Posta bilder på dina basar

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem
Inlägg: 8599
Blev medlem: lör 28 jun 2008, 23:33
Ort: Perstorp

Inlägg av engson »

Här är mina två som får stanna hos engson länge nu. Jag har bytt och krånglat hit och dit, men nu känner jag mej nöjd med två kanonfina instrument.
- Jazzbasen är en hpd med hals och kropp från Allparts, med Fender och Gotoh hardware, relicad av kunniga personer i det stora landet i väster. Den är lätt den bästa jazzbasen jag haft i famnen. Intonerar bra, väger inte mycket. Bra drag i mikarna (Seymour Duncan Antiquity).
- P-basen är en Fender japan från mitten av 80-talet (om jag kommer ihåg rätt). Den är moddad med en stallmik (Tonerider). P-miken är Fender USA.
Den stora ilandsfrågan är om dom är snygga nog tillsammans som dom är, eller om det hade blivit ännu coolare med ett svart pskydd på P-basen... :P

Bild
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem
Inlägg: 6843
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 17:22
Ort: Arlöv

Inlägg av Bassplaya »

engson skrev:Här är mina två som får stanna hos engson länge nu. Jag har bytt och krånglat hit och dit, men nu känner jag mej nöjd med två kanonfina instrument.
- Jazzbasen är en hpd med hals och kropp från Allparts, med Fender och Gotoh hardware, relicad av kunniga personer i det stora landet i väster. Den är lätt den bästa jazzbasen jag haft i famnen. Intonerar bra, väger inte mycket. Bra drag i mikarna (Seymour Duncan Antiquity).
- P-basen är en Fender japan från mitten av 80-talet (om jag kommer ihåg rätt). Den är moddad med en stallmik (Tonerider). P-miken är Fender USA.
Den stora ilandsfrågan är om dom är snygga nog tillsammans som dom är, eller om det hade blivit ännu coolare med ett svart pskydd på P-basen... :P

Bild
Svart p-skydd ftw!
Användarvisningsbild
Hellsten
Medlem+
Inlägg: 1221
Blev medlem: tis 31 aug 2010, 15:16
Ort: Arvika/Helsingborg

Inlägg av Hellsten »

Eller gör såhär; sätt svart p-skydd på den vita jazzen ... mmmm ...
| Fender | Mesa |
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem
Inlägg: 8599
Blev medlem: lör 28 jun 2008, 23:33
Ort: Perstorp

Inlägg av engson »

Peavey Dude skrev:
Noelredding skrev:
ingo skrev:tror inte jag postat den här RW fiesta jazzen här


Bild
jag blir nästan tårögd... otroligt vackert
ojojojojoj.... håller med eirik där, sanslöst snyggt!
Det är snyggt här också! :)
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

Är den lika snygg irl som den är på bild den där jazzbasen engson?

Den måste jag prova en vacker dag!
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem
Inlägg: 8599
Blev medlem: lör 28 jun 2008, 23:33
Ort: Perstorp

Inlägg av engson »

YZZ skrev:Är den lika snygg irl som den är på bild den där jazzbasen engson?

Den måste jag prova en vacker dag!
På frågan svarar jag: mmmmmmm.... och du får gärna prova den! :)
Ludde
Medlem
Inlägg: 121
Blev medlem: fre 05 feb 2010, 18:11
Ort: Örebro

Inlägg av Ludde »

Bassplaya skrev:
engson skrev:Här är mina två som får stanna hos engson länge nu. Jag har bytt och krånglat hit och dit, men nu känner jag mej nöjd med två kanonfina instrument.
- Jazzbasen är en hpd med hals och kropp från Allparts, med Fender och Gotoh hardware, relicad av kunniga personer i det stora landet i väster. Den är lätt den bästa jazzbasen jag haft i famnen. Intonerar bra, väger inte mycket. Bra drag i mikarna (Seymour Duncan Antiquity).
- P-basen är en Fender japan från mitten av 80-talet (om jag kommer ihåg rätt). Den är moddad med en stallmik (Tonerider). P-miken är Fender USA.
Den stora ilandsfrågan är om dom är snygga nog tillsammans som dom är, eller om det hade blivit ännu coolare med ett svart pskydd på P-basen... :P

Bild

Jazzen var ju skitfin! :shock:
Tycker absolut att du ska ha ett svart p-skydd på p-basen! :D
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem
Inlägg: 8599
Blev medlem: lör 28 jun 2008, 23:33
Ort: Perstorp

Inlägg av engson »

Jag kanske får leta efter nån som vill byta pskydd med mej. Förra gången basen var med på bild, så fick jag tre spekulanter på det röda... ;)
Ludde
Medlem
Inlägg: 121
Blev medlem: fre 05 feb 2010, 18:11
Ort: Örebro

Inlägg av Ludde »

Det tycker jag absolut att du ska :D
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++
Inlägg: 8306
Blev medlem: lör 03 maj 2008, 18:43
Ort: Carlshamns Flaggpunch

Inlägg av Mr Spock »

Fick ett infall som inneburit ett flagrant brott mot en av PrataBas oskrivna regler: "svarta basar är fula".

Som bekant har ju vårt band återuppstått efter 15 år i träda för att spela in en CD.
Bortom det nu pågående projektet kan skönjas ytterligare ett, men sen är det nog slut (om vi nu inte skulle "slå igenom" haha) för den här gången.
En come back om ytterligare femtontalet år är väl knappast att tänka på.

Vad gör man med införskaffade instrument? Den här gången känner jag för att behålla dem, men vill inte att hemmet ska se ut som en musikaffär. Jag fick ett infall som bl a fick mig att avyttra min Fender Mustang: svarta instrument utgör schyssta prydnader utan att stjäla för mycket uppmärksamhet.

