BC Rich Heritage Classic Mockingbird

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
idoru
Medlem
Inlägg: 64
Blev medlem: sön 17 dec 2006, 15:16
Ort: Stockholm

BC Rich Heritage Classic Mockingbird

Inlägg av idoru »

Den här ser fräsig ut! Nästan som en Mockingbird byggd av Spector.

http://www.bcrich.com/bass_heritage_classic_mock.html

Är det någon som har erfarenhet av BC Rich-basar och kan rekommendera dem? Nu menar jag då främst Mockingbird och inte någon av modellerna med arton vassa kanter. Jag är även nyfiken på hur den där mickuppsättningen låter!
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18144
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

Hade inte Grafen en sådan?
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Är det något som Grafen inte har eller har haft? :wink:
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16208
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Jag har en bandlös Eagle från 80 eller 81 och har haft en bandad likadan. Två diMarzio P-mickar på dessa också. SKillnaden mellan Eagle och Mockingbird är enbart en "snällare" kroppsform på Eaglen.

De basarna, alltså 79-81, är kanonfina, riktigt hantverk och bra på alla vis. Är det den känslan de lyckats återskapa så är det kanonbasar, annars vet jag inte....
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18144
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

Klopper skrev:Är det något som Grafen inte har eller har haft? :wink:
Har haft. Om jag inte minns fel så låg den ute på annons. Om det var en sådan, tror iofs att det var någon cs variant...

edit: Grafen hade en Wave

Bild
Senast redigerad av basmartin den mån 15 okt 2007, 06:48, redigerad totalt 1 gånger.
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
idoru
Medlem
Inlägg: 64
Blev medlem: sön 17 dec 2006, 15:16
Ort: Stockholm

Inlägg av idoru »

200071 skrev:Jag har en bandlös Eagle från 80 eller 81 och har haft en bandad likadan. Två diMarzio P-mickar på dessa också. SKillnaden mellan Eagle och Mockingbird är enbart en "snällare" kroppsform på Eaglen.

De basarna, alltså 79-81, är kanonfina, riktigt hantverk och bra på alla vis. Är det den känslan de lyckats återskapa så är det kanonbasar, annars vet jag inte....
Har de någon svensk agentur? Jag känner att jag bara måste prova en!
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16208
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

idoru skrev:
200071 skrev:Jag har en bandlös Eagle från 80 eller 81 och har haft en bandad likadan. Två diMarzio P-mickar på dessa också. SKillnaden mellan Eagle och Mockingbird är enbart en "snällare" kroppsform på Eaglen.

De basarna, alltså 79-81, är kanonfina, riktigt hantverk och bra på alla vis. Är det den känslan de lyckats återskapa så är det kanonbasar, annars vet jag inte....
Har de någon svensk agentur? Jag känner att jag bara måste prova en!

Luthman..... :x
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

Var inte ledsen nu Peter.
Man kan inte få allt!
Men nästan! :D
Lägg in lite säljsnack för Manne!
Inte clownen utan basarna alltså! :wink:
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16208
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Klopper skrev:Var inte ledsen nu Peter.
Man kan inte få allt!
Men nästan! :D
Lägg in lite säljsnack för Manne!
Inte clownen utan basarna alltså! :wink:
Valet av Smiley berodde mest på mina (ganska få) erfarenheter av Luthman....
Manne gör reklam för sig själv :wink:
Användarvisningsbild
idoru
Medlem
Inlägg: 64
Blev medlem: sön 17 dec 2006, 15:16
Ort: Stockholm

Inlägg av idoru »

200071 skrev:
idoru skrev:
200071 skrev:Jag har en bandlös Eagle från 80 eller 81 och har haft en bandad likadan. Två diMarzio P-mickar på dessa också. SKillnaden mellan Eagle och Mockingbird är enbart en "snällare" kroppsform på Eaglen.

De basarna, alltså 79-81, är kanonfina, riktigt hantverk och bra på alla vis. Är det den känslan de lyckats återskapa så är det kanonbasar, annars vet jag inte....
Har de någon svensk agentur? Jag känner att jag bara måste prova en!

Luthman..... :x
Så var det! Men nu har jag inte sett den på vare sig Thomann, Musik-Produktiv, Musikbörsen eller Luthman. Bara deras billigaste Warlockmodeller :(
Användarvisningsbild
Klopper
Hedersmedlem
Inlägg: 18375
Blev medlem: sön 12 aug 2007, 00:33
Ort: Herd Island

Inlägg av Klopper »

200071 skrev:
Klopper skrev:Var inte ledsen nu Peter.
Man kan inte få allt!
Men nästan! :D
Lägg in lite säljsnack för Manne!
Inte clownen utan basarna alltså! :wink:
Valet av Smiley berodde mest på mina (ganska få) erfarenheter av Luthman....
Manne gör reklam för sig själv :wink:
Kul som kramp?
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16208
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

idoru skrev:
200071 skrev:
idoru skrev:
200071 skrev:Jag har en bandlös Eagle från 80 eller 81 och har haft en bandad likadan. Två diMarzio P-mickar på dessa också. SKillnaden mellan Eagle och Mockingbird är enbart en "snällare" kroppsform på Eaglen.

De basarna, alltså 79-81, är kanonfina, riktigt hantverk och bra på alla vis. Är det den känslan de lyckats återskapa så är det kanonbasar, annars vet jag inte....
Har de någon svensk agentur? Jag känner att jag bara måste prova en!

