcbass skrev:Känns konstigt att berätta detta men holy fuck vilken bas jag beställt precis..

Bild
Snygg som bara den! Har f.ö. skickat typ 3 mail till dig under de senaste 5 minuterna! :oops:

WHAT??
Till vilken mail då?
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18436
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Re: Posta bilder på dina basar

Inlägg av Basstore »

Ahaa!!
Hej Samuel! :D
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++
Inlägg: 8306
Blev medlem: lör 03 maj 2008, 18:43
Ort: Carlshamns Flaggpunch

Re: Posta bilder på dina basar

Inlägg av Mr Spock »

BBQV skrev:Min Squier CV '50s har blivit lite personligare. Schaller Straplox, Gotoh Vintage Reversestämmisar, Hipshot D-Tuner, String Throughstall, GHS Precision Flats, kåpor och en StellarTone ToneStyler.


Bild Bild BildBild Bild
:clappy:
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
DoggyD
Medlem++
Inlägg: 3715
Blev medlem: sön 18 feb 2007, 06:05
Ort: Fetholm

Re: Posta bilder på dina basar

Inlägg av DoggyD »

Tjena Tommy, på TB är det en snubbe som på sin avatarbild greppar halsen på en A-C. Gott så.
Så frågar han om det är riktiga blocks på Metron, eller om dom är målade på halsen.
Alltid skönt med folk som har viss koll på grejerna. Välkommen (igen) i Sadowskygänget.
Glöm inte att skriva ett par rader när tonestylern och pupsen är på plats. Ha det. D Dogg

Bild
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+(+)
Mogalen
Medlem
Inlägg: 387
Blev medlem: tis 22 jan 2013, 16:59
Ort: Visby

Re: Posta bilder på dina basar

Inlägg av Mogalen »

marcbass skrev:Ahaa!!
Hej Samuel! :D
Angenämnt, Marcus! ;)
Användarvisningsbild
Bootzy
Medlem+
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor 20 jul 2006, 00:35

Re: Posta bilder på dina basar

Inlägg av Bootzy »

DoggyD skrev:Tjena Tommy, på TB är det en snubbe som på sin avatarbild greppar halsen på en A-C. Gott så.
Så frågar han om det är riktiga blocks på Metron, eller om dom är målade på halsen.
Alltid skönt med folk som har viss koll på grejerna. Välkommen (igen) i Sadowskygänget.
Glöm inte att skriva ett par rader när tonestylern och pupsen är på plats. Ha det. D Dogg

Bild
Tack!
Målade blocks? Ja, tjena... :D
Självklart skriver jag ett par rader om hur det funkar när det är på plats. Ha det!
Fender Precision '68 - Fender Precision '69 - Epiphone Jack Casady - Hiwatt Custom 200 - Marshall VBC 412 - Mesa Boogie D800 - EBS Classic 1x12 x2
Användarvisningsbild
Bootzy
Medlem+
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor 20 jul 2006, 00:35

Re: Posta bilder på dina basar

Inlägg av Bootzy »

BB3000S skrev: Som Lasse är jag ett stort fan av Fenders CS60's mickar, ett set såna i den där snyggingen blir säkert kanon!
Det lutar starkt åt CS 60's mickarna. Men du!... Vi måste få se en bild på din Alleva!
Fender Precision '68 - Fender Precision '69 - Epiphone Jack Casady - Hiwatt Custom 200 - Marshall VBC 412 - Mesa Boogie D800 - EBS Classic 1x12 x2
Användarvisningsbild
DoggyD
Medlem++
Inlägg: 3715
Blev medlem: sön 18 feb 2007, 06:05
Ort: Fetholm

Re: Posta bilder på dina basar

Inlägg av DoggyD »

