Explorerbasar

Prata om allt som har med elbasar att göra
Fred Z
Nykomling
Inlägg: 2
Blev medlem: lör 05 maj 2007, 19:36

Explorerbasar

Inlägg av Fred Z »

Tjena!
Jag är på span efter en bra prisvärda Explorerbas. Är det någon som har några tips? Jag vill helst ha med aktiva mickar. Är det någon som har erfarenhet av Aria Pro2 ZZ eller Ibanez Explorer DB700?

Fred Z
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16206
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Har egentligen ingen erfarenhet av just de du nämner. Däremot var de flesta (alla?) av Arias basar från den tiden deras Explorer byggdes väldigt bra
A_Warning
Medlem+
Inlägg: 1250
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:38
Ort: Stockholom

Re: Explorerbasar

Inlägg av A_Warning »

Fred Z skrev:Tjena!
Jag är på span efter en bra prisvärda Explorerbas. Är det någon som har några tips? Jag vill helst ha med aktiva mickar. Är det någon som har erfarenhet av Aria Pro2 ZZ eller Ibanez Explorer DB700?

Fred Z
Du kan få köpa min DB700 för 2900:- om du vill =) För övrigt är dom som andra Ibanez basar tillverkade i Japan under första delen av 80-talet alltså skit bra!
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Tror Fred har hittat en Aria också... på vendolin finns det en iaf... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
gäst

Inlägg av gäst »

Fernandes tillverkade en Explorer på 80-talet, lär inte kosta mycket om du hittar en.
Vill du ha en "rundare" Explorer så såg jag i någon tråd här att ESP börjat tillverka en kopia på Gibson RD som ju ändå måste vara en av de coolaste basarna någonsin.
gäst

Re: Explorerbasar

Inlägg av gäst »

A_Warning skrev:
Fred Z skrev:Tjena!
Jag är på span efter en bra prisvärda Explorerbas. Är det någon som har några tips? Jag vill helst ha med aktiva mickar. Är det någon som har erfarenhet av Aria Pro2 ZZ eller Ibanez Explorer DB700?

Fred Z
Du kan få köpa min DB700 för 2900:- om du vill =) För övrigt är dom som andra Ibanez basar tillverkade i Japan under första delen av 80-talet alltså skit bra!
Köpköpköpköpköpköpköp!
Skriv svar