Vem innehaver den snyggaste basen?

Prata om allt som har med elbasar att göra

Snyggaste bas på PB

1
8
73%
2
3
27%
 
Antal röster: 11

Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Vem innehaver den snyggaste basen?

Inlägg av the_great_alfonzo »

Eftersom att vi nu utnämnt Knedys bas till fulast på PB, Kan vi väl lika gärna ta slag i saken och utnämna vem som har den snyggaste basen? Nu är ju förstås detta seriöst, så nu får inte alla som äger en bas lägga upp bilder, det blir för mycket :roll: Utan ni skickar in lite seriösa bidrag, så lägga jag in dom som pollsvar, så får ni rösta! Och snälla! Försök undvika att lägga upp bilder på fenders! Det är snygga basar vi vill se nu.... Nejmen seriöst, undvik gärna att om ni till exempel har en sunburst jazz med turtleskydd utan några speciella grejor, undvik ägrna, blir nog så jäkla mycket då :roll: ....

Eller förresten... Tycker ni det är snyggt lägg upp detr :o Min mamma har lärt mej att man ska vara öppensinnad! :)
Lägger dock bara upp nomineringar jag sett bild på!
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18436
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

alternativ 1 o 2????
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Noelredding
Medlem++
Inlägg: 3100
Blev medlem: ons 01 aug 2007, 22:19
Ort: Stockholm

Inlägg av Noelredding »

MIN är finast!!! :) :wink: Bilderna gör den dock inte rättvisa, mkt finare irl. Fast inte så kul med sunbursten som täcker upp det suspekta träet, men men...

Bild

Bild

Bild

MIn är nr.1 förresten och änsålänge är det 100 % som tycker den är finast!!! YES! MIN BAS VINNER!! :twisted:
Senast redigerad av Noelredding den tis 02 okt 2007, 19:10, redigerad totalt 3 gång.
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

bara preluminärt(prelimunärt, prelamenårt, prelanat? Äh!) tills nomineringarna droppar in... Går inte att ha poll utan minst 2 alternativ :oops:
Kan ju nominera MALA för hans coola vad den nu heter-windmill så länge!
EDIT: Oj.... Kan man inte edita pollen :roll: ?! Det var ju illa :?:
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem
Inlägg: 16397
Blev medlem: tor 01 mar 2007, 14:04
Ort: Umeå.

Inlägg av knedy »

Då nominerar jag den "fulaste"... ;)
Bild


Man måste hålla med om att den är fulsnygg
Senast redigerad av knedy den tis 02 okt 2007, 19:47, redigerad totalt 1 gånger.
Officiell stormästare i EB-orden
Användarvisningsbild
Cuba
VIP medlem
Inlägg: 15436
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 11:18
Ort: Göteborg

Inlägg av Cuba »

Då nominerar jag den snyggaste basen :lol: :

Bild
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5516
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Eftersom det känns självförmätet att nominera en egen bas nomineras härmed Anli's Autumn Glo(?) Rickenbacker 4001:

Bild
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd
Inlägg: 17249
Blev medlem: tis 15 aug 2006, 10:45
Ort: Uppsala

Inlägg av BBQV »

Jag nominerar TDHPs P-bas. Om nå'n presterar en likadan fast med rosewoodbräda så ska jag överväga att ändra min röst...

Bild
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Jäklar... Det blir inget med pollen, eftersom att jag trodde att man kundre ändra den och lägga in nya alternativ för olika nomineringar, men det sket sej! Så nu får det väl helt enkelt bli en Vem har snyggaste basen-tråd! *n så länge så är det utan tvekan Scuba som har ledningen!
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18436
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Tycker du ja!!

Ja älskar Warwick basar.. Så ja tycker Anli's Rick leder.
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Anli:s Ric!
Behöver inte fortsätta omröstningen nu! :twisted:
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

marcbass skrev:Tycker du ja!!

Ja älskar Warwick basar.. Så ja tycker Anli's Rick leder.
Jösses...? Dagens vettigaste argument?! Typ, Volvo är min favoritbil, fast jag föredrar nog ändå saab! :)
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5516
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

the_great_alfonzo skrev:Jäklar... Det blir inget med pollen, eftersom att jag trodde att man kundre ändra den och lägga in nya alternativ för olika nomineringar, men det sket sej! Så nu får det väl helt enkelt bli en Vem har snyggaste basen-tråd! *n så länge så är det utan tvekan Scuba som har ledningen!
Ok, jag missförstod nog. Det går ut på att vi nominerar och du utser vinnaren alltså?
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Danne skrev:
the_great_alfonzo skrev:Jäklar... Det blir inget med pollen, eftersom att jag trodde att man kundre ändra den och lägga in nya alternativ för olika nomineringar, men det sket sej! Så nu får det väl helt enkelt bli en Vem har snyggaste basen-tråd! *n så länge så är det utan tvekan Scuba som har ledningen!
Ok, jag missförstod nog. Det går ut på att vi nominerar och du utser vinnaren alltså?
Som att låta räven vakta hönsgården!!! :twisted:
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++
Inlägg: 12154
Blev medlem: sön 20 maj 2007, 21:39
Ort: Jnökpöping

