Dom här basarna var ju riktigt fräsiga...

Prata om allt som har med elbasar att göra
Skriv svar
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Dom här basarna var ju riktigt fräsiga...

Inlägg av FreCKo »

http://www.fame-instruments.de/

Bara på tyska tyvärr, men kolla på den 6-strängade eller den femsträngaren precis brevid (5-string NTB, genomgående hals), dom var ju riktigt i min stil :D Rätt så billiga också: http://www.musicstorekoeln.de/en/Bass/7 ... store.html

Vad tror ni om dom där basarna? En femma eller sexa är ju då att föredra :wink:
A_Warning
Medlem+
Inlägg: 1250
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 18:38
Ort: Stockholom

Re: Dom här basarna var ju riktigt fräsiga...

Inlägg av A_Warning »

FreCKo skrev:http://www.fame-instruments.de/

Bara på tyska tyvärr, men kolla på den 6-strängade eller den femsträngaren precis brevid (5-string NTB, genomgående hals), dom var ju riktigt i min stil :D Rätt så billiga också: http://www.musicstorekoeln.de/en/Bass/7 ... store.html

Vad tror ni om dom där basarna? En femma eller sexa är ju då att föredra :wink:
Jag har kollat på dom förut! Jag har inte provspelat någon med dom ser väldigt Warwick ut.
Cool sida har dom också :D
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Väldigt Warwick, och väldigt Ernie Ball/Musicman. Priserna verkar ju attraktiva.
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Håller med om att det är lite warwick över dom, men typ som en bra blandning mellan en streamer och en corvette (från warwick då)... 24 band, aktiv elektronik och hela köret, synd att dom inte säljs i Sverige :(
Användarvisningsbild
maxoges
Medlem++
Inlägg: 3415
Blev medlem: tis 18 jul 2006, 23:01
Ort: Stockholm, Haninge

Inlägg av maxoges »

Vad gör den där tutt-tjejen på deras hemsida? Säljer dom musikinstrument eller sexuella tjänster?

Annars verkar Musicman-kopiorna intressanta.
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

maxoges skrev:Vad gör den där tutt-tjejen på deras hemsida? Säljer dom musikinstrument eller sexuella tjänster?

Annars verkar Musicman-kopiorna intressanta.
tuttgrejen fattade inte jag heller :D
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++
Inlägg: 14601
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 16:53
Ort: Solna

Inlägg av hosse »

jag tyckte tutttjejen var lite trevlig :lol: . även om hon inte hör hemma på en seriös musiksida.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Inlägg av peter_s »

Inte helt olika Warwick, det håller jag med om, men är de inte ännu mer lika Mayones?

Döm själva.

Fame:
Bild

Mayones:
Bild

Jag tror dock inte att det handlar om att Fame skamlöst kopierar eller så, utan att det finns någon slags deal mellan Mayones och Music Store Koeln, som väl är den enda återförsäljaren så vitt jag kan förstå. I vilket fall som helst är jag inte direkt köpsugen. Fräsiga? Njae, inte i min bok.
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Hum, du har rätt, jäkligt lika Mayones :? Kan det vara så att Fame är något i stil med Squier/Epiphone, ett billigare märke?
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Inlägg av peter_s »

FreCKo skrev:Hum, du har rätt, jäkligt lika Mayones :? Kan det vara så att Fame är något i stil med Squier/Epiphone, ett billigare märke?
Som sagt, jag har för mig att Music Store Koeln har någon slags deal med Mayones, så din tes låter fullt hållbar. Har dock fått för mig att Fame-basarna är tillverkade i Polen, precis som de dyrare Mayones-basarna, men det kan jag mycket väl ha fått om bakfoten. Med tanke på Famesprodukternas prisläge känns det ju troligt att Fame anlitar en fabrik i Kina, eller annat låglöneland.
Skriv svar