Välkomna till forumet!

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
Chukka
Medlem+
Inlägg: 823
Blev medlem: fre 30 jan 2009, 16:47
Ort: Uppsala

Inlägg av Chukka »

Den här tråden var då död... Dags att liva upp den välkomna mig, är ni snälla :D
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd
Inlägg: 37749
Blev medlem: ons 13 jun 2007, 16:01
Ort: Norrtälje

Inlägg av TDHP »

Välkommen Chukka!
Skriv gärna en rad i medlemspresentationer så kommer hälsningarna att hagla in!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Kultivator
Medlem++
Inlägg: 6605
Blev medlem: tor 08 jan 2009, 15:20
Ort: Uppsala

Inlägg av Kultivator »

Eftersom du ber så snällt, okej då! ;)

Välkommen till det trevligaste forumet som finns! Jag har hängt på många av många olika slag men detta slår det mesta.
Basar: Två rosa, en ihålig gulrödsvart, en lång bakvänd svartbrun, en kort röd. Förstärkare: En stor blåsvart
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

Kultivator skrev:Eftersom du ber så snällt, okej då! ;)

Välkommen till det trevligaste forumet som finns! Jag har hängt på många av många olika slag men detta slår det mesta.
Tack :D ;)

Kul du gillar det, märks också på dina inlägg, 460+ inlägg på 22 dar :P

Fresten glömde nästan.. Välkommen Chukka.
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Kultivator
Medlem++
Inlägg: 6605
Blev medlem: tor 08 jan 2009, 15:20
Ort: Uppsala

Inlägg av Kultivator »

YZZ skrev: Kul du gillar det, märks också på dina inlägg, 460+ inlägg på 22 dar :P
Post-takten brukar avta efter ett tag. Men man har liksom mycket att ta igen i början!
Basar: Två rosa, en ihålig gulrödsvart, en lång bakvänd svartbrun, en kort röd. Förstärkare: En stor blåsvart
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Inlägg av YZZ »

Kultivator skrev:
YZZ skrev: Kul du gillar det, märks också på dina inlägg, 460+ inlägg på 22 dar :P
Post-takten brukar avta efter ett tag. Men man har liksom mycket att ta igen i början!
Ja men äsch, det är kul om folk skriver mycket :)
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
Tjoffe
Medlem+
Inlägg: 1656
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 13:27
Ort: Wermland

Inlägg av Tjoffe »

Får man vara lite som man vill eller är det här ett forum där man blir rättad av en massa förståsigpåare och prettofolk? Mina tidigare erfarenheter från flugfiskeforum (nördarnas supernördar) säger mig det sistnämnda. Jag kör stenhårt med goodwill och bra försök och har inte de vassaste prylarna från morgondagens senaste trend men jag har en hel del kunskap och både mer och mindre nyttiga erfarenheter som jag hoppas att ni hjälper mig att utveckla åt framåthållet. Så gör jag detsamma..

anyväg - Kul med ett nördforum för basnördar!
Användarvisningsbild
Nick
VIP medlem
Inlägg: 8209
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 19:07
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nick »

Tjoffe skrev:Får man vara lite som man vill eller är det här ett forum där man blir rättad av en massa förståsigpåare och prettofolk? Mina tidigare erfarenheter från flugfiskeforum (nördarnas supernördar) säger mig det sistnämnda. Jag kör stenhårt med goodwill och bra försök och har inte de vassaste prylarna från morgondagens senaste trend men jag har en hel del kunskap och både mer och mindre nyttiga erfarenheter som jag hoppas att ni hjälper mig att utveckla åt framåthållet. Så gör jag detsamma..

anyväg - Kul med ett nördforum för basnördar!
Välkommen till forumet!

Egentligen tror jag inte att det finns några förståsigpåare. De uppstår ofta skämtsamma diskutioner mellan vintage-gänget och möbel-folket, dock alltid med glimten i ögat.

Tror att de flesta vet att det inte finns någon universiel sanning. Det som passar mig, behöver inte passa dig. Låter det bra, så är det bra!

En gyllende regel här är: Ingen bild - Ingen bas!
Min presentation
marcbass skrev:Vem fan behöver stallmick
Kultivator
Medlem++
Inlägg: 6605
Blev medlem: tor 08 jan 2009, 15:20
Ort: Uppsala

Inlägg av Kultivator »

Nick skrev:
Välkommen till forumet!

Egentligen tror jag inte att det finns några förståsigpåare. De uppstår ofta skämtsamma diskutioner mellan vintage-gänget och möbel-folket, dock alltid med glimten i ögat.

