Gibson Victory Artist

Prata om allt som har med elbasar att göra
Skriv svar
Användarvisningsbild
JB
Medlem
Inlägg: 65
Blev medlem: ons 25 nov 2009, 09:08

Gibson Victory Artist

Inlägg av JB »

Har ett erbjudande om att köpa en Victory Artist... allt orginal, OHC o sunburst.

Skulle tycka det var lite roligt med en aktiv bas o är lite intresserad

Jag har ärligt talat inte den blekaste aning om vad prisläget på en sådan är. Erbjudandet är 7000kr för klabbet. Någon som har bättre koll?

bu eller bä?
Fender P 78. Fender J Noel Redding Sign. Gibson Ripper. Gibson G3. MM130. Bassman 100. Bassman 135. Marshall JMP 1992.
Användarvisningsbild
Valle
VIP medlem
Inlägg: 3011
Blev medlem: sön 30 dec 2007, 02:38
Ort: Umeå

Inlägg av Valle »

Nog känns det som ett hyfsat pris om den är i bra skick. Cool bas!
/Johan
Van Zandt, Guild, Aguilar, TKS mm.
Presentation
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Den vanliga Victoryn har jag.
Inte världens mest eftertraktade kanske, men jag tycker den är riktigt bra.
Tror att jag kanske skulle få 4-5 tusen.
Hur mycket mer en Artist med en aning mer attraktiv kulör skulle gå på vet jag inte riktigt.
6?
Personligen skulle jag nog gärna ge 7 om jag var ute efter en sådan. Inte så vanliga basar men samtidigt svårsålda.

Efter lite funderande så känns 7 rätt ok. Med brasklappen att jag inte har en aning om hur den aktiva varianten beter sig.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem
Inlägg: 2941
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 11:56
Ort: Stockholm

Inlägg av Mungi »

Bild

8)
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.

The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
Användarvisningsbild
Hangover
Medlem+
Inlägg: 1539
Blev medlem: mån 11 feb 2008, 19:53
Ort: Karlskrona

Inlägg av Hangover »

KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP KÖP
Rock gör livet lättare...
(än vad då?)
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
http://www.myspace.com/hangoversweden
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem
Inlägg: 2941
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 11:56
Ort: Stockholm

Inlägg av Mungi »

Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.

The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
Användarvisningsbild
JB
Medlem
Inlägg: 65
Blev medlem: ons 25 nov 2009, 09:08

Inlägg av JB »

Ju mer jag tänker på det desto mer GAS:ar det.... Gillar det faktum att det är en liten doldis.... Finns det något speciellt man skall titta extra på när det kommer till ett victoryköp? några sjukdomar som modellen lider av?
Fender P 78. Fender J Noel Redding Sign. Gibson Ripper. Gibson G3. MM130. Bassman 100. Bassman 135. Marshall JMP 1992.
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem
Inlägg: 2941
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 11:56
Ort: Stockholm

Inlägg av Mungi »

JB skrev:Ju mer jag tänker på det desto mer GAS:ar det.... Gillar det faktum att det är en liten doldis.... Finns det något speciellt man skall titta extra på när det kommer till ett victoryköp? några sjukdomar som modellen lider av?
Sjukdomar? Det är du som lider av sjukdomen GAS. Basen är det nog inga fel på!
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.

The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
Användarvisningsbild
Kim S
Medlem++
Inlägg: 3400
Blev medlem: sön 13 maj 2007, 03:27
Ort: Göteborg

Inlägg av Kim S »

Dom är väl ganska manligt tunga va? Årnes är ett stort fan av dem i alla fall. Tror inte jag har testat själv.