Inlägg av the_great_alfonzo »

Danne skrev:
the_great_alfonzo skrev:Jäklar... Det blir inget med pollen, eftersom att jag trodde att man kundre ändra den och lägga in nya alternativ för olika nomineringar, men det sket sej! Så nu får det väl helt enkelt bli en Vem har snyggaste basen-tråd! *n så länge så är det utan tvekan Scuba som har ledningen!
Ok, jag missförstod nog. Det går ut på att vi nominerar och du utser vinnaren alltså?
Jaja har du inte hört? jag blev ju utröstad till Pratabas ideelle diktator på 7år häromdagen!
Nämen lät der verkligen som att jag skulle bestämma :)? Hur mycket jag än skulle vilja så kan jag ju inte det :o Iallafall så får vi väl helt enkelt posta bilder på snygga basar inom pratabas så får vi väl diskutera lite hit & dit... jag börjar med att diskutera om att Scuba's streamer e snyggast hittills!
Användarvisningsbild
Kneget
Medlem
Inlägg: 172
Blev medlem: lör 14 jul 2007, 14:36
Ort: GBG

Inlägg av Kneget »

Många fina basar här men ni vet väll ändå vilken bas som har en stor platts i allas rock-hjärta, go DuFF:



Bild
Fender P-Bas (MIM standard) Fender Jazzbas special (MIJ) Fender Jazzbas classic 60's Surf Green
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

Låt det här bli en nomineringstråd, och så gör du en ny poll sen. :)
Kneget skrev:Många fina basar här men ni vet väll ändå vilken bas som har en stor platts i allas rock-hjärta, go DuFF:
Inte för att jag skulle vilja ha den själv, men den är clean! Enkelhet är ofta snyggt. 8)

Jag "måste" nominera min egen bas.

Bild

Bild


Tillägg: Ja, jag har klarlackat huvudet och bytt stämmisar. :wink:
Senast redigerad av Makten den tis 02 okt 2007, 21:42, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18436
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

Danne skrev:
the_great_alfonzo skrev:Jäklar... Det blir inget med pollen, eftersom att jag trodde att man kundre ändra den och lägga in nya alternativ för olika nomineringar, men det sket sej! Så nu får det väl helt enkelt bli en Vem har snyggaste basen-tråd! *n så länge så är det utan tvekan Scuba som har ledningen!
Ok, jag missförstod nog. Det går ut på att vi nominerar och du utser vinnaren alltså?
Okej!!!
Isåfall.........

I'm OUT!!!
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Makten skrev:Låt det här bli en nomineringstråd, och så gör du en ny poll sen. :)
Kneget skrev:Många fina basar här men ni vet väll ändå vilken bas som har en stor platts i allas rock-hjärta, go DuFF:
Inte för att jag skulle vilja ha den själv, men den är clean! Enkelhet är ofta snyggt. 8)

Jag "måste" nominera min egen bas.

Bild

Bild
Med ett turt-skydd hade BBQ röstat på din bas Makten.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Makten
Medlem++
Inlägg: 3476
Blev medlem: mån 28 maj 2007, 00:33
Ort: Stockholm

Inlägg av Makten »

blackparkas skrev:Med ett turt-skydd hade BBQ röstat på din bas Makten.
Visst hade det varit fint! Men jag är inte riktigt säker på om det uppväger att den är lite mer personlig som den är nu. :wink:
Skriv som klåpare om du vill uppfattas som en klåpare.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Ack vad svårt... tycker Maktens via p-bas är skitfin. Å THDP:s oxå.
Sen gillar jag BBQ:s telebas till Dereborn (å hans gamla p-basar). Tycker min egen Rick är urnygg!
Men den snubben om de flesta snygga basar jag suktar efter är Danne, och jag tänkte först på den cremefärgade thunderbirden... men sen valde jag:
Bild
Ingen kompisröstning... tycker den har härligt rund och mysig i formen.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37754
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

BarbequeVillage skrev:Jag nominerar TDHPs P-bas. Om nå'n presterar en likadan fast med rosewoodbräda så ska jag överväga att ändra min röst...

Bild
Ja, jag kan ju inte annat än hålla med! :D
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Hade Maktens P-bas haft lackad lönngreppbräda så vete tusan....
jo då hade den fått min röst!
Senast redigerad av anli den tis 02 okt 2007, 22:11, redigerad totalt 1 gånger.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5516
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

the_great_alfonzo skrev: Iallafall så får vi väl helt enkelt posta bilder på snygga basar inom pratabas så får vi väl diskutera lite hit & dit... jag börjar med att diskutera om att Scuba's streamer e snyggast hittills!
Då kan ju detta bli nomineringstråd och sedan blir det en ny omröstningstråd?
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Danne: är din traja så extremt snygg i verkligheten också?
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Skriv svar