Bootzy skrev:
BB3000S skrev: Som Lasse är jag ett stort fan av Fenders CS60's mickar, ett set såna i den där snyggingen blir säkert kanon!
Det lutar starkt åt CS 60's mickarna. Men du!... Vi måste få se en bild på din Alleva!
Japp, jag håller med, och visst var det väl någon äggmacka som lite slarvigt skrev i en tråd här på PB, "ingen bild, ingen bas", ääääh, kyss mej i huvet säger jag. LOL
En sak är säker, och det är att livet helt klart blir lite coolare med A-C, eller hur Mattias ?
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+(+)
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem
Inlägg: 9031
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 00:09
Ort: Uppsala

Re: Posta bilder på dina basar

Inlägg av BB3000S »

DoggyD skrev:
Bootzy skrev:
BB3000S skrev: Som Lasse är jag ett stort fan av Fenders CS60's mickar, ett set såna i den där snyggingen blir säkert kanon!
Det lutar starkt åt CS 60's mickarna. Men du!... Vi måste få se en bild på din Alleva!
Japp, jag håller med, och visst var det väl någon äggmacka som lite slarvigt skrev i en tråd här på PB, "ingen bild, ingen bas", ääääh, kyss mej i huvet säger jag. LOL
En sak är säker, och det är att livet helt klart blir lite coolare med A-C, eller hur Mattias ?
Klart det blir, och inte bara lite. ;)
Det finns en askass mobilbild på den nånstans i den här tråden, men den ska vi inte leta fram tycker jag. Är i soliga San Diego för stunden, men rätt vad det är kommer det några bättre kort på den!
| BB2000| BB3000 | BB5000 | BB1024X | BB2025 | 70’s Jazz | S2 Classic | LG5 | STR | Atelier Z |
| Stingray | Big Al | Millenium | Cirrus |

| Aguilar db680/db359 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE-410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
DoggyD
Medlem++
Inlägg: 3715
Blev medlem: sön 18 feb 2007, 06:05
Ort: Fetholm

Re: Posta bilder på dina basar

Inlägg av DoggyD »

BB3000S skrev:
DoggyD skrev:
Bootzy skrev:
BB3000S skrev: Som Lasse är jag ett stort fan av Fenders CS60's mickar, ett set såna i den där snyggingen blir säkert kanon!
Det lutar starkt åt CS 60's mickarna. Men du!... Vi måste få se en bild på din Alleva!
Japp, jag håller med, och visst var det väl någon äggmacka som lite slarvigt skrev i en tråd här på PB, "ingen bild, ingen bas", ääääh, kyss mej i huvet säger jag. LOL
En sak är säker, och det är att livet helt klart blir lite coolare med A-C, eller hur Mattias ?
Klart det blir, och inte bara lite. ;)
Det finns en askass mobilbild på den nånstans i den här tråden, men den ska vi inte leta fram tycker jag. Är i soliga San Diego för stunden, men rätt vad det är kommer det några bättre kort på den!
Coolers, njut.
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+(+)
Användarvisningsbild
Tarzan08
Medlem++
Inlägg: 6853
Blev medlem: tis 21 okt 2008, 09:36
Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi

Re: Posta bilder på dina basar

Inlägg av Tarzan08 »

Bild
SCHATZ!

Bild

Från vänster:
westone bandlös spectum LX, P-RAY, Maruczszyk El Toro, Fender P HotRod, Highcoast VI (brutalt avbandad)
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
HirYoshima
Medlem++
Inlägg: 5901
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 07:26
Ort: Kumla

Re: Posta bilder på dina basar

Inlägg av HirYoshima »

Nae, men p-basar är ju gubbiga! Och behöver jag ens ha någon rigg hemma i lägenheten? Såna saker säger man till sig själv innan man insett bättre...

Bild
Från vänster: Yamaha Pulser Bass 400 från typ -78 eller nåt. Ommålad av pentastar och strängad med nylonflats.
Sen kommer ett hopplock av en Kasuga och Ibanez med moddad mudbucker och stallmick av allas vår lestrange. Vanliga shortscale rounds på den.
Sist kommer en Greco Mercury Bass som också är från runt -78. Rotosound swing stålrounds!
Bild
En "konstnärlig" bild med något Orange i förgrunden.
Bild
Ja, min hemmarigg är alltså en Orange Bass Terror tillsammans med 2st TKS112 och en Mesa 115 för tillfället... använder bara ett kabinett i taget och ser till att det inte nuddar golvet för då kommer mina grannar och är arga på mig. Jag förstår inte, jag måste ju höra vad jag spelar!

