Vad gillar du bäst???

Prata om allt som har med elbasar att göra

Vilken uppsättning??

P
25
32%
J/J
20
25%
P/J
7
9%
Soapbars
6
8%
Mudbuckers
3
4%
MM
1
1%
P/MM
6
8%
J/MM
5
6%
MM/MM
5
6%
P/P
1
1%
 
Antal röster: 79

Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Ugglan GBG skrev:Paj är gott! Speciellt med vaniljvisp!
Det där "Paj" Låter gott, måste jag pröva nån gång...

Annars är kokos-apelsin-mandel-choklad muffins riktigt jäkla gott!! uhhh måste nästan baka lite såna.... mmm.....
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16208
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

För övrigt är det ganska märkligt att det finns så många som gillar MM/OLP och ändå är det inga röster på en MM-mick. Sabre har länge varit ganska impopulära men det är fler som vill ha 2 MM-mickar än en.

:roll:
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

200071 skrev:Calif!
Du brukar tycka jag är klok ibland. Jag tog bort delar av Straightedge79's citat när jag quotade för att jag och andra skulle slippa se det en gång till. (Jag uppfattade också att han själv skulle editera sitt osmakliga uttalande eftersom han faktiskt bad om ursäkt) Jag skrev också ett PM till honom och bad om ta bort det. Men det hjälper ju inte om han tar bort om det ändå finns kvar i tråden. Stå för vad du säger till honom men låt oss slippa se hans osmakliga påstående.

Nu har pastorn predikat färdigt... :oops:

*edit* tack Alfonzo! jag hann inte färdigt förrän du hade postat.
Peter. Du är klok och det inte bara ibland. Men om jag frågar dig, kommer du att störa dig mera på min citat än på det fylla inlägget som jag citerat? Är det så?

Det jag skriver nu är inte riktad till dig personligen Peter, utan jag bara vill uttrycka mina känslor igen. Det här är första gången sen jag blev medlem på forumet jag känner mig riktigt jävla förbannat. Jag står verkligen inte ut med hyckleri. Om bara tre förumsmedlemar fortfarande tycker jag har fel lovar jag att ta bort min post och lämnar forumet. I annat fal, kan Semborg ta bort det ursprungliga inlägget och jag editerar min. Allt annat är bara befängd. Tack å hej.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16208
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Nej jag stör mig definitivt inte mer på ditt inlägg än på "orginalet", tvärtom naturligtvis. Dessutom välkomnar jag alla som reagerar direkt på såna uttalanden och säger ifrån.
Men direkt kom också flera som reagerade att de ville slippa se uttalandet. Orginalinlägget kan bara den som skrivit det och Semborg göra något åt. Om inte straightedge gör det själv så är jag nästan säker på att Semborg kommer göra det så snart han får chansen. Men för att slippa se det så behöver inte vi upprepa det i våra citat, vi kan reagera ändå! Direkt och i PM.
Ingen gång är bäst, men det är en bra markering att vi tycker att det var så osmaklig att vi inte ens vill upprepa det som citat! Jag tål mycket men detta var långt förbi min, och tydligen andras gräns också.
Och det har inget med hyckleri att göra.
Kom igen Califen!
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

EDIT: Du hade bättre argument än mej Peter :P :o
Men iallafall har jag en sak att säga,

Nu tar vi alla det lite lugnt om det här och försöker hålla det opersonligt så att vi slipper "Parkas vs makten syndromet" här,,,
Senast redigerad av the_great_alfonzo den tis 04 sep 2007, 19:33, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16208
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

the_great_alfonzo skrev:Asså du får verkligen heller inte ta detta personligt, förvisso pratade du ju nu med Peter, men jag bara måste lägga mej i ändå. Men jag förstår inte riktigt på vilket sätt det är hyckleri? Och för att inga missförstånd ska ske, det där var en fråga, inget sånt där "Ja fattar inte hur ddu kan ha själva fel ba' lixom", utan jag undrar faktiskt vad det är som gör det till hyckleri? Iallafall, så var straightedges uttryck riktigt lagom idiotiskt, om än ogenomtänkt, men grejen är att det inte blir mindre idiotiskt för att det sitter i ett citat, och det blir inte så mycket bättre av att man väntar med att ta bort det tills någon tagit bort ursprungsinlägget!

Och snälla allihopa, Nu låter alla bli att ta saker personligt så att vi slipper ytterligare "Parkas-Makten" händelser... Inga personangrepp n så länge, låt det fortsätta så!
Är du verkligen yngst på forumet? Jag gillar din attityd! Fast jag väl är en tre gånger så gammal. :wink:
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

200071 skrev:
the_great_alfonzo skrev:Asså du får verkligen heller inte ta detta personligt, förvisso pratade du ju nu med Peter, men jag bara måste lägga mej i ändå. Men jag förstår inte riktigt på vilket sätt det är hyckleri? Och för att inga missförstånd ska ske, det där var en fråga, inget sånt där "Ja fattar inte hur ddu kan ha själva fel ba' lixom", utan jag undrar faktiskt vad det är som gör det till hyckleri? Iallafall, så var straightedges uttryck riktigt lagom idiotiskt, om än ogenomtänkt, men grejen är att det inte blir mindre idiotiskt för att det sitter i ett citat, och det blir inte så mycket bättre av att man väntar med att ta bort det tills någon tagit bort ursprungsinlägget!