Tror att de flesta vet att det inte finns någon universiel sanning. Det som passar mig, behöver inte passa dig. Låter det bra, så är det bra!
+1 på allt.
Nick skrev: En gyllende regel här är: Ingen bild - Ingen bas!
Jag skulle vilja tillägga att rakstämning förespråkas!
Basar: Två rosa, en ihålig gulrödsvart, en lång bakvänd svartbrun, en kort röd. Förstärkare: En stor blåsvart
Användarvisningsbild
Tjoffe
Medlem+
Inlägg: 1656
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 13:27
Ort: Wermland

Inlägg av Tjoffe »

Nick skrev:
Tjoffe skrev:Får man vara lite som man vill eller är det här ett forum där man blir rättad av en massa förståsigpåare och prettofolk? Mina tidigare erfarenheter från flugfiskeforum (nördarnas supernördar) säger mig det sistnämnda. Jag kör stenhårt med goodwill och bra försök och har inte de vassaste prylarna från morgondagens senaste trend men jag har en hel del kunskap och både mer och mindre nyttiga erfarenheter som jag hoppas att ni hjälper mig att utveckla åt framåthållet. Så gör jag detsamma..

anyväg - Kul med ett nördforum för basnördar!
Välkommen till forumet!

Egentligen tror jag inte att det finns några förståsigpåare. De uppstår ofta skämtsamma diskutioner mellan vintage-gänget och möbel-folket, dock alltid med glimten i ögat.

Tror att de flesta vet att det inte finns någon universiel sanning. Det som passar mig, behöver inte passa dig. Låter det bra, så är det bra!

En gyllende regel här är: Ingen bild - Ingen bas!
Okej. Här kommer en skitdålig bild på tre av mina basar:
Bild
[/img]
Användarvisningsbild
Nick
VIP medlem
Inlägg: 8209
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 19:07
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nick »

Snygga basar!

Roligt att du har en laneycombo också :D
Min presentation
marcbass skrev:Vem fan behöver stallmick
Användarvisningsbild
Tjoffe
Medlem+
Inlägg: 1656
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 13:27
Ort: Wermland

Inlägg av Tjoffe »

Nick skrev:Snygga basar!

Roligt att du har en laneycombo också :D
Den där kombon köpte jag för några hundralappar för jag tänkte att jag skulle sitta hemma och öva med lurar.. Men inte ens det duger den till. Därför står den i replokalen och samlar damm. Vill fan inte ens sälja den för att den är så värdelös. Enda gången jag har haft nytta av den var häromdan när jag och en gitarrist skulle jamma och han inte hade nå stärk.

Laney hardcore max + zoom = Sjujävlatokfint gitarrstärkarsubtitut
Användarvisningsbild
Tjoffe
Medlem+
Inlägg: 1656
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 13:27
Ort: Wermland

Inlägg av Tjoffe »

Jävlar! Förstod inte att du lirar på Laneykombo.. Sorry! Laney hcm är..ehh.. fina?
Laser-Bas

Inlägg av Laser-Bas »

Tjoffe skrev:Jävlar! Förstod inte att du lirar på Laneykombo.. Sorry! Laney hcm är..ehh.. fina?
+1 :lol:
Användarvisningsbild
Nick
VIP medlem
Inlägg: 8209
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 19:07
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nick »

Tjoffe skrev:Jävlar! Förstod inte att du lirar på Laneykombo.. Sorry! Laney hcm är..ehh.. fina?
:D

Tyckte precis som dig, tills jag skaffade mig en bra preamp! En hartke vxl! Kopplar in den på fx return så att jag slipper stärkarens preamp. Då låter den bra faktiskt! Men är ju fortfarande klumpig, men helt ok hemmastärk!
Min presentation
marcbass skrev:Vem fan behöver stallmick
Användarvisningsbild
Cliffy
Medlem++
Inlägg: 3488
Blev medlem: ons 18 jun 2008, 22:04
Ort: Jung

Inlägg av Cliffy »

Tjoffe skrev:Jävlar! Förstod inte att du lirar på Laneykombo.. Sorry! Laney hcm är..ehh.. fina?
Hahaha. :lol:
Användarvisningsbild
Tjoffe
Medlem+
Inlägg: 1656
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 13:27
Ort: Wermland

Inlägg av Tjoffe »

Nick skrev:
Tjoffe skrev:Jävlar! Förstod inte att du lirar på Laneykombo.. Sorry! Laney hcm är..ehh.. fina?
:D

Tyckte precis som dig, tills jag skaffade mig en bra preamp! En hartke vxl! Kopplar in den på fx return så att jag slipper stärkarens preamp. Då låter den bra faktiskt! Men är ju fortfarande klumpig, men helt ok hemmastärk!
Okej! Vilken tur att jag inte trampade nån på tårna.. Du är inte sugen på att köpa min så att du kan köra stereo?
Användarvisningsbild
Nick
VIP medlem
Inlägg: 8209
Blev medlem: fre 03 okt 2008, 19:07
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Nick »

