Då var man en........

Prata om allt som har med elbasar att göra
Skriv svar
Användarvisningsbild
peppe
Medlem+
Inlägg: 2087
Blev medlem: ons 16 aug 2006, 21:25
Ort: Lappland

Då var man en........

Inlägg av peppe »

stolt ägare till en Gibson EB-3 -74
Den är nött skavd bångstyrig egen och tvär men fy fan vad jag älskar sånt! Kort sagt en bas med karaktär som osar Rock'n'Roll 8)

Bild
Senast redigerad av peppe den fre 04 maj 2007, 18:11, redigerad totalt 1 gånger.
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Presentation:
http://pratabas.se/viewtopic.php?p=1854#1854
Gäst

Inlägg av Gäst »

Coolt! Grattis till ny energi och inspiration!
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

Naaaajs Danne! Den ser Rock´n´Roll ut.

Ääh! Peppe menar jag förstås... :D.
Senast redigerad av calif de funk den fre 04 maj 2007, 23:17, redigerad totalt 1 gånger.
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
gäst

Inlägg av gäst »

Rat-dist? Grymt. Jag har en likadan.
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17235
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Faan vilken cool liten rigg!
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
precision65
VIP medlem
Inlägg: 1998
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 16:12
Ort: Åkersberga

Inlägg av precision65 »

Nice...supernice!
______________________________________
http://www.heavyduty.se

AIK!


Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Jäkligt NICE!!!!!

Glad för din skull....
Användarvisningsbild
Boom
VIP medlem
Inlägg: 1582
Blev medlem: lör 17 feb 2007, 11:09
Ort: Göteborg

Inlägg av Boom »

Grattis! :D

Den basen och den stärkaren passar ihop på någe sätt.
A_Warning
Medlem+
Inlägg: 1250
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:38
Ort: Stockholom

Re: Då var man en........

Inlägg av A_Warning »

peppe skrev:stolt ägare till en Gibson EB-3 -74
Den är nött skavd bångstyrig egen och tvär men fy fan vad jag älskar sånt! Kort sagt en bas med karaktär som osar Rock'n'Roll 8)

Bild

Finfin är den!
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Grym EB-3 Peppe! Välkommen till en ny värld. En värld av "Mud". En varning bara. Mahogny kan vara beroendeframkallande. Och ja, de går bra ihop med Orange.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

ÄSCH jag som precis glömt bort eb3:or, nu blev jag sugen igen. Fin rigg!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
peppe
Medlem+
Inlägg: 2087
Blev medlem: ons 16 aug 2006, 21:25
Ort: Lappland

Inlägg av peppe »

Tack allihop! Jag är jättelycklig! Fattar inte riktig varför jag inte köpt en sån här tidigare? Har alltid velat ha en sen jag såg att Andy Fraser spelade på en Eb-3:a å det var längesen!
Johannes skrev:Rat-dist? Grymt. Jag har en likadan.
Har du din original eller är den moddad? Ifall inte vill jag starkt rekommendera The Ruetz Rat modd (som alla klarar av att göra själv) http://www.diyguitaramp.com/rat.html Den blir klart mer användbar till bas efteråt (klart bättre till gitarr också)
Danne skrev:Grym EB-3 Peppe! Välkommen till en ny värld. En värld av "Mud". En varning bara. Mahogny kan vara beroendeframkallande. Och ja, de går bra ihop med Orange.
Tro mig jag är redan en Mahognyjunkie :) Vulgobasen har mahognykropp likaså Ibanez Blazern! Jag har även en strata med mahognykropp som låter fantastiskt, åså nu denna!
Mahogny = Bas per definition 8)

Här är en bild på rigg nr.2 Mumma den med!
Bild

Ni Sörlänningar får ursäkta men jag vill likna min EB-3:a med en äkta Norrlänning: Sträv nött allvarlig och lite besvärlig men då den pratar så menar den allvar :wink: :lol:
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Presentation:
http://pratabas.se/viewtopic.php?p=1854#1854
Gäst

Inlägg av Gäst »

peppe skrev: Ni Sörlänningar får ursäkta men jag vill likna min EB-3:a med en äkta Norrlänning: Sträv nött allvarlig och lite besvärlig men då den pratar så menar den allvar :wink: :lol:
Hoho, med några få undantag är ju de med värst mundiarré här på forumet norr- och västerbottningar hela bunten! ;)
Användarvisningsbild
peppe
Medlem+
Inlägg: 2087
Blev medlem: ons 16 aug 2006, 21:25
Ort: Lappland

Inlägg av peppe »

GrafZeppelin skrev:
peppe skrev: Ni Sörlänningar får ursäkta men jag vill likna min EB-3:a med en äkta Norrlänning: Sträv nött allvarlig och lite besvärlig men då den pratar så menar den allvar :wink: :lol:
Hoho, med några få undantag är ju de med värst mundiarré här på forumet norr- och västerbottningar hela bunten! ;)
:lol: :lol: Sant! Men jag skrev ju äkta norrlänning! När man har tusen mygg å knott för att inte tala om svidar'n kring munnen så pratar man bara när man har nått viktigt å säga :) Fast det är klart med dagens IT-teknik behövar man ju inte öppna munnen för att få nått sagt!
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Presentation:
http://pratabas.se/viewtopic.php?p=1854#1854
Skriv svar