Sverigeimport av Sadowsky?

Prata om allt som har med elbasar att göra
Skriv svar
Användarvisningsbild
andy
Medlem
Inlägg: 77
Blev medlem: mån 01 okt 2007, 23:14
Ort: Stockholm
Kontakt:

Sverigeimport av Sadowsky?

Inlägg av andy »

Jag är på jakt efter en Sadowsky-femma. Allt av intresse, men söker framförallt en Jason Newsted-replika. Svart, vitt plektrumskydd, svart hardware och lönnbräda. Tips och idéer mottages varmt!

Bild
King for a day – Fool for a lifetime
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Kika på ishibashi.co.jp
De brukar kunna ha nå´n Sadowsky inne ibland.
Oftast den billigare varianten dock. Metro eller vad den heter.
Här i Sverige är det väl i princip helkört.

basscentral.com

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
precision65
VIP medlem
Inlägg: 1998
Blev medlem: ons 09 aug 2006, 16:12
Ort: Åkersberga

Inlägg av precision65 »

Här finns en del:

http://www.station-music.de/
______________________________________
http://www.heavyduty.se

AIK!


Fender Precision 1965 – Fender Precision Roger Waters – Hofner President 1965 - Music Man Stingray 5 - Ampeg V4B - Ampeg 412 - Blacstar Unity 250 cab
Användarvisningsbild
Patrik Carlsson
Nykomling
Inlägg: 14
Blev medlem: tis 10 jul 2007, 14:32

Har en...

Inlägg av Patrik Carlsson »

Fick min NYC Sadowsky femma i fredags. Vilken BAS!!! Det är ingen Jason Newsted replika utan en med cherry burst finish.
Deras Metro line är billigare och av samma ton och kvalitet men man kan inte välja allting som svart-hardware, som Jason har t.ex. Metron ska också vara lite tyngre än deras NYC.
Men min nästa bas blir nog ändå en Metro fyra.
Användarvisningsbild
Basscat
Medlem
Inlägg: 19
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 09:41
Ort: Malmö

Inlägg av Basscat »

Jag har en Metro femma med rosewood greppbräda och alkropp. En kanonfinbas. Jag har utrustat den med vintage (passiv) tonkontroll (Sadowsky orginal för Metro). Jag har också bytt mickarna till Kent Armstrong. Inte för att orginalmickarna är dåliga men för att jag vill ha ett mer öppet och transparent ljud.
Användarvisningsbild
andy
Medlem
Inlägg: 77
Blev medlem: mån 01 okt 2007, 23:14
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av andy »

Tackar för alla svar, men det framgår inte riktigt var ni köpt era härligheter! Please share boys!
King for a day – Fool for a lifetime
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Bootsy köpte väl en Sadowsky Metro 5:a från Ishibashi.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Patrik Carlsson
Nykomling
Inlägg: 14
Blev medlem: tis 10 jul 2007, 14:32

Inlägg av Patrik Carlsson »

Jag beställde min Sadowsky på deras hemsida. Tog drygt 5 månader att få och kostade knappt 4000$.
Användarvisningsbild
Basscat
Medlem
Inlägg: 19
Blev medlem: fre 18 aug 2006, 09:41
Ort: Malmö

Inlägg av Basscat »

Jag köpte min på plats i Tokyo på Ishibashi i Sinjukudistriktet. Mycket bra sortiment, riktigt kul affär att spendera tid i. Massor av fina basar. Fodera, Alembic, Lakland, Sadowsky US + Metro, Ken Smith, Fender Customshop, MTD USA + de japanska byggarna. Hjälpsam personal också. En intressant detalj är att alla basar som finns i butiken förvaras med strängarna i nästan slappt tillstånd så varje test börjar med att en kille i personalen stämmer upp instrumentet, kopplar in och ser till att det funkar. Samma sak i andra shoppar i Tokyo.
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++
Inlägg: 14383
Blev medlem: tis 12 sep 2006, 12:57
Ort: Slaktmask

