EPIPHONE KORINA FLYING-V BASS, något att ha?

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Re:

Inlägg av blackparkas »

Jan Hellman skrev: ons 22 maj 2019, 09:51

Har du svarat på ett 8 år gammalt inlägg, Johan....? :shock: :D :D :lol:

Då, 2011, var Gibson på botten kvalitetsmässigt. Det har DEFINITIVT gått åt rätt håll sedan dess. Idag är det betydligt mycket bättre ordning på saker och ting. Epiphone är fortfarande väldigt bra för pengarna man betalar och Gibson gör billigare serier nu som också håller hög kvalitet för pengarna. Sen får man bestämma själv om cusom shop-prylarna är värda sina ofta helt galna prislappar. Skulle aldrig i livet köpa en Gibson-bas idag. Gillar dom inte på något sätt. Framförallt dom akustiska gitarrerna är bra och även många elgitarrer. Att Gibson inte sparkade ut galningen Henry Juszkiewicz långt tidigare övergår mitt förstånd. Han jobbar väl fortfarande kvar som "konsult" av vad jag förstått men den knäppskallen borde inte få existera inom musikbranschen över huvudet taget i dom bästa av världar. Extremrepublikan och gammal riskkapitalist. Hatad av många. Som jag ser det så är det han personligen som nära nog drev Gibson totalt rätt ner i fördärvet. Usch.
Det verkar inte bättre.... :D

Tror inte Henry har särskilt mycket att säga till om för tillfället.
Det märks framförallt med den nya linen Gibsons som kommer nu.
Man plockar bort Traditional och gör Standarden i 2 (eller 3 egentligen) versioner.
50´s och 60´s samt 50´s med P90.
Dessutom är allt trams bortplockat och man gör dem precis som folk vill att en Les Paul standard ska vara.
Inga kretskort utan handlött och väldigt "som på förr"
För de som inte fattat vad en Les Paul innebär så går det att köpa en "Modern" med omgjord neck-heel för att komma åt bättre långt upp på halsen samt alla de där bling-sakerna som funnits på Standarden på senare år men som många inte vill ha.
Splitbara mickar osv...

Vi får se.
Thunderbirden har krom-hw för första gången sedan 70-talet.
Mickarna är fortfarande plastiga tyvärr, men det är ju definitivt ett steg i rätt riktning.

De enda 2019 jag testat är 3 st ES-335 och de håller väldigt hög standard.
Man har gjort en del förbättreingar på dem också.
Nya mickar samt temperaturbehandlad mittstock och bracings.
Inget som sabbar guran således utan tvärtom.. :D
Kan vara de bästa 335:or jag haft i butiken!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5514
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Re: Re:

Inlägg av Danne »

Jan Hellman skrev: ons 22 maj 2019, 09:51 Att Gibson inte sparkade ut galningen Henry Juszkiewicz långt tidigare övergår mitt förstånd. Han jobbar väl fortfarande kvar som "konsult" av vad jag förstått men den knäppskallen borde inte få existera inom musikbranschen över huvudet taget i dom bästa av världar. Extremrepublikan och gammal riskkapitalist. Hatad av många. Som jag ser det så är det han personligen som nära nog drev Gibson totalt rätt ner i fördärvet. Usch.
Henry J var huvudägare till Gibson från 1986-2018 så han hade varit tvungen att göra sig av med sig själv, vilket han definitivt inte gjorde. Han kämpade med näbbar och klor när konkursen var ett faktum. Den storhetsvansinnige riskkapitalisten i honom gjorde att verkligheteten till slut kom i kapp och han hade inget annat val än att sälja. Dock inte utan att som vanligt för storfräsare lyckas få till lite plåster på såren i form av en "konsulttjänst" som bara är en "luftbubbla" att lösa ut fallskärmen i.

Dock räddade han faktiskt Gibson på samma sätt 1986 som J.C Curleigh och den nya ledningen troligtvis gör nu. Då var Gibson nerkört på samma sätt efter att ha ägts av en storkoncern med större profit som bränsle för dåliga beslut. Henry vände det hela så Gibson blev ganska populärt igen med hyfsade gitarrer i klassiska snitt. Vad vidare gäller Henry så tror jag personligen att han satt för länge tronen, blev rastlös och som den narcissist han är lyssnade han inte på någon utan avvecklade Gibson steg för steg, där nådastöten blev köpet av div konsumentmarknadsproduktmärken som skulle göra Gibson till ett livsstilsmärke.

Har svårt att tro att J.C Curleigh skulle komma på det här tex:

Här låter man fotomodeller strutta runt och marknadsföra sina konsumentgrejor tillsammans med gitarrer (göttigt låtsasspelande) vilket väl gör varje seriös musiker jättesugen, haha:



Redan 2011 märktes ambitionen. Gibson goes Angelica's Closet:

Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem
Inlägg: 21030
Blev medlem: sön 11 nov 2007, 15:47
Ort: Södermalm

Re: Re:

Inlägg av Jan Hellman »

Danne skrev: ons 22 maj 2019, 12:48
Jan Hellman skrev: ons 22 maj 2019, 09:51 Att Gibson inte sparkade ut galningen Henry Juszkiewicz långt tidigare övergår mitt förstånd. Han jobbar väl fortfarande kvar som "konsult" av vad jag förstått men den knäppskallen borde inte få existera inom musikbranschen över huvudet taget i dom bästa av världar. Extremrepublikan och gammal riskkapitalist. Hatad av många. Som jag ser det så är det han personligen som nära nog drev Gibson totalt rätt ner i fördärvet. Usch.
Henry J var huvudägare till Gibson från 1986-2018 så han hade varit tvungen att göra sig av med sig själv, vilket han definitivt inte gjorde. Han kämpade med näbbar och klor när konkursen var ett faktum. Den storhetsvansinnige riskkapitalisten i honom gjorde att verkligheteten till slut kom i kapp och han hade inget annat val än att sälja. Dock inte utan att som vanligt för storfräsare lyckas få till lite plåster på såren i form av en "konsulttjänst" som bara är en "luftbubbla" att lösa ut fallskärmen i.

Dock räddade han faktiskt Gibson på samma sätt 1986 som J.C Curleigh och den nya ledningen troligtvis gör nu. Då var Gibson nerkört på samma sätt efter att ha ägts av en storkoncern med större profit som bränsle för dåliga beslut. Henry vände det hela så Gibson blev ganska populärt igen med hyfsade gitarrer i klassiska snitt. Vad vidare gäller Henry så tror jag personligen att han satt för länge tronen, blev rastlös och som den narcissist han är lyssnade han inte på någon utan avvecklade Gibson steg för steg, där nådastöten blev köpet av div konsumentmarknadsproduktmärken som skulle göra Gibson till ett livsstilsmärke.

Har svårt att tro att J.C Curleigh skulle komma på det här tex:

Här låter man fotomodeller strutta runt och marknadsföra sina konsumentgrejor tillsammans med gitarrer (göttigt låtsasspelande) vilket väl gör varje seriös musiker jättesugen, haha:



Redan 2011 märktes ambitionen. Gibson goes Angelica's Closet:

Får ge Juszkiewicz den credden att Gibson nog faktiskt är det enda företag han köpt upp som han inte styckat upp och sålt vidare delarna för ett högre belopp än han köpte för. Han köpte nog faktiskt med hjärtat för första och enda gången men tyvärr var och är han skvatt kocko i bollen..... Sänkte kvalitén rejält, köpte upp helt fel företag som slogs ihop med Gibson Corp vilket var en katastrof. Snubben lider av storhetsvansinne.
Skriv svar