Sandberg 5:or?

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
Boom
VIP medlem
Inlägg: 1582
Blev medlem: lör 17 feb 2007, 11:09
Ort: Göteborg

Inlägg av Boom »

dexter skrev:
marcbass skrev:Tycker Relic e SKIT coolt.
Sandberg basarna är snygga också, men ja tycker det e JÄVLIGT tråkigt att hardwaren är HELT blank o ny o fin.. Det ser helt skadat ut.
Håller med, ska den vara sliten ska ju hela instrumentet vara slitet, inte bara lacken liksom.
Tänk såhär: Sliten gammal bas med utbytt elektronik och hardware.
Har sett flera gammla slitna Fenderbasar med t.ex ett nytt Badass stall och nya stämskruvar och mikar.
Användarvisningsbild
dexter
Medlem+
Inlägg: 575
Blev medlem: tor 11 okt 2007, 09:31

Inlägg av dexter »

Boom skrev:Tänk såhär: Sliten gammal bas med utbytt elektronik och hardware.
Har sett flera gammla slitna Fenderbasar med t.ex ett nytt Badass stall och nya stämskruvar och mikar.
Jo men det är ju inte alls lika snyggt som när allt är slitet tycker jag. Annars kanske man ska lansera en relic med all hardware utbytt och med omlackad hals och kropp. Eller vänta, det ser ju ut som en ny gitarr...
Användarvisningsbild
Boom
VIP medlem
Inlägg: 1582
Blev medlem: lör 17 feb 2007, 11:09
Ort: Göteborg

Inlägg av Boom »

Sant Dexter, håller med om att det är mycket snyggare om allt är slitet.
Då skall det även vara vintage stall och stämmskruvar.
I Sandbergs fall får man modernare hardware, skulle se tokigt ut om det var relicerat, tycker jag.
Användarvisningsbild
Taurus
Medlem++
Inlägg: 2553
Blev medlem: tis 09 okt 2007, 14:55
Ort: Hammarby, X-county

Inlägg av Taurus »

Hrm, visste jag inte bättre skulle jag tro att ni gör det här med flit. I den tidigare relic-tråden var alla rörande överens om att relikering var anus, nu är det helt plötsligt helt ok, med ett möjligt frågetecken kring ny mekanik ;-)

Skämt åsido, skälet till att jag inte väljer relic har inget med principer eller nåt att göra, California Supreme i highgloss creme är helt enkelt skitsnygg och känns lika rätt utseendemässigt för hårt symfrockande som för mina sporadiska påhugg med kramgott för halvpackade sextioåringar.

Med det sagt skulle jag ändå väldigt, väldigt gärna vilja ha en hardcore-relikerad California P-fyra bara för sexet och att gosa med hemma, så det blir väl till att köpa en Harry på lördag och hoppas att kusarna springer som dom ska - Rush-konsert och ATG-vinst på samma dag skulle sitta fint ;-)
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

På börsens hemsida står det nå´t om nå´n
"Union Jack hardcore Aged"
Den borde ju se ut ungefär som basen som jag förhoppningsvis får från Tyskland nå´t tag.

Mailade Börsen för att se bild på eländet men det kunde de tydligen inte fixa.... Inget de hade på lager...

Förstå... en P/MM Sandberg P-bas m Sliiiiiiten Union Jack-lackering.... mmmmmmmumma!


Nå´n som har sett en, sett bild?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18436
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Nix!
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Taurus
Medlem++
Inlägg: 2553
Blev medlem: tis 09 okt 2007, 14:55
Ort: Hammarby, X-county

Inlägg av Taurus »

Nu är den beställd. Sisådär åtta veckors leveranstid, det verkar som om tomten kommer med ett stenhårt paket i år 8-P
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Är det nån relicad bas jag faktiskt skulle vilja ha så är det en sandberg! Dom kan vara riktigt coola faktiskt, dom kommer nog 2a i min lista över jazzbasar som jag faktiskt skulle vilja ha... Dock kickar windmill sandbergs röv rätt hårt :)
EDIT: Ojs...det där har jag ju redan sagt i tråden... äh det får vara kvar som en reminder till er som klagar på att jag gillar för lite fender!
Senast redigerad av the_great_alfonzo den tor 25 okt 2007, 12:38, redigerad totalt 1 gånger.
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18436
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Du e en bra Grabb Bonzo! :)

Grattis Taurus!!

Specs på va de blev för nåt nu då!!!
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Taurus
Medlem++
Inlägg: 2553
Blev medlem: tis 09 okt 2007, 14:55
Ort: Hammarby, X-county

Inlägg av Taurus »

marcbass: det blev en J/MM-bestyckad Californa JM Supreme femma, highgloss creme/pärlemorvitt pskydd, rosewoodbräda med blockinlägg - samma utseende och spec:ar som på deras hemsa http://www.sandberg-guitars.de

Håller man leveranstiden blir det givetvis recension och tyckanden här nån gång runt nyår.

