Gillar den skarpt! Grym output/sustain, aldrig hört starkare. Jag gillar hela upplägget med den.. 1 mic, inte för bred hals, tung å go. Den låter svinbra över hela registret utan att man behöver skruva på en massa eq. Kör den genom en sansamp Basscompactor samt Sansamp bassdr till en GK 1001-RB med 2st Neo 2x12. Gillar man ett tungt massivt "MM- ljud" så kan jag rek denna! Egentligen så finns det bara ett "ljud" i den.. STORT/STARKT! Passar mig perfekt. Många tycker jag är en idiot som använder denna i mitt bluesband. Varför har du ingen Fender?varför har du ingen Fender?varför har du ingen F.. Bara det är ju ett stort argument för att fortsätta lira på den 8 Jag tror att detta är en ganska underskattad bas eft folk ofta förknippar den med den billigare RBX serien, men den är betydligt bättre byggd än snikmodellerna kan jag lova, helt klart i MM-kvalitet, minst!
3859ea skrev: Passar mig perfekt. Många tycker jag är en idiot som använder denna i mitt bluesband. Varför har du ingen Fender?varför har du ingen Fender?varför har du ingen F.. Bara det är ju ett stort argument för att fortsätta lira på den
Rätt inställning enligt mig. Du har hittat vad som funkar för dig och då är det det som räknas.
Svarte_Jack skrev:Minst fem för min del. Jag känner mig avklädd med fyra. Den femte strängen underlättar att spela högre upp på halsen. Och det ger fetare ljud. Fetare ljud är bättre basljud enligt min mening. Och sen jag skaffade min femma har jag aldrig behövt stämma ner. Det är ett plus. Använder bara min fyra för slap och experimenterande. Och i situationer när jag vill se Vintageig ut.
Och nej. Min yamahafemma känns inte ett dugg dansbandig.
Var det inte du som köpte min gamla vinröda BB605?
<--- e -skitbra för rock! Jag spelar mest pop just nu, så Musicmanbasen får vila i studion och spelas på vid inspelning. Som inspelningsbas får man leta länge efter en bättre!