MTD?

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

MTD?

Inlägg av FreCKo »

Någon som har provat MTD-basarna? Jag har fått upp ögonen för deras Kingston (http://www.mtdbass.com/pages/kingston.html), och jag gillar den skarpt! :D Ska traska till Jam snart och prova den, men är det någon som har några åsikter på Kingston/MTD?
Användarvisningsbild
precision65
VIP medlem
Inlägg: 1998
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 16:12
Ort: Åkersberga

Inlägg av precision65 »

Jag var helt inne på en sån när jag i ett svagt ögonblick skulle skaffa en femma. Jättebra bas, bra pris med. "Dyr"-känsla, på nåt vis.
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

precision65 skrev:Jag var helt inne på en sån när jag i ett svagt ögonblick skulle skaffa en femma. Jättebra bas, bra pris med. "Dyr"-känsla, på nåt vis.
Ah, gillar den skarpt också, micken var lite... Skum. Lite väl mycket mellanregister för min smak, byter nog den om jag skaffar en sån :D
Användarvisningsbild
precision65
VIP medlem
Inlägg: 1998
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 16:12
Ort: Åkersberga

Inlägg av precision65 »

Jag konstaterade när jag forskade i en dylik, att många användare hade uppgraderat med Aguilars OBP-preamp. Fanns en hel del info om detta på Dudepit för nåt år sedan. Då kan man nog ratta fram mer "hängmatta" :lol:

http://www.vintagebass.com/thedudepit/
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

precision65 skrev:Jag konstaterade när jag forskade i en dylik, att många användare hade uppgraderat med Aguilars OBP-preamp. Fanns en hel del info om detta på Dudepit för nåt år sedan. Då kan man nog ratta fram mer "hängmatta" :lol:

http://www.vintagebass.com/thedudepit/
Hum, för mycket mellanregister var nog fel ordval, snarare så att det inte fanns mycket diskant och bas :D jag är ju ute efter ett ganska tungt ljud... Tänk dig basen på Metallica - Black Album eller under Load/ReLoad-dagarna så förstår du :wink:
Användarvisningsbild
Basscat
Medlem
Inlägg: 19
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 09:41
Ort: Malmö

Inlägg av Basscat »

Jag har dessvärre inte testat Kingston men väl 535. Det är fantastiska basar, Mike Tobias är otroligt duktig. Det återspeglas säkert i de billigare modellerna.
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Re: MTD?

Inlägg av Matte »

Bra basar, även om några av exemplaren på JAM i Sthlm är uruselt justerade och med stendöda strängar, men det kan säkert Kimmo fixa medans man själv tar en kopp kaffe om man är intresserad något av de exen. Annars så verkar det vara välbyggt och kändes bra att lira på. testade för kort stund och i fel stärkare för att ha en uppfattning om hur de låter, men åk och testa. Det är de definitivt värda.
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Re: MTD?

Inlägg av FreCKo »

Matte skrev:Bra basar, även om några av exemplaren på JAM i Sthlm är uruselt justerade och med stendöda strängar, men det kan säkert Kimmo fixa medans man själv tar en kopp kaffe om man är intresserad något av de exen. Annars så verkar det vara välbyggt och kändes bra att lira på. testade för kort stund och i fel stärkare för att ha en uppfattning om hur de låter, men åk och testa. Det är de definitivt värda.
Mjo, dom har ju bara en vänsterhänt inne.. Den har ju hängt där ett jäkla tag om jag inte missminner mig (2 år minst? om dom inte sålt och köpt in likadana...) så jag borde ju kunna pruta ner från 7860 till åtminstånde 6... Kanske ska traska dit och kolla läget :D
Matte
VIP medlem
Inlägg: 4147
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 13:30
Ort: Nora

Re: MTD?

Inlägg av Matte »

FreCKo skrev: Mjo, dom har ju bara en vänsterhänt inne.. Den har ju hängt där ett jäkla tag om jag inte missminner mig (2 år minst? om dom inte sålt och köpt in likadana...) så jag borde ju kunna pruta ner från 7860 till åtminstånde 6... Kanske ska traska dit och kolla läget :D
I sommras var polarn där och de prutade kraftigt på en Tokai 335:a gitarr som han köpte. Den hade hängt ett tag den med. Har den hängt så pass länge så borde de kunna göra ett bra pris. Om inte annat så kanske de kan skicka med lite lull lull som strängar och annat. Åk och prova i alla fall om du inte gjort det innan.
Skriv svar