Parkas har väl haft en också?
Lado Superfalcon-2
Fender BG-29
SX P-bas
Ampeg B-100R (USA)
Ampeg PF-350 + TKS 112
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem
Inlägg: 5515
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 23:34
Ort: Skövde

Inlägg av Danne »

Jag hade en ett tag. Som sagt, ganska tung men känns bekväm att hänga på sig. Bra elektronik i den. Jag sålde mest för jag tyckte att halsen var lite för tunn (baksida till framsida alltså) och för att jag klarar mig på den aktiva fronten med RD Artist.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Jo, jag är ett stort Victory-fan.
Kan man stå ut med att den väger lite, (vilket är enkelt eftersom den är välbalanserad), så är det en kanonbas. Det är en tung bas i alla bemärkelser och Artistvarianten ger ju rätt många variationsmöjligheter soundmässigt.
Är den i fint skick så är 7000:- ett klart rimligt pris (marknadsmässigt) och sunburst brukar vara lite dyrare än de vanligaste, röda.

Så köp den. Om du inte gillar den så köper jag den av dig om ett år för samma pengar... :wink:
Användarvisningsbild
JB
Medlem
Inlägg: 65
Blev medlem: ons 25 nov 2009, 09:08

Inlägg av JB »

Tackar för input ... jag skall åka o kolla på den.
Fender P 78. Fender J Noel Redding Sign. Gibson Ripper. Gibson G3. MM130. Bassman 100. Bassman 135. Marshall JMP 1992.
Användarvisningsbild
Mungi
VIP medlem
Inlägg: 2941
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 11:56
Ort: Stockholm

Inlägg av Mungi »

200071 skrev:Så köp den. Om du inte gillar den så köper jag den av dig om ett år för samma pengar... :wink:
Det där borde väl kallas för "pratabas-garanti"! Råd&Rön, Plus-Sverker och Konsumentverket har inget att komma med - pratabas är verklig konsumentaktivism för basfolk. :wink:
Gibson LP Triumph. Gibson LP Signature, Hagström Coronado. Guild Starfire. Bassman TV 2x10. Dual Showman Reverb.

The most exciting thing for me was, first of all, Jack's bass.
~ Grace Slick
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Rent spontant så tycker jag att om man ser till marknaden så är det kanske aningens högt med 7000, men basen är definitivt värd det och den är rätt ovanlig i sunburst. (Och grymt snygg!!!)

Om du kan leva med att förora 1-2k alt. har tid att vänta in rätt köpare den dagen du kanske vill sälja så tycker jag definitivt du ska slå till!!
Saknar min röda Artist som jag sålde pga samma anledning som Danne nämner.
Men jösses vilken cool bas det är och vad bra den låter!!!

Har varit påväg mer än en gång att köpa en sunburst på Ebay, förlorat ett par auktioner...!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Hur blev det med detta då?
Användarvisningsbild
JB
Medlem
Inlägg: 65
Blev medlem: ons 25 nov 2009, 09:08

Inlägg av JB »

Det blev inget, säljaren fick för sej att släppa den till en annan person trots att vi kommit överens om att jag hade förstatjing o skulle titta på den, vilket jag blev riktigt förbannad över... i samband med det så dök det upp en Marshall JMP 1992 och eftersom jag fortfarande var irriterad så blev det ett impulsköp...!

Pengarna skulle spenderas hur eller hur... O nu i efterhand så var det nog bra... har äntligen hittat mitt sound och numera fnittrar jag min väg till replokalen.

En Victory och kommer att inhandlas förr eller senare men tyvärr efter att jag bytt ut min ampeg 410HE mot något vettigare, känns som att den kommer att explodera om jag krämar på med JMP:n ...!
Fender P 78. Fender J Noel Redding Sign. Gibson Ripper. Gibson G3. MM130. Bassman 100. Bassman 135. Marshall JMP 1992.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Inlägg av 200071 »

Surt, men verkar ju som det blev bra ändå.


Jag ska ha en Victory en dag igen!
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Re: Gibson Victory Artist

Inlägg av 200071 »

Drygt 10 år senare- Är det någon som vet var denna bas hamnade? En sunburst Artist är ju aldrig fel...
Skriv svar