Det blev ingen relic...den här gången, jag hoppas ju fortfarande på kusarna på lördag ;-)
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18436
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Snygg som fanken.. :)
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Boom
VIP medlem
Inlägg: 1582
Blev medlem: lör 17 feb 2007, 11:09
Ort: Göteborg

Inlägg av Boom »

Grattis på förhand !!
Tror du har gjort ett bra val av instrument.

Var det genom Thoman du beställde?
http://www.thomann.de/se/sandberg_calif ... eme_cr.htm

Bild
Senast redigerad av Boom den tor 25 okt 2007, 13:31, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Boom
VIP medlem
Inlägg: 1582
Blev medlem: lör 17 feb 2007, 11:09
Ort: Göteborg

Inlägg av Boom »

the_great_alfonzo skrev: Är det nån relicad bas jag faktiskt skulle vilja ha så är det en sandberg! Dom kan vara riktigt coola faktiskt, dom kommer nog 2a i min lista över jazzbasar som jag faktiskt skulle vilja ha... Dock kickar windmill sandbergs röv rätt hårt :)
Har både en Windmill (just nu på PLEK) och en Sandberg. Föredrar Faktiskt Sandbergs Jazz kopior, men tycker att Windmills "egen designade" basar (t.ex Jmodern och Windforce) är trevligare än Sandbergs orginal design.
Allt efter eget smak o tycke förståssss. :wink:
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

the_great_alfonzo skrev: Dock kickar windmill sandbergs röv rätt hårt :)

Vad grundar du det på?
Själv har jag bara testat en 8-10 Windmills och bara 2 Sandbergs, ingen inpluggad så jag har svårt att göra bedömningen själv faktiskt.

Inte för att dissa Windmill, men intressant att veta på vilket vis bonzo tycker som han tycker.
Vilka modeller har du testat?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Bootzy
Medlem+
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor 20 jul 2006, 00:35

Inlägg av Bootzy »

Grattis! Skitsnygg och cool som fan!
Användarvisningsbild
Taurus
Medlem++
Inlägg: 2553
Blev medlem: tis 09 okt 2007, 14:55
Ort: Hammarby, X-county

Inlägg av Taurus »

Boom: nej, även om jag bara hört gott om Thomann och jag skulle tjäna en slant på att handla därifrån beställde jag via min lokala Musikbörs 8-()

Trots att webb är mitt dagjobb är jag privat lite tveksam till att beställa instrument och kvalificerade teknikpryttlar via nätet, är det något som sk*ter sig vid leverans eller nåt som är fel kostar det mycket tid och energi att fixa - ett billigt inköpspris är inte allt.

Ägaren till min lokala Börs är en gammal polare från skoltiden och hela bandet har handlat i stort sett uteslutande därifrån i ett gäng år, vilket innebär bra priser, snabb service och lite fringisar. Så, även om jag betalar en slant extra jämfört med Thomann har jag igen det på sikt med bra generella rabatter, lite gratis strängar osv.

Ge mig tio år till så kommer jag att bära gubbkeps och stå med plakat och skrika "Stöd din lokala handlare!" ;-)
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Inlägg av Diesel »

Taurus skrev:Boom: nej, även om jag bara hört gott om Thomann och jag skulle tjäna en slant på att handla därifrån beställde jag via min lokala Musikbörs 8-()

Trots att webb är mitt dagjobb är jag privat lite tveksam till att beställa instrument och kvalificerade teknikpryttlar via nätet, är det något som sk*ter sig vid leverans eller nåt som är fel kostar det mycket tid och energi att fixa - ett billigt inköpspris är inte allt.

Ägaren till min lokala Börs är en gammal polare från skoltiden och hela bandet har handlat i stort sett uteslutande därifrån i ett gäng år, vilket innebär bra priser, snabb service och lite fringisar. Så, även om jag betalar en slant extra jämfört med Thomann har jag igen det på sikt med bra generella rabatter, lite gratis strängar osv.

Ge mig tio år till så kommer jag att bära gubbkeps och stå med plakat och skrika "Stöd din lokala handlare!" ;-)
Lokalpatriotism for the win!

tyvärr är jag inte så principfast..
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

Diesel skrev: Lokalpatriotism for the win!

tyvärr är jag inte så principfast..
Det är enkelt för oss som inte har någon lokal musikaffär 8)
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

blackparkas skrev:
the_great_alfonzo skrev: Dock kickar windmill sandbergs röv rätt hårt :)

Vad grundar du det på?
Själv har jag bara testat en 8-10 Windmills och bara 2 Sandbergs, ingen inpluggad så jag har svårt att göra bedömningen själv faktiskt.

Inte för att dissa Windmill, men intressant att veta på vilket vis bonzo tycker som han tycker.
Vilka modeller har du testat?
Dom är snyggare :) Nämen jag har ju testat varken Sandberg(eller jo det har jag förresten, på Fuzz, oinkopplat, fast då hörde man ju inte så mycket :roll: ) eller Windmill, och som jag sagt tidigare får ni alla stå ut med att alla mina åsikter om basar o liknande ör totalt utseendebaserade för ett tag framöver :) det är nämligen inte alltid så lätt heller att komma åt att pröva dyra basar i vissa musikaffärer, då man helt enkelt inte litar på små småpaltar som jag :roll: Dock prövade jag basar för en total jävvvla summa på MUG för ett tag sen, det var riktigt jäkla kul!! Då kunde jag ju faktiskt passat på och testat en sandbergg också förresten :roll:
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Inlägg av Diesel »

the_great_alfonzo skrev:
blackparkas skrev:
the_great_alfonzo skrev: Dock kickar windmill sandbergs röv rätt hårt :)

Vad grundar du det på?
Själv har jag bara testat en 8-10 Windmills och bara 2 Sandbergs, ingen inpluggad så jag har svårt att göra bedömningen själv faktiskt.

