Jag ger mig... fler än 4 strängar!

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Jag ger mig... fler än 4 strängar!

Inlägg av anli »

Ok, kunde hålla mot Mr Basstudios förföriska lockelser längre.
Fick hem denna aluminiumhalsade skapelse idag:
Bild

Hur kul som helst! Har inte hinnit fatta riktigt vad alla spakar och rattar gör, men det låter mumma genom Muffen!

Tyckte den var så ful första gången jag såg den i en annan tråd... men den har liksom blivit coolare med tiden. Väl i handen är den ett vackert konstverk!
Mycket bra skick för en gura från 1980 (har kollat serienummer).
Enda åtgärden är att elektronikspreja jacket samt att möjligen leta upp en del till badassstallet. Spåret för höga E är lite lågt. Men det går att fuska till så länge.

Tror till och med att det finns ett batteri bakom luckan på baksidan... hemska tanke!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17245
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Coolt Anli!

Åttor är hur ballt som helst. Visserligen är den ful som stryk, men du kommer att bli beroende! Mitt första modifieringsjobb var att bygga en åtta av en gammal Harmony. Det blev väl inte helt lyckat, men se'n dess har jag haft minst en åtta i arsenalen. Nu börjar de bli överkomliga i pris också, men det är roligare att bygga själv...
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

Skitcool! Som buzzard fast ännu coolare.
Användarvisningsbild
MALA
Distributör
Inlägg: 5076
Blev medlem: ons 23 aug 2006, 19:10
Ort: Ljungbyholm / Kalmar

Inlägg av MALA »

Den är faktiskt jäkligt cool, grattis!
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Lustig gura... alla fruntimmer hemma tyckte den var fin. Dvs dottern, frugan och svärmor :D
Sonen ser lite skeptisk ut... men tycker nog jag skulle ha köpt en Telecaster till honom istället.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Ja, den är verkligen hur cool som helst!
Man får gratulera!
Det är kul m många strängar...!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16206
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Det var lite svårt att skiljas från den men jag hoppas den kommer till mycket användning för det är den värd!

Vad som händer med alla switcharna kommer du aldrig att lära dig, men möjliga ljudkombinationer är många
Jag har inte tyckt E varit nåt problem men det går kanske att förbättra :wink:
Du kommer nog bli glad när du öppnar luckan.

*edit* stavfel
Senast redigerad av 200071 den fre 20 jul 2007, 19:26, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

200071 skrev:Det var lite svårt att skiljas från den men jag hoppas den kommer till mycket användning för det är den värd!

Vad som händer med alla switcharna kommer du aldrig att lära dig, men möjliga ljudkombinationer är många
Jag har inte tyckt E varit nåt problem mendet går ganska att förbättra :wink:
Du kommer nog bli glad när du öppnar luckan.
Det är jag som är höjd och intoneringsfixerad ;)
Jag blev glad av den fina tavlan i alla fall som låg i caset :D
Den åker upp på basväggen!
Senast redigerad av anli den fre 20 jul 2007, 17:42, redigerad totalt 1 gånger.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18144
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

Verkligen en cool bas! Grattis!
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Kneget
Medlem
Inlägg: 172
Blev medlem: lör 14 jul 2007, 14:36
Ort: GBG

Inlägg av Kneget »

Verkligen en udda bas men jag gillar den endå, har faktiskt aldrig spelat på en 8a strängad bas verkar grymmt :P
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17245
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Kneget skrev:Verkligen en udda bas men jag gillar den endå, har faktiskt aldrig spelat på en 8a strängad bas verkar grymmt :P
Lyckliga du som har den upplevelsen kvar! Det är ungefär som att aldrig ha sett Monty Python och se'n hitta en kopia av Life of Brian...
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Gäst

Inlägg av Gäst »

Fan vad häftigt! En sån där hade basisten i Galactic Cowboys om nån minns dom, han hade ett svinbra riktigt järnigt ljud!
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16206
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

daionsavage skrev: Det hänger en Dean rhapsody på 4sound i Umeå. Skall man våga sig på att köpa sin sjätte bas? :?
Om den är begagnad misstänker jag att det är jag som sålt den från början. Vad ska de ha för den?
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18436
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Helt klart fräck!
Har klämt på den nån gång tror ja faktiskt.

Men att den är coolare än en Buzzard.. NÄÄÄÄ
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

marcbass skrev:Helt klart fräck!
Har klämt på den nån gång tror ja faktiskt.

Men att den är coolare än en Buzzard.. NÄÄÄÄ
Warwick e tyskt å det kan aldrig bli coolt tyvärr... :)
Förrutom Buzzard, då det känns som The Ox ande har gett den en liten brittisk välsingelse :wink:
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17245
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Fram med en distpedal och en King's X-platta nu. Åttor är som gjorda för att skrämma grannar!
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

BarbequeVillage skrev:Fram med en distpedal och en King's X-platta nu. Åttor är som gjorda för att skrämma grannar!
Ge mig ett bra exempel på Kings X platta med 8:a!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17245
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Så här säger mannen själv i en intervju:

I used the 12 string on the songs "it's love" off the album Faith Hope Love, "Black Flag" from King's X 4, "Human behavior" off Dogman, and the 8 string on "Complain" from Dogman and on "Out of the Silent Planet" from Gretchen Goes to Nebraska. There are more songs but I can't remember off hand. Check out "Jeremy" from Pearl jam's first CD. Jeff uses a 12 on the song. You can hear it very well.


Dogman är en bra platta ur all synvinklar, börja där. Pillow är världens tyngsta låt alla kategorier! Fast där kör han på en fyra...
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Bara att gratulera. Jag sneglade på den när Peter ställde ut den på Göteborgs gitarrmässa ifjol. Hade precis påbörjat mitt 8:a bygge (som fortfarande väntar på att jag skall lacka) då så det var inte aktuellt. Kroppsformen på de där ger mig en konstig känsla men jad gillar den snarare än ogillar den. Blir inte förvånad att du som är konservativ till slut föll för den. Visst har den en matt lack? Är lite svag för det.
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17245
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Danne skrev:Bara att gratulera. Jag sneglade på den när Peter ställde ut den på Göteborgs gitarrmässa ifjol. Hade precis påbörjat mitt 8:a bygge (som fortfarande väntar på att jag skall lacka) då så det var inte aktuellt. Kroppsformen på de där ger mig en konstig känsla men jad gillar den snarare än ogillar den. Blir inte förvånad att du som är konservativ till slut föll för den. Visst har den en matt lack? Är lite svag för det.
Man måste komma ur garderoben i blandoch låta sina undertryckta lustar få fritt spelrum :D Utseendet känns så jäkla rätt... till sammans med soundet. Och ja, matt lack är det.

Barbie: fett, måste beställa en platta!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16206
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

daionsavage skrev:
200071 skrev:
daionsavage skrev: Det hänger en Dean rhapsody på 4sound i Umeå. Skall man våga sig på att köpa sin sjätte bas? :?
Om den är begagnad misstänker jag att det är jag som sålt den från början. Vad ska de ha för den?
Minns inte på rak arm, jag tror att det var mellan 5000 och 6000. Om den är begagnad så är den i bra skick. Jag såg inga märken när jag tittade på den. Den hade en mörk naturlig träfinish, hade den du sålde också det?
Oj, det är en bit mer än vad jag fixade ett par nya för....
Men visst mörkt trä var det. INgen jättebra bild men:

http://basstudio.nu/Dena_8_sold.jpg
Skriv svar