Billys bajs *Topicnamnet är Parkas idé*

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+
Inlägg: 1238
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 07:48
Ort: Skurup

Inlägg av Wall »

Geddy_Lee skrev:
Svarte_Jack skrev:Skit i att raka dig. Var en rocker. Gå i t-shirt.
PrataBas t-shirt!

Jag har 2 bröllop denna månad. Jag gruvar mig redan.. :(
Finns inget som gör mig så rastlös.
Äh, om ni ska spela så spela Tillägnan. Alla kommer att chippa efter andan vid höjningen..Ska ni bara deltaga så instämmer jag i allt som den Svarte Jack och den Geddy Leeiga sagt. Ska ni gifta er så säger jag grattis.
Och skulle ni mot all förmodan (det är nu det spårar ur) spela *cencur* med WASP så kommer jag dyrka er som mina nya gudar och skrota bilden på Dan Finn som jag har i min plånbok.
//Wall
Hänger numer på bassnack.se! Det trevligaste stället du kan hitta på internet.
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Svarte_Jack skrev:Skit i att raka dig. Var en rocker. Gå i t-shirt.

Skulle på en hembygdsgårds fik där en polare jobbar häromdan. Hade PB-tröjan på mig. Fast då hade de ett bröllop där. De undrade lite försiktigt (med hur fan ser han ut???-blicken) om jag var bjuden. Det var kul.
Alltid roligt! Fotade ett bröllop i Tyresö kyrka förra sommaren.
Kom dit i tämligen ledig klädsel. (givetvis hade jag ombyte med mig)
Bröllopet innan (det råkar vara en av Sveriges mest bokade bröllopskyrkor) kollade mig uppifrån och ner när jag gled in, tyvärr fanns inte PrataBas-tröjorna då men....
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+
Inlägg: 1238
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 07:48
Ort: Skurup

Inlägg av Wall »

Geddy_Lee skrev:Fotade ett bröllop i Tyresö kyrka förra sommaren.
Som i stillbilds eller still + video?
Upplever att dom flesta vill ha bådadelarna.
Var på ett förra året, där jag "fick om jag kunde" videofilma, ta extra ljud och spela.... men bara om det är OK(?) undrade brudgummen jag känt och jobbat med i 10år... Vad säger man till det?
/Wall
Hänger numer på bassnack.se! Det trevligaste stället du kan hitta på internet.
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Wall skrev:
Geddy_Lee skrev:Fotade ett bröllop i Tyresö kyrka förra sommaren.
Som i stillbilds eller still + video?
Upplever att dom flesta vill ha bådadelarna.
Var på ett förra året, där jag "fick om jag kunde" videofilma, ta extra ljud och spela.... men bara om det är OK(?) undrade brudgummen jag känt och jobbat med i 10år... Vad säger man till det?
/Wall
Jag plåtade enbart. Men folk har lixom ingen koll.
Min kompis, som jobbat som trubadur på heltid i 12 år, fick en förfrågan förra året som var helt sanslös.
"Vi tänkte att du kunde spela lite visor när folk kommer....och sen underhålla till midda´n....dra igång dansen och efter det köra en show på så där en 3 timmar till slut.

Min kompis blev tyst och sa sen lite stillsamt " du tror inte att de kommer att vara lite trött på den där trubaduren framåt 12-taget?"

Behöver jag säga att han inte tog jobbet?!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+
Inlägg: 1238
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 07:48
Ort: Skurup

Inlägg av Wall »

Geddy_Lee skrev: Jag plåtade enbart. Men folk har lixom ingen koll.
Min kompis, som jobbat som trubadur på heltid i 12 år, fick en förfrågarn förra året som var helt sanslös.
"Vi tänkte att du kunde spla lite visor när folk kommer....och underhålla till midda´n....dra igång dansen och sen kjöra en show på så där en 3 timmar till slut.

Min kompis blev tyst och sa sen lite stillsamt " du tror inte att de kommer att vara lite trött på den där trubaduren framåt 12-taget"

Behpöver jag säga att han inte tog jobbet?!
För några år sedan spelade jag å sambon under vigseln två låtar. Som vanligt var det vänner till oss, så efter vigseln kom den obligatoriska frågan.
Duuuu, ehhhh, kan inte du spela lite solo innan maten.....ehhhh, den kommer snart...
Yeah right!!!
Jag spelade ett tag...fick hela tiden nya drinkar...och blev rätt så packad innan maten...som tog säkert två timmar innan den var klar.
Sen hade dom (vännerna) "missat" att jag inte käkar kött, vilket bara resulterade att jag blev ännu fullare...
vi har ingen kontakt längre...
Tragiskt?..nja jag vet inte.
Taskigt? Absolut.
/Wall
Hänger numer på bassnack.se! Det trevligaste stället du kan hitta på internet.
Användarvisningsbild
Bootzy
Medlem+
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor 20 jul 2006, 00:35