Så: med min Greco Les Paul, Ibanez-acken och den just införskaffade Samick P/J:n känner jag mig nöjd. :D

Bild
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
Hellsten
Medlem+
Inlägg: 1221
Blev medlem: tis 31 aug 2010, 15:16
Ort: Arvika/Helsingborg

Inlägg av Hellsten »

Underbart snygg Greco Paul, Mr Spock! Gas!
| Fender | Mesa |
LZA
Medlem
Inlägg: 81
Blev medlem: lör 03 okt 2009, 20:43
Ort: Hillared

Inlägg av LZA »

Min Epiphone Thunderbird Pro V



Bild
FBT 500 BR -71/ Peavey Max 700/ Epiphone Thunderbird Pro V /LTD B-55/ Hohner professional PJ /EBS Multidrive/EHX Big Muff / EBS Microbass II
Användarvisningsbild
Peavey Dude
Medlem++
Inlägg: 6578
Blev medlem: fre 10 okt 2008, 08:30
Ort: Perstropp

Inlägg av Peavey Dude »

engson skrev:Här är mina två som får stanna hos engson länge nu. Jag har bytt och krånglat hit och dit, men nu känner jag mej nöjd med två kanonfina instrument.
Det har du sagt innan... ;)
Yamaha TRB4-II/ LTD F405 / Peavey 410TVX / GK Backline 600
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

Peavey Dude skrev:
engson skrev:Här är mina två som får stanna hos engson länge nu. Jag har bytt och krånglat hit och dit, men nu känner jag mej nöjd med två kanonfina instrument.
Det har du sagt innan... ;)
Några gånger bara.. :lol: :lol:
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
engson
Hedersmedlem
Inlägg: 8599
Blev medlem: lör 28 jun 2008, 23:33
Ort: Perstorp

Inlägg av engson »

Jaja... jag vet! Men nu så!! :)
Roden
Medlem
Inlägg: 84
Blev medlem: tor 12 mar 2009, 19:38
Ort: Tierp

Inlägg av Roden »

Squier P-bass (Affinity) sitter ett Flatwound set pån, med relativt hög stränghöjd
Bild

Bild

Warwick "Rockbass" Streamer std från 2006, den nya är grymt mycket bättre
Bild
Grindslanten :D Observera att "G"-Strängen sitter på fel sida om stolpen förhållande till "D"Strängen hade lite för bråttom när jag strängade om den senast, Så bråtom så jag glömde att skydda lacken vid bryggan :opps: = Riktigt otäck(a) Ripor i lacken

Bild




Inget märkvärdigt
LZA
Medlem
Inlägg: 81
Blev medlem: lör 03 okt 2009, 20:43
Ort: Hillared

Inlägg av LZA »

En Hohner PJ Bas. Tidigt 80-tal om jag minns rätt. Mycket trevlig bas.

Bild
FBT 500 BR -71/ Peavey Max 700/ Epiphone Thunderbird Pro V /LTD B-55/ Hohner professional PJ /EBS Multidrive/EHX Big Muff / EBS Microbass II
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

LZA skrev:En Hohner PJ Bas. Tidigt 80-tal om jag minns rätt. Mycket trevlig bas.

Bild
Första halvan av 90-talet skulle jag gissa på!
Stallet liknar mest ett veteflak.
LZA
Medlem
Inlägg: 81
Blev medlem: lör 03 okt 2009, 20:43
Ort: Hillared

Inlägg av LZA »

Det kan stämma. Tror att Professional serien tillverkades mellan 83-94. Det enda jag vet är att min kompis köpte denna begagnad 91. Har ett serie nummer, men Hohner har ingen databas att söka i, lite nyfiken är man ju alltid.

Med en uppsättning bättre mickar så hade det varrit en kanon bas.
FBT 500 BR -71/ Peavey Max 700/ Epiphone Thunderbird Pro V /LTD B-55/ Hohner professional PJ /EBS Multidrive/EHX Big Muff / EBS Microbass II
Användarvisningsbild
Folxam
Medlem+
Inlägg: 1588
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 19:04
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Folxam »

Roden skrev:Så bråtom så jag glömde att skydda lacken vid bryggan :opps: = Riktigt otäck(a) Ripor i lacken
:shock:
Hatar när det händer

Bild

8) :lol:
Senast ändrad av Folxam den fre feb 30, 2004 13:37, ändrad totalt 4545981732 gånger
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++
Inlägg: 9368
Blev medlem: tis 11 dec 2007, 15:48
Ort: Lund

Inlägg av Ale »

:lol:
Fender
Ampeg
Användarvisningsbild
Peavey Dude
Medlem++
Inlägg: 6578
Blev medlem: fre 10 okt 2008, 08:30
Ort: Perstropp

Inlägg av Peavey Dude »

Hahaha!! :D
Yamaha TRB4-II/ LTD F405 / Peavey 410TVX / GK Backline 600
Roden
Medlem
Inlägg: 84
Blev medlem: tor 12 mar 2009, 19:38
Ort: Tierp

Inlägg av Roden »

:oops: hade lite bråttom igen :P Repor ska det vara ...
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

Bild


Jag vet inte om jag tycker det börjar bli lite för roligt med korta skärpedjup. 12:an står typ 20-30cm bakom basen. :P
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
mikbass
Medlem+
Inlägg: 1048
Blev medlem: fre 09 feb 2007, 14:37
Ort: Uppsala

Inlägg av mikbass »

Men det ser snyggt ut. Och lite proffsigt!
http://www.myspace.com/shortcutsonline" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.myspace.com/privatejetsmusic" onclick="window.open(this.href);return false;
Numera 50+ basist Med skägg ibland!
Skriv svar