stämpel på halsen

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
Basjonas
Medlem+
Inlägg: 608
Blev medlem: mån 04 sep 2006, 14:07
Ort: Stockholm

stämpel på halsen

Inlägg av Basjonas »

Jag har skruvat av halsen på min japan-fender p-bas. På baksidan av halsen nere vid infästningen (alldeles vid skruvhålen) är den stämplad

PB-57DEX2

PB-57 är ju inte så svårt att fatta vad det betyder, det är en -57 reissue, men vad syftar DEX2 till?

Funtar på om den var ett demoex, jag fick den direkt från fender, eller om alla basar är märkta så?

Vad säger ni experter?
ljumsken
Medlem
Inlägg: 335
Blev medlem: lör 19 aug 2006, 16:23

Inlägg av ljumsken »

jag tror det betyder export......att den inte är gjord för den japanska marknaden....
Användarvisningsbild
calif de funk
VIP medlem
Inlägg: 3159
Blev medlem: ons 19 jul 2006, 19:00
Ort: Göteborg

Inlägg av calif de funk »

ljumsken skrev:jag tror det betyder export......att den inte är gjord för den japanska marknaden....
Så är det nog 8).
"En kopia räknas ALDRIG som ett original.
Man har t.ex. INTE sett ABBA när man varit på wallmans (om man nu skulle råka hamna just där...)"
- Dereborn
Användarvisningsbild
Basjonas
Medlem+
Inlägg: 608
Blev medlem: mån 04 sep 2006, 14:07
Ort: Stockholm

Inlägg av Basjonas »

Ah, logiskt. Tack för ny kunskap.
gäst

Inlägg av gäst »

Det betyder att den egentligen är byggd i Indien. Förmodligen av en 11-åring. Fika snart?
Användarvisningsbild
Basjonas
Medlem+
Inlägg: 608
Blev medlem: mån 04 sep 2006, 14:07
Ort: Stockholm

Inlägg av Basjonas »

Johannes skrev:Det betyder att den egentligen är byggd i Indien. Förmodligen av en 11-åring. Fika snart?
Det förklarar varför jag spontant börja spela ragor varje gång jag plockar upp den. Absolut fika snart! Till veckan?
gäst

Inlägg av gäst »

Absolut!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag börjar återhämta mig, ska vi ta triofikan som vi planerade i höstas?
gäst

Inlägg av gäst »

Visst! Jag kan måndag efter 15, tisdag innan 18, hela torsdag och fredag innan 17 nästa vecka.
Skriv svar