Inlägg av Bootzy »

Bröllopsspelningar... Jag ryser vid bara tanken på skiten! Helhispigt folk som begär att det ska vara riggat och färdigt till kl.16 för då kommer brudparet och gästerna. Sen ska man gå och vänta till sena natten för att få börja lira. När man väl börjat lira så kommer duktiga kusinen eller någon släkting dragandes med någon gammal saxofon och ska spela Allan för tjocka släkten. Har gjort mängder av dessa skitjobb...aldrig mer! Så fort jag hör ordet bröllop i samband med spelning så säger jag... forget it!

Men det värsta är väl att sitta och lyssna på alla dessa jävla tal...
Vi har inte förlorat en dotter...vi har vunnit en son...fy satan vilket trams! Skrattretande!
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+
Inlägg: 1238
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 07:48
Ort: Skurup

Inlägg av Wall »

Bootzy skrev:Bröllopsspelningar... Jag ryser vid bara tanken på skiten! Helhispigt folk som begär att det ska vara riggat och färdigt till kl.16 för då kommer brudparet och gästerna. Sen ska man gå och vänta till sena natten för att få börja lira.
Jag och tidigare nämnd sambo spelade på ett bröllop utomlands...vi skulle bara spela en (1!) låt ... vi väntade och väntade....och väntade...å sen vid midnatt sa toastmastern på franska (vilket ingen av oss riktigt förstår) att det var dags för lite svensk musik. Vi gick upp på scen och spelade Your Song, något som vi var anlitade (och fick betalt) för att spela... sen gick resten av kvällen åt till att förklara för fulla fransmän att Elton John inte kommer från Sverige och att vi inte kan franska...Det här är helt sant och jävligt bizzart...men vad kan jag säga mer än att instämma. Aldrig mer bröllop. Talen kan ioförsig vara ganska så okej...
Hälsar,
Wall
Hänger numer på bassnack.se! Det trevligaste stället du kan hitta på internet.
Användarvisningsbild
Bootzy
Medlem+
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor 20 jul 2006, 00:35

Inlägg av Bootzy »

Wall skrev:
Bootzy skrev:Bröllopsspelningar... Jag ryser vid bara tanken på skiten! Helhispigt folk som begär att det ska vara riggat och färdigt till kl.16 för då kommer brudparet och gästerna. Sen ska man gå och vänta till sena natten för att få börja lira.
Jag och tidigare nämnd sambo spelade på ett bröllop utomlands...vi skulle bara spela en (1!) låt ... vi väntade och väntade....och väntade...å sen vid midnatt sa toastmastern på franska (vilket ingen av oss riktigt förstår) att det var dags för lite svensk musik. Vi gick upp på scen och spelade Your Song, något som vi var anlitade (och fick betalt) för att spela... sen gick resten av kvällen åt till att förklara för fulla fransmän att Elton John inte kommer från Sverige och att vi inte kan franska...Det här är helt sant och jävligt bizzart...men vad kan jag säga mer än att instämma. Aldrig mer bröllop. Talen kan ioförsig vara ganska så okej...
Hälsar,
Wall

Ja du...vad kan man säga? Det är det vanliga scenariot med dessa tillställningar. Ändå är det roande läsning, för man känner igen sig så väl... Du har rätt, alla tal är inte tråkiga... ett bröllop vi spelade på gjorde brudens stenfulla bror "helikoptern" under sitt tal, gissa om ögonen höll på att stupa ur skallen på oss! sen skrattade vi i timvis...

Ha det gott,
Bootzy
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+
Inlägg: 1238
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 07:48
Ort: Skurup

Inlägg av Wall »

Bootzy skrev:ett bröllop vi spelade på gjorde brudens stenfulla bror "helikoptern" under sitt tal, gissa om ögonen höll på att stupa ur skallen på oss! sen skrattade vi i timvis...

