D-tuner

Prata om allt som har med elbasar att göra
Fred Z
Nykomling
Inlägg: 2
Blev medlem: lör 05 maj 2007, 19:36

D-tuner

Inlägg av Fred Z »

Tjena!
Jag spelar i band där vissa av våra låtar körs med nedstämd E-sträng till D. D-tuner verkar vara praktiskt! Är det någon som har erfarenhet av D-tuner? Funkar det bra?
Fred Z :twisted:
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Användarvisningsbild
push
Nykomling
Inlägg: 12
Blev medlem: ons 30 maj 2007, 10:33
Ort: Floda

Inlägg av push »

Hej Fred!
Jag har en D-tuner monterad på min P-bas och det är inte ofta jag använder den men när jag gör det fungerar det hur bra som helst, basen stämmer inte ur sig (inte min bas iallafall). Man kan ställa in den på vilken ton den ska landa, kanske skulle det gå att ställa ner den ända till c, jag vet inte har inte testat, har min inställd på d.
Den är hursomhelst inte ivägen, syns knappt heller.
/erik
Användarvisningsbild
ingo
VIP medlem
Inlägg: 1783
Blev medlem: lör 13 jan 2007, 14:49
Ort: Göteborg

Inlägg av ingo »

push skrev:Hej Fred!
Jag har en D-tuner monterad på min P-bas och det är inte ofta jag använder den men när jag gör det fungerar det hur bra som helst, basen stämmer inte ur sig (inte min bas iallafall). Man kan ställa in den på vilken ton den ska landa, kanske skulle det gå att ställa ner den ända till c, jag vet inte har inte testat, har min inställd på d.
Den är hursomhelst inte ivägen, syns knappt heller.
/erik

Hej och hjärtligt välkommen.

Det är väl både push och pull på en D tuner ;-)
Användarvisningsbild
push
Nykomling
Inlägg: 12
Blev medlem: ons 30 maj 2007, 10:33
Ort: Floda

Inlägg av push »

Ivarjefall är det pull och släpp. Jag har en "hipshot" som jag släpper ner till d från e, tillbaka blir det pull, liksom. eller.....
Användarvisningsbild
ingo
VIP medlem
Inlägg: 1783
Blev medlem: lör 13 jan 2007, 14:49
Ort: Göteborg

Inlägg av ingo »

push skrev:Ivarjefall är det pull och släpp. Jag har en "hipshot" som jag släpper ner till d från e, tillbaka blir det pull, liksom. eller.....

Naturligtvis... "drop D"

Tankefel av mig (igen) får väl skylla på att tangentbordet ofta är snabbare än tanken.
Skriv svar