Inte för att dissa Windmill, men intressant att veta på vilket vis bonzo tycker som han tycker.
Vilka modeller har du testat?
Dom är snyggare :) Nämen jag har ju testat varken Sandberg(eller jo det har jag förresten, på Fuzz, oinkopplat, fast då hörde man ju inte så mycket :roll: ) eller Windmill, och som jag sagt tidigare får ni alla stå ut med att alla mina åsikter om basar o liknande ör totalt utseendebaserade för ett tag framöver :) det är nämligen inte alltid så lätt heller att komma åt att pröva dyra basar i vissa musikaffärer, då man helt enkelt inte litar på små småpaltar som jag :roll: Dock prövade jag basar för en total jävvvla summa på MUG för ett tag sen, det var riktigt jäkla kul!! Då kunde jag ju faktiskt passat på och testat en sandbergg också förresten :roll:
Ditt resonemang är grymt ohållbart med utseende :P

Jag tycker att musicman bongo är stenful, är det en dålig bas då?
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Diesel skrev:
the_great_alfonzo skrev:
blackparkas skrev:
the_great_alfonzo skrev: Dock kickar windmill sandbergs röv rätt hårt :)

Vad grundar du det på?
Själv har jag bara testat en 8-10 Windmills och bara 2 Sandbergs, ingen inpluggad så jag har svårt att göra bedömningen själv faktiskt.

Inte för att dissa Windmill, men intressant att veta på vilket vis bonzo tycker som han tycker.
Vilka modeller har du testat?
Dom är snyggare :) Nämen jag har ju testat varken Sandberg(eller jo det har jag förresten, på Fuzz, oinkopplat, fast då hörde man ju inte så mycket :roll: ) eller Windmill, och som jag sagt tidigare får ni alla stå ut med att alla mina åsikter om basar o liknande ör totalt utseendebaserade för ett tag framöver :) det är nämligen inte alltid så lätt heller att komma åt att pröva dyra basar i vissa musikaffärer, då man helt enkelt inte litar på små småpaltar som jag :roll: Dock prövade jag basar för en total jävvvla summa på MUG för ett tag sen, det var riktigt jäkla kul!! Då kunde jag ju faktiskt passat på och testat en sandbergg också förresten :roll:
Ditt resonemang är grymt ohållbart med utseende :P

Jag tycker att musicman bongo är stenful, är det en dålig bas då?

Ypperligt exempel!
Bongon är stenful men grymt skön att lira på och låter bra!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Rättning: Bongon är stencool och grymt skön att lira på och låter bra!

Men jag fattar förstsås vad ni menar, men jag har väl ändå inte sagt att windmill är bättre än sandberg väl? Bara att jag tycker windmill kickar sandbergs röv så hårt utseendemässigt :twisted:
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

the_great_alfonzo skrev:Rättning: Bongon är stencool och grymt skön att lira på och låter bra!

Men jag fattar förstsås vad ni menar, men jag har väl ändå inte sagt att windmill är bättre än sandberg väl? Bara att jag tycker windmill kickar sandbergs röv så hårt utseendemässigt :twisted:

Du sa att Windmill kickar sandbergs röv. Period. Vill jag minnas.
Det kan man ju tolka lite hur som helst.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

blackparkas skrev:
the_great_alfonzo skrev:Rättning: Bongon är stencool och grymt skön att lira på och låter bra!

Men jag fattar förstsås vad ni menar, men jag har väl ändå inte sagt att windmill är bättre än sandberg väl? Bara att jag tycker windmill kickar sandbergs röv så hårt utseendemässigt :twisted:

Du sa att Windmill kickar sandbergs röv. Period. Vill jag minnas.
Det kan man ju tolka lite hur som helst.
Det sa jag ja :) Och det står jag helt fast vid.


Och jag menar fortfarande utseendemässigt :)
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

the_great_alfonzo skrev:
blackparkas skrev:
the_great_alfonzo skrev:Rättning: Bongon är stencool och grymt skön att lira på och låter bra!

Men jag fattar förstsås vad ni menar, men jag har väl ändå inte sagt att windmill är bättre än sandberg väl? Bara att jag tycker windmill kickar sandbergs röv så hårt utseendemässigt :twisted:

Du sa att Windmill kickar sandbergs röv. Period. Vill jag minnas.
Det kan man ju tolka lite hur som helst.
Det sa jag ja :) Och det står jag helt fast vid.


Och jag menar fortfarande utseendemässigt :)
Du är en konstig prick...
Ut och testa lite prylar innan du dissar det totalt!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar