E-bay ?!?

Prata om allt som har med elbasar att göra
A_Warning
Medlem+
Inlägg: 1250
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:38
Ort: Stockholom

E-bay ?!?

Inlägg av A_Warning »

Altså jag har alltid betalat via Paypal och bara köpt av folk som har sålt mycket prylar och har fått bra kritik. Hitils har allt gått bra men vad har man för garantier igentligen? Om jag betalar en bas hals via paypal så kan väll säljaren bara skita i att skicka varan! Eller?
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Re: E-bay ?!?

Inlägg av Matte »

A_Warning skrev:Altså jag har alltid betalat via Paypal och bara köpt av folk som har sålt mycket prylar och har fått bra kritik. Hitils har allt gått bra men vad har man för garantier igentligen? Om jag betalar en bas hals via paypal så kan väll säljaren bara skita i att skicka varan! Eller?
Ja! Precis s om du skulle köpa den på blocket och säljaren skulle skita i att skicka den, fast du betalat. Paypal har en fördel, Man kan anmäla det hela och få tillbaka pengarna man gett för varan exkl. fraktkostnader. I övrigt är det samma visa överallt. Man får vara på sin vakt och se till att man vet lite vem man gör affärer med.
Användarvisningsbild
pn
Medlem
Inlägg: 366
Blev medlem: mån 14 aug 2006, 07:38

Inlägg av pn »

Precis. Paypal ger dock en liten säkerhet. Jag köpte kurslitteratur och betalade via Paypal. Antikvariatet som sålde var nog inte ute efter att blåsa mig, men var sega och struliga. efter att ha tjafsat i 3-4 veckor (och inte fått några böcker) sa jag åt säljaren att han hade en vecka på sig att återbetala. Ingen återbetalning skedde och jag kontaktade Paypal. Dom hade snygg ärendehantering på webbsidan och jag kunde följa hela förloppet. Till slut fick jag in pengarna på mitt konto snyggt och prydligt.
Skriv svar