Inlägg av bootsy »

blackparkas skrev:Bootsy köpte väl en Sadowsky Metro 5:a från Ishibashi.
Nej. Känns inte som att jag kommer att köpa en Sadowskyfemma inom överskådlig framtid. Eller någonsin, förresten.
Senast redigerad av bootsy den ons 03 okt 2007, 20:15, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

bootsy skrev:
blackparkas skrev:Bootsy köpte väl en Sadowsky Metro 5:a från Ishibashi.
Nej. Känns inte som att jag kommer att köppa en Sadowskyfemma inom överskådlig framtid. Eller någonsin, förresten.
Hm.... Var det bootzy då?
Finns det två st med så lika?
Jo visst gör det det?
Bootzy, med Sandberg Relic 5:a...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Bootzy
Medlem+
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor 20 jul 2006, 00:35

Inlägg av Bootzy »

blackparkas skrev:
bootsy skrev:
blackparkas skrev:Bootsy köpte väl en Sadowsky Metro 5:a från Ishibashi.
Nej. Känns inte som att jag kommer att köppa en Sadowskyfemma inom överskådlig framtid. Eller någonsin, förresten.
Hm.... Var det bootzy då?
Finns det två st med så lika?
Jo visst gör det det?
Bootzy, med Sandberg Relic 5:a...

Klart som tusan att Bootzy har köpt en Sadowsky!... Allt ligger i detaljerna vet du väl blackparkas... :D

Jag köpte min, helt riktigt som blackparkas skriver i från Ishibashi. Min är från den första japanska Sadowsky-serien som heter Tokyo istället för Metro. Det är inga stora grejer som skiljer dessa åt, bla. Badass-stall, lite annorlunda preamp och fullstor kropp ( det finns väl fortfarande att få på nån Metro?). Man ser rätt ofta beggade Sadowskys i Ishibashis U-box till bra priser.

Jag har haft min i snart ett halvår och det har helt klart blivit min 1:a bas. Den både låter och lirar i en klass för sig.
Användarvisningsbild
andy
Medlem
Inlägg: 77
Blev medlem: mån 01 okt 2007, 23:14
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av andy »

So, Tokyo nästa då! Lät ju som en riktig fest att hänga ett par timmar i Sinjukudistriktet. Intressant kuriosa om testförfarandet också. Vad vinner man på att ha strängar i slappt tillstånd? Kan tänka mig att de skulle hålla längre, men är det bra för halsen månne?

Blev för övrigt tipsad om Windmill-basar av marcbass. Någon som har testat/äger en sådan och kan ge ett snabbt omdöme?
King for a day – Fool for a lifetime
Användarvisningsbild
Bootzy
Medlem+
Inlägg: 1368
Blev medlem: tor 20 jul 2006, 00:35

Inlägg av Bootzy »

andy skrev:
Blev för övrigt tipsad om Windmill-basar av marcbass. Någon som har testat/äger en sådan och kan ge ett snabbt omdöme?

Förvånar mig inte... :wink:
Bahalason
Medlem
Inlägg: 417
Blev medlem: tis 23 okt 2007, 20:02

Inlägg av Bahalason »

Närmare Jason än detta kan du inte komma!

Samma hårdvara, samma elektronik!

Bild

Bass Central 2520 dollar^
Användarvisningsbild
Diesel
Medlem++
Inlägg: 6946
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 23:36
Ort: Umeå

Inlägg av Diesel »

Tips: fet plånbok
Gear:
Squire vintage modified P-bas, ESP J-4, Albin Hagström 2x15"


http://klassikerutmaningen.se
Användarvisningsbild
dexter
Medlem+
Inlägg: 575
Blev medlem: tor 11 okt 2007, 09:31

Inlägg av dexter »

andy skrev:Intressant kuriosa om testförfarandet också. Vad vinner man på att ha strängar i slappt tillstånd? Kan tänka mig att de skulle hålla längre, men är det bra för halsen månne?
Fattar inte heller vad det ska vara bra för, den enda anledning jag kände till att ha strängarna slappt är väl när man ska skicka instrument i paket, så att själva halsen inte ska vara lika känslig för smällar, men när dom hänger i butik?
Skriv svar