Och snälla allihopa, Nu låter alla bli att ta saker personligt så att vi slipper ytterligare "Parkas-Makten" händelser... Inga personangrepp n så länge, låt det fortsätta så!
Är du verkligen yngst på forumet? Jag gillar din attityd! Fast jag väl är en tre gånger så gammal. :wink:
Rätt säker på det faktiskt, 14 år! Nä är man i min ålder då är det Lunarstorm man ska hänga på, inte såna här gamla gubbaställen :roll:
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Det tar lång tid innan du blir vintage...
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16208
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

the_great_alfonzo skrev:
200071 skrev:
the_great_alfonzo skrev:Asså du får verkligen heller inte ta detta personligt, förvisso pratade du ju nu med Peter, men jag bara måste lägga mej i ändå. Men jag förstår inte riktigt på vilket sätt det är hyckleri? Och för att inga missförstånd ska ske, det där var en fråga, inget sånt där "Ja fattar inte hur ddu kan ha själva fel ba' lixom", utan jag undrar faktiskt vad det är som gör det till hyckleri? Iallafall, så var straightedges uttryck riktigt lagom idiotiskt, om än ogenomtänkt, men grejen är att det inte blir mindre idiotiskt för att det sitter i ett citat, och det blir inte så mycket bättre av att man väntar med att ta bort det tills någon tagit bort ursprungsinlägget!

Och snälla allihopa, Nu låter alla bli att ta saker personligt så att vi slipper ytterligare "Parkas-Makten" händelser... Inga personangrepp n så länge, låt det fortsätta så!
Är du verkligen yngst på forumet? Jag gillar din attityd! Fast jag väl är en tre gånger så gammal. :wink:
Rätt säker på det faktiskt, 14 år! Nä är man i min ålder då är det Lunarstorm man ska hänga på, inte såna här gamla gubbaställen :roll:
Du behövs, tillsammans med en del andra nästan lika unga förmågor för att hålla nivån uppe. Inte bara att du har mycket bra att komma med, jag blir glad varje gång jag ser Calles nuna.
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Nu vet jag inte vilka medel jag ska ta mig till för att förklara det jag redan förklarat!

Men om vi leker med tanken att jag editerar det jag citerad, så menar ni att allt blir så mycket bättre. Så uppfattar jag att ni menar. Och det tycker jag är fel. Har inte märkt att någon av er valt att skriva till Semborg för att klaga. Kanske ni gjort det via PM, men ni klagar på mig här på tråden. Det är också helt OK.

Men att klaga på mig samtidigt som källan till det allmäna missnöjet fortfarande figurerar i sin helhet, det är för mig hyckleri och inget annat. Eller går ni kanske tillbaks och läser min inlägg en gång per minut. Jag tar det här såklart personligt då jag inte finner en annan förklaring på era reaktioner.

Eftersom att jag tänker inte att gå emot minn övertygelse så föreslår jag en count-down. Tre klagomål till riktade till mig gällande frågan kommer att innebära att jag måste lämna forumet. Och jag gör det hellre en att stå ut med, enligt min mening, obefogade reaktioner.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

jösses vilka rabalder det blev från ett litet dåligt skämt, nästan komiskt :mrgreen:
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17249
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

calif de funk skrev:Eftersom att jag tänker inte att gå emot minn övertygelse så föreslår jag en count-down. Tre klagomål till riktade till mig gällande frågan kommer att innebära att jag måste lämna forumet. Och jag gör det hellre en att stå ut med, enligt min mening, obefogade reaktioner.
Principer är bra, men jag tycker det vore synd om resultatet av en annan forummedlems bristande omdöme blir att du lämnar oss.
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Det finns skämt och skämt, en del bra och en del dåliga. Själv tycker jag att man kan skämta om handikappade, religion, politik och nästan vad som helst. OBS ordet "nästan". Skämt som berör området barnporr ser inte jag längre som skämt. Det kan hel klart vara en formulering utan eftertanke. Man kan inte bara editera sina inlägg (inte riktat mot dig Kalifen) utan man kan faktiskt plocka bort dem själv. Det hade jag sett som den bästa utvägen. Plocka bort originalet så är det naturligt att alla som därefter citerar också plockar bort. Inget som ligger kvar, alla har fått en tankeställare... och nej, jag förespråkar inte censur i allmänhet
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

knedy skrev:jösses vilka rabalder det blev från ett litet dåligt skämt, nästan komiskt :mrgreen:
Om du läst allt så försök att sätta dig i min situation. För mig är detta en fråga om grundvärderingar, om vad jag tycker är rätt eller fel.