Luthman..... :x
Så var det! Men nu har jag inte sett den på vare sig Thomann, Musik-Produktiv, Musikbörsen eller Luthman. Bara deras billigaste Warlockmodeller :(
Tyvärr är det oftast mer lönande att sälja mycket skit än få bra grejer....
Användarvisningsbild
idoru
Medlem
Inlägg: 64
Blev medlem: sön 17 dec 2006, 15:16
Ort: Stockholm

Inlägg av idoru »

200071 skrev:Tyvärr är det oftast mer lönande att sälja mycket skit än få bra grejer....
Hm. Vad skulle det kosta att importera den från USA? Såg att den kostar $599 på Guitar Center, har ingen erfarenhet av att importera instrument.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16208
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

idoru skrev:
200071 skrev:Tyvärr är det oftast mer lönande att sälja mycket skit än få bra grejer....
Hm. Vad skulle det kosta att importera den från USA? Såg att den kostar $599 på Guitar Center, har ingen erfarenhet av att importera instrument.
Många större musikaffärer säljer inte nya instrument direkt till Europa utan hänsvisar till Generalagenterna.
ANnars får du lägga på frakt (mellan 80 och 110 dollar) sedan ta den summan gånger 1,3 för att få vad som blir ditt slutpris i Sverige, ink tull och moms.
VIll du ha det exakt är det 3,5 % tull som läggs på både pris och frakt, sedan läggs 25 % moms på summan av pris, frakt och tull. Sedan kan du få betala 0-100 SEK i speditionsavgift.
Användarvisningsbild
idoru
Medlem
Inlägg: 64
Blev medlem: sön 17 dec 2006, 15:16
Ort: Stockholm

Inlägg av idoru »

200071 skrev:Många större musikaffärer säljer inte nya instrument direkt till Europa utan hänsvisar till Generalagenterna.
ANnars får du lägga på frakt (mellan 80 och 110 dollar) sedan ta den summan gånger 1,3 för att få vad som blir ditt slutpris i Sverige, ink tull och moms.
VIll du ha det exakt är det 3,5 % tull som läggs på både pris och frakt, sedan läggs 25 % moms på summan av pris, frakt och tull. Sedan kan du få betala 0-100 SEK i speditionsavgift.
Fick det till ca 5800 kronor. Känns ganska prisvärt faktiskt. Fast jag fortsätter nog drömma ett tag till, vill provspela en först :)
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18436
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Inlägg av Basstore »

http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »


Ja, den där är läcker!
Blir sugen varje gång jag ser den att trycka på knappen och beställa men... näeh... fegar ur varje gång... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
idoru
Medlem
Inlägg: 64
Blev medlem: sön 17 dec 2006, 15:16
Ort: Stockholm

Inlägg av idoru »

Ah, tack för länken! Nog fan är den läcker alltid! Vilka mickar tror ni skulle passa bra till den?
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

idoru skrev:
Ah, tack för länken! Nog fan är den läcker alltid! Vilka mickar tror ni skulle passa bra till den?

De som sitter på?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
idoru
Medlem
Inlägg: 64
Blev medlem: sön 17 dec 2006, 15:16
Ort: Stockholm

Inlägg av idoru »

blackparkas skrev:
idoru skrev:
Ah, tack för länken! Nog fan är den läcker alltid! Vilka mickar tror ni skulle passa bra till den?

De som sitter på?
Neeeeeeeeeeeeeee! :D
Användarvisningsbild
idoru
Medlem
Inlägg: 64
Blev medlem: sön 17 dec 2006, 15:16
Ort: Stockholm

Inlägg av idoru »

Däremot går den inte att hitta som femsträngad i rött :(
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Mäh.... var det kraven helt plötsligt?
Det var du som var Freckos brorsa va?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
idoru
Medlem
Inlägg: 64
Blev medlem: sön 17 dec 2006, 15:16
Ort: Stockholm

Inlägg av idoru »

blackparkas skrev:Mäh.... var det kraven helt plötsligt?
Det var du som var Freckos brorsa va?
Haha, ja det är jag! Jag har ju redan en fyrsträngare, vore kul att testa en femma... Alla brorsans basar är ju vända åt fel håll, så de kan jag ju inte provspela :P
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

idoru skrev:
blackparkas skrev:Mäh.... var det kraven helt plötsligt?
Det var du som var Freckos brorsa va?
Haha, ja det är jag! Jag har ju redan en fyrsträngare, vore kul att testa en femma... Alla brorsans basar är ju vända åt fel håll, så de kan jag ju inte provspela :P
MES!

Btw så har jag ett typ stående rabatt-konto hos musik-produktiv du kan få utnyttja, tror att jag har typ... 20 euro där eller något. Ain't much, men då har du frakten pröjsad :wink:

Btw, finns den i rött och två olika svarta, eller är det bara jag? :?
Användarvisningsbild
idoru
Medlem
Inlägg: 64
Blev medlem: sön 17 dec 2006, 15:16
Ort: Stockholm

Inlägg av idoru »

FreCKo skrev:MES!

Btw så har jag ett typ stående rabatt-konto hos musik-produktiv du kan få utnyttja, tror att jag har typ... 20 euro där eller något. Ain't much, men då har du frakten pröjsad :wink:

Btw, finns den i rött och två olika svarta, eller är det bara jag? :?
Ah, nice!

Ehm, jag tror det är fel på bilden med den andra svarta. Enligt hemsidan finns den bara i rött och translucent black.
Skriv svar