Tjoffe skrev:
Nick skrev:
Tjoffe skrev:Jävlar! Förstod inte att du lirar på Laneykombo.. Sorry! Laney hcm är..ehh.. fina?
:D

Tyckte precis som dig, tills jag skaffade mig en bra preamp! En hartke vxl! Kopplar in den på fx return så att jag slipper stärkarens preamp. Då låter den bra faktiskt! Men är ju fortfarande klumpig, men helt ok hemmastärk!
Okej! Vilken tur att jag inte trampade nån på tårna.. Du är inte sugen på att köpa min så att du kan köra stereo?
ROFL! :D

Vore ju ganska grymt att spela på dubbla laney combos :D

Men, har bättre saker att lägga mina pengar på :P
Min presentation
marcbass skrev:Vem fan behöver stallmick
Användarvisningsbild
Tjoffe
Medlem+
Inlägg: 1656
Blev medlem: tor 05 mar 2009, 13:27
Ort: Wermland

Inlägg av Tjoffe »

Nick skrev:
Tjoffe skrev:
Nick skrev:
Tjoffe skrev:Jävlar! Förstod inte att du lirar på Laneykombo.. Sorry! Laney hcm är..ehh.. fina?
:D

Tyckte precis som dig, tills jag skaffade mig en bra preamp! En hartke vxl! Kopplar in den på fx return så att jag slipper stärkarens preamp. Då låter den bra faktiskt! Men är ju fortfarande klumpig, men helt ok hemmastärk!
Okej! Vilken tur att jag inte trampade nån på tårna.. Du är inte sugen på att köpa min så att du kan köra stereo?
ROFL! :D

Vore ju ganska grymt att spela på dubbla laney combos :D

Men, har bättre saker att lägga mina pengar på :P
Ja, jag såg att du bor i Ume.. Frakten skulle kosta loss på mer än kombon.. Trist! Du hade rockat med värsta laneykombo-stapeln. asg*
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Re: Välkomna till forumet!

Inlägg av YZZ »

Semborg skrev:Välkomna till Sveriges härligaste basforum!
Tack! :D
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Kultivator
Medlem++
Inlägg: 6605
Blev medlem: tor 08 jan 2009, 15:20
Ort: Uppsala

Re: Välkomna till forumet!

Inlägg av Kultivator »

YZZ skrev:
Semborg skrev:Välkomna till Sveriges härligaste basforum!
Tack! :D
Dagens omotiverade bump? :P
Basar: Två rosa, en ihålig gulrödsvart, en lång bakvänd svartbrun, en kort röd. Förstärkare: En stor blåsvart
YZZ
Medlem++
Inlägg: 7728
Blev medlem: mån 07 apr 2008, 19:27
Ort: Kristianstad

Re: Välkomna till forumet!

Inlägg av YZZ »

Kultivator skrev:
YZZ skrev:
Semborg skrev:Välkomna till Sveriges härligaste basforum!
Tack! :D
Dagens omotiverade bump? :P
Verkligen :)
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
Peavey Dude
Medlem++
Inlägg: 6578
Blev medlem: fre 10 okt 2008, 08:30
Ort: Perstropp

Inlägg av Peavey Dude »

bump eller dump?

edit: vafan är egentligen meningen med att bumpa en klistrad tråd...? :D
Yamaha TRB4-II/ LTD F405 / Peavey 410TVX / GK Backline 600
Kultivator
Medlem++
Inlägg: 6605
Blev medlem: tor 08 jan 2009, 15:20
Ort: Uppsala

Inlägg av Kultivator »

Zon Sonus Special skrev:bump eller dump?

edit: vafan är egentligen meningen med att bumpa en klistrad tråd...? :D
Det kan du ju fråga dig, det var du som gjorde det! :wink:
Basar: Två rosa, en ihålig gulrödsvart, en lång bakvänd svartbrun, en kort röd. Förstärkare: En stor blåsvart
Användarvisningsbild
Peavey Dude
Medlem++
Inlägg: 6578
Blev medlem: fre 10 okt 2008, 08:30
Ort: Perstropp

Inlägg av Peavey Dude »

Kultivator skrev:
Zon Sonus Special skrev:bump eller dump?

edit: vafan är egentligen meningen med att bumpa en klistrad tråd...? :D
Det kan du ju fråga dig, det var du som gjorde det! :wink:
måste skära ner på snuset. någon som bor i närheten av mig som kan bekräfta att en trebent iller med en blå bastuba på ryggen nyss gick förbi?
Yamaha TRB4-II/ LTD F405 / Peavey 410TVX / GK Backline 600
Skriv svar