På sidan 2 finns fortfarande inlägget jag citerat på sida 3. Vi är nu på sida 4, men forfarande är det jag som är den elake.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
EA
Medlem+
Inlägg: 738
Blev medlem: tis 05 sep 2006, 13:49

Inlägg av EA »

du är inte boven här Calif!!

det som straightedge79 skrev kan inte ens klassas som dåligt skämt, det är vidrigt!!!!!
I live and I learn!
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

*Eller de va inget förresten
Senast redigerad av the_great_alfonzo den tis 04 sep 2007, 20:57, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Califen, tagga ner.
Tycker självklart att Straightedge också ska editera, det tar jag för självklart. Det var bara det att du började sätta dig emot att ta bort, naturligtvis så blir det då dig man ifrågasätter.

Coola ner dig, varför hetsa upp sig?

Semborg BORDE ta bort det ursprungliga inlägget. Men han har säkert fullt upp.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

blackparkas skrev:Califen, tagga ner.
Tycker självklart att Straightedge också ska editera, det tar jag för självklart. Det var bara det att du började sätta dig emot att ta bort, naturligtvis så blir det då dig man ifrågasätter.

Coola ner dig, varför hetsa upp sig?

Semborg BORDE ta bort det ursprungliga inlägget. Men han har säkert fullt upp.
För min del är det inte så naturligt (se bold) att påka på fel snubbe. Men OK, alla har sina värderingar. Jag har också mina. Noterar annu en gång att ingen av er som ställer krav på mig skrivit till admin. för att klaga på det inlägg jag citerat och dess författare.

Men jag behöver inga flera moraliseringar snälla. Tre röster emot and I´m gone, men inga moraliseringar.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16208
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

calif de funk skrev:
blackparkas skrev:Califen, tagga ner.
Tycker självklart att Straightedge också ska editera, det tar jag för självklart. Det var bara det att du började sätta dig emot att ta bort, naturligtvis så blir det då dig man ifrågasätter.

Coola ner dig, varför hetsa upp sig?

Semborg BORDE ta bort det ursprungliga inlägget. Men han har säkert fullt upp.
För min del är det inte så naturligt (se bold) att påka på fel snubbe. Men OK, alla har sina värderingar. Jag har också mina. Noterar annu en gång att ingen av er som ställer krav på mig skrivit till admin. för att klaga på det inlägg jag citerat och dess författare.

Men jag behöver inga flera moraliseringar snälla. Tre röster emot and I´m gone, men inga moraliseringar.
Calif! Jag vill inte verka bror duktig men jag har PM:at min uppfattning till straightedge79 för eftersom han faktiskt bad om ursäkt så borde han i första hand få chansen att editera själv. Jag har också i tråden inför alla skrivit att jag räknar med att Semborg tar bort det om inte straightedge gör det själv. Jag tror också att det är andra som agerat på olika sätt för att får ordning på detta. Men så länge vi vill ha ett fritt forum utan allt för mycket modererande så är det upp till oss alla att säga ifrån och att vara "förebilder". Jag styr mina egna inlägg, jag kan ändra och ta bort och be om ursäkt. Att tala om för Straightedge att det han sagt var det grövsta övertrampet alla kategorier hittills är inte någon särskilds uppgift, bara skönt att några reagerar. Att vi dessutom har åsikter om fortsättningen på diskussionen visar bara på allvaret. Men precis som alla måste ha rätt att säga vad de vill så måste alla ha rätt att reagera och kritisera. Allt från att ilsket fördöma Straighteges uttalande till att i all vänlighet be dig ta bort det anstötliga citatet så vi slapp se det.

Anarki är den ideala formen av organisation! Tråkigt bara att det fortfarande visar sig orealistiskt att genomföra i praktiken...

Så; nu kan ni få hoppa på mig också :wink:

*edit* För tydlighetens skull, Calif, ingen bad dig ta bort ditt inlägg,bara att ta bort tre ord i citatet.
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Skicka ett pm när ni börjar diskutera mickar istället.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16208
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Svarte_Jack skrev:Skicka ett pm när ni börjar diskutera mickar istället.
Jag la faktiskt en liten oskyldig kommentar så sent som på sidan 4. :wink:
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Javisst. Jag håller med. Det är lite underligt.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Jag satte på J/MM för jag vill ha den där extra dimensionen m halsmick.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Gäst

Inlägg av Gäst »

J/J här, fastän jag bara har det på en enda bas så har jag insett att det passar mig bäst.

Nån som minns en gammal utgåva av Yamahas Attittude som hade en mik med sex spolar man kunde kombinera som P, J, J/J och HB med en strataliknande switch?
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

GrafZeppelin skrev:J/J här, fastän jag bara har det på en enda bas så har jag insett att det passar mig bäst.

Nån som minns en gammal utgåva av Yamahas Attittude som hade en mik med sex spolar man kunde kombinera som P, J, J/J och HB med en strataliknande switch?
Läste en recension i en gammal bassplayer. Verkar riktigt spännande faktiskt.
Skriv svar