Ha det gott,
Bootzy
Hahahahaha.
Det är precis SÅ ett tal ska framföras bröllop eller ej.
Hälsar,
//Wall
Hänger numer på bassnack.se! Det trevligaste stället du kan hitta på internet.
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17245
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Wall skrev:
BarbequeVillage skrev:Erkänner gärna att jag gillar Sheehan. Framförallt hans inställning till musik, instrument, fans etc. Det enda jag inte gillar är väl egentligen hans ljud...
...och att han är scientolog..."you fill in the blanks"
/Wall
Sant, men han har iallafall den goda smaken att knipa käft om den detaljen...
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+
Inlägg: 1238
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 07:48
Ort: Skurup

Inlägg av Wall »

BarbequeVillage skrev:
Wall skrev:
BarbequeVillage skrev:Erkänner gärna att jag gillar Sheehan. Framförallt hans inställning till musik, instrument, fans etc. Det enda jag inte gillar är väl egentligen hans ljud...
...och att han är scientolog..."you fill in the blanks"
/Wall
Sant, men han har iallafall den goda smaken att knipa käft om den detaljen...
Nää du.
Det har han inte alls.
http://www.globalbass.com/archives/oct2 ... heehan.htm
Bara så vi förstår varandra.
Hälsar,
//Wall
Hänger numer på bassnack.se! Det trevligaste stället du kan hitta på internet.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Re: Billys bajs *Topicnamnet är Parkas idé*

Inlägg av anli »

Svarte_Jack skrev:http://www.youtube.com/watch?v=twEvRB9raZo

Rätt skitball.
Orkade inte titta, gubben bara pladdrade... finns det inget dexempel är han spelar direkt.
Har redan cementerat min uppfattning vad det är för en gök när jag såg han och den där läskiga Vai i nåt annat youtube exempel.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Meningen med pladdret var ju basen :P Han har cool bas. Därför jag gjorde tråden.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

ok då är jag med. Sorry... lite bakisgrinig nu på förmiddagen.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Fast det gick ju offtopic som fan rätt tidigt så det är lättförståeligt. Jag vill ha en sån bas alltså. Gärna en BEAD. Bygger du en åt mig sen när jag blir skitrik BBQ?
Användarvisningsbild
Billy
Medlem+
Inlägg: 1109
Blev medlem: fre 01 sep 2006, 22:22
Ort: Stockholm

Inlägg av Billy »

Rätt cool faktiskt. Gissa om jag hajjade till när jag såg topicnamnet! ;) Fast mitt nick har inget att göra med Billy Sheehan.
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+
Inlägg: 1238
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 07:48
Ort: Skurup

Inlägg av Wall »

Billy skrev:Rätt cool faktiskt. Gissa om jag hajjade till när jag såg topicnamnet! ;) Fast mitt nick har inget att göra med Billy Sheehan.
HahaHa!
Tror inte Svarte_Jack tänkte på det när han bytte namn på tråden.
:shock:
Hänger numer på bassnack.se! Det trevligaste stället du kan hitta på internet.
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17245
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Svarte_Jack skrev:Fast det gick ju offtopic som fan rätt tidigt så det är lättförståeligt. Jag vill ha en sån bas alltså. Gärna en BEAD. Bygger du en åt mig sen när jag blir skitrik BBQ?
Lätt!

Den röda P-basen jag byggde nu senast är ju en rip-off, så jag vet att det går.
Wall skrev:
BarbequeVillage skrev:
Wall skrev:
BarbequeVillage skrev:Erkänner gärna att jag gillar Sheehan. Framförallt hans inställning till musik, instrument, fans etc. Det enda jag inte gillar är väl egentligen hans ljud...
...och att han är scientolog..."you fill in the blanks"
/Wall
Sant, men han har iallafall den goda smaken att knipa käft om den detaljen...
Nää du.
Det har han inte alls.
http://www.globalbass.com/archives/oct2 ... heehan.htm
Bara så vi förstår varandra.
Hälsar,
//Wall
Han berättar om det på en direkt fråga, det tycker jag är OK. Vad jag menade var att hen inte utnyttjar sin position som "kändis" för att göra reklam för det, värva medlemmar eller tigga pengar.
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+
Inlägg: 1238
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 07:48
Ort: Skurup

Inlägg av Wall »

BarbequeVillage skrev:Han berättar om det på en direkt fråga, det tycker jag är OK. Vad jag menade var att hen inte utnyttjar sin position som "kändis" för att göra reklam för det, värva medlemmar eller tigga pengar.
Ja så kan man ju oxå se på det...
Eller så hade han kunnat strunta i att svara på frågan och på så vis inte alls utnyttjat sin position som "kändis" för att göra reklam.
Man kan alltid säga nej.
Jag har väldigt svårt för alla sk. pyramidrörelser.
Hälsar,
//Wall
Hänger numer på bassnack.se! Det trevligaste stället du kan hitta på internet.
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17245
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Wall skrev:
BarbequeVillage skrev:Han berättar om det på en direkt fråga, det tycker jag är OK. Vad jag menade var att hen inte utnyttjar sin position som "kändis" för att göra reklam för det, värva medlemmar eller tigga pengar.
Ja så kan man ju oxå se på det...
Eller så hade han kunnat strunta i att svara på frågan och på så vis inte alls utnyttjat sin position som "kändis" för att göra reklam.
Man kan alltid säga nej.
Jag har väldigt svårt för alla sk. pyramidrörelser.
Hälsar,
//Wall
Jo, jag förstår (och instämmer till stor del med) din inställning, men han är ärlig och står för sina åsikter vilket i min bok är ett plus. Alldeles oavsett hans tro så är karln riktigt grym på bas!
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