Nylonakustiska är en handgjord från Spanien, Les Paulen är en Gibson BFG. Den röda är en Hagström Deluxe från -61 som jag inte lyckats få ner stränghöjden på och som intonationen skulle behövas ses över på.
- - - - - - - - - - - - - - -
Varför jag går efter det där bandet? Jag blev ba sist...
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Re: Posta bilder på dina basar

Inlägg av the_great_alfonzo »

Jäääääklar vad den där Hagströmen är ball! Jag som gillar hög stränghöjd också :)
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem
Inlägg: 8599
Blev medlem: lör 28 jun 2008, 23:33
Ort: Perstorp

Re: Posta bilder på dina basar

Inlägg av engson »

Min svarta jazz har fått en röd kompis! En Fiestaröd Squier jazz från -83. :)
Än så länge bara torrspelad på arbetsrumsvolym på jobbet, men den har en riktigt bra klang och sustain i kroppen.
Kommer att bli ett fint komplement till Schatzen! Flats på Schatz och Cobolt på Squiern...

Bild

Bild
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Posta bilder på dina basar

Inlägg av blackparkas »

Så kom den idag...
En vecka senare än utlovad vilket gör det riktigt surt att jag inte beställde en i en roligare kulör och 35" + BEAD-strängad från fabrik på en gång... Man är för ivrig... Skulle ta 2 veckor längre.... :roll:
Nu en vecka då bara, även om det säkert blivit förseningar på den andra också..

Nåja.
Har strängat om, filat mässingsadeln och justerat lite smått, skulle behöva justeras bättre men det är så tråkigt...

Den är alltså Mattsvart som man ser träet igenom... EMG-humbuckers som går att köra singlecoil.
Har tyvärr inte testat den i min egen rigg än så jag har ingen aning om jag är nöjd med ljudet, men det här är RIKTIGT bra byggen... RIKTIGT bra... Tycker jag då...

Sorry för en kass mobilbild.
Bild

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
bassace
Medlem+
Inlägg: 1696
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 20:30
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: Posta bilder på dina basar

Inlägg av bassace »

blackparkas skrev:Så kom den idag...
Ser lite bekant ut på något sätt ...

Bild
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Posta bilder på dina basar

Inlägg av blackparkas »

Tjenna kompis! :D

Har du två jazzmickar alltså?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
bassace
Medlem+
Inlägg: 1696
Blev medlem: mån 04 feb 2008, 20:30
Ort: Malmö
Kontakt:

Re: Posta bilder på dina basar

Inlägg av bassace »

blackparkas skrev:Tjenna kompis! :D

Har du två jazzmickar alltså?
Alltså ... nu är det ju inte jag på bilden ...
https://www.google.se/search?q=garry+ta ... 80&bih=675
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Posta bilder på dina basar

Inlägg av blackparkas »

Ahaa! Är det SÅ han ser ut... :D


Ok.
Ja. Men min är snyggare.... :D
Fast det var nästan snyggare med jazzmickar...
Skulle behöva skrapa ihop lite pengar så jag kan köpa en till. En lila.
Det hade varit kul.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Mr Praline
Medlem+++
Inlägg: 15471
Blev medlem: lör 23 jun 2007, 17:41
Ort: Stockholm

Re: Sv: Posta bilder på dina basar

Inlägg av Mr Praline »

Grattis prakas! Ärligt talat förstår jag dock inte varför du inte beställde en 35"-a i lila direkt, du kan ju knappast avgöra hur en 35"-a hade varit utifrån en 34"? :)

Skickat via Tapatalk på en surfplatta.
Skriv svar