BarbequeVillage skrev:
Wall skrev:
BarbequeVillage skrev:Han berättar om det på en direkt fråga, det tycker jag är OK. Vad jag menade var att hen inte utnyttjar sin position som "kändis" för att göra reklam för det, värva medlemmar eller tigga pengar.
Ja så kan man ju oxå se på det...
Eller så hade han kunnat strunta i att svara på frågan och på så vis inte alls utnyttjat sin position som "kändis" för att göra reklam.
Man kan alltid säga nej.
Jag har väldigt svårt för alla sk. pyramidrörelser.
Hälsar,
//Wall
Jo, jag förstår (och instämmer till stor del med) din inställning, men han är ärlig och står för sina åsikter vilket i min bok är ett plus. Alldeles oavsett hans tro så är karln riktigt grym på bas!
Håller med om ståndpunkten, jag känner personligen människor som råkat väldigt illa ut efter rekrytering till S-kyrkan men jag måste säga att det inte är samma sak att marknadsföra som att svara ja på en direkt fråga. Betydligt värre att ljuga och att vägra svara är att inte stå för sin åsikt. My 5 cents
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+
Inlägg: 1238
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 07:48
Ort: Skurup

Inlägg av Wall »

BarbequeVillage skrev:Jo, jag förstår (och instämmer till stor del med) din inställning, men han är ärlig och står för sina åsikter vilket i min bok är ett plus.
Ärlighet varar länge.
Jag tror att du blev upprörd över att jag tog upp det faktum att han är scientolog i en tråd som handlar om hans instrument.
Jag försöker inte stöda kooperationer som på ett eller ett annat sätt tar kål på människan. Jag köper inte Chiquitabananer, letar efter Krav-märkta varor osv...går inte till extremiteter men försöker undvika.
BarbequeVillage skrev: Alldeles oavsett hans tro så är karln riktigt grym på bas!
Absolut, en av mina favoriter, no.1, tills jag fick höra att han var en Scientolog.
Hälsar,
//Wall
Hänger numer på bassnack.se! Det trevligaste stället du kan hitta på internet.
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17245
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

No hard feelings, men det är trist om man bara ser en aspekt av människor. Jag platsar i många olika fack, men om man bara fokuserar på ett enda så blir bilden skev. Larry Graham är svårt religiös, men det hindrar inte att han är en överjävlig basist. Cat Stevens är konverterade till islam, men det betyder inte att han var inblandad i terrordåden i London. Och Sheehan är scientolog, men det betyder inte att han kan vara en hyvens kille ändå.

Min åsikt är alltså i sammanfattning: Scientologerna är skräp, Billy Sheehan är bra.
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Nu sympatiserar jag inte med scientologerna, men jag har aldrig förstått det där;
Om man älskar Hammarby...eller Färjestad så får man skrävla hur mycket som helst om det.
Klä sig i deras färger....gå runt med fotbollströjor på jobbet osv.
Men om en människa har en livsåskådning och råka nämna att han eller hon tycker det är underbart
så ska han näst intill spärras in.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Wall
Medlem+
Inlägg: 1238
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 07:48
Ort: Skurup

Inlägg av Wall »

MALA skrev:...men jag måste säga att det inte är samma sak att marknadsföra som att svara ja på en direkt fråga. Betydligt värre att ljuga och att vägra svara är att inte stå för sin åsikt. My 5 cents
Men det är ju precis det det är, värre.

Om en tidning frågar mig och jag svarar och det publiceras så bryr sig nog inte läsaren om, eller vad jag tror på och hur det påverkar mitt liv.
MEN nu är ju BS en väldig publik person, och bara för att du och jag kan hantera informationen i artikeln betyder det inte att alla människor kan det.

Hade jag fått frågan hade jag avstått att svara. Glöm inte att scientologrörelsen bygger på att värva medlemmar som får betala dyrt för olika kurser för att sen värva nya medl. och på så vis klättrar man i hierarkin...
Näää jag vill inte riktigt prata om det men om du nu frågar... vad är det 100 scientpennies eller mer?

Hälsar, "a penny for your thought"
//Wall
Hänger numer på bassnack.se! Det trevligaste stället du kan hitta på internet.
Skriv svar