Stora Bass VI-tråden

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++
Inlägg: 8305
Blev medlem: lör 03 maj 2008, 18:43
Ort: Carlshamns Flaggpunch

Re: Stora Bass VI-tråden

Inlägg av Mr Spock »

mikkejohansson skrev:Har börjat gigga ordentligt med min Squier VI. Staytrem, custom GHS-strängar och en bra preamp på bordet gjorde att den funkar kanon live.

Bytte dessutom ut tort-skyddet på min vita mot ett vitt och det blev kalassnyggt.
Aha, ännu en staytremanvändare?

Jag planerar att byta p-skydd, jag också vad det lider. Olympic White och tort är...sådär.
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
Vogel2
Medlem
Inlägg: 35
Blev medlem: lör 11 maj 2013, 20:51

Re: Stora Bass VI-tråden

Inlägg av Vogel2 »

Har en Pawn Shop VI, svart med tortoise-pleka. Helt original förutom StayTrem-stall. Insåg att jag bäst behövde en baryton, så nu är den försedd med tunnare strängar och stämd B-B. Funderar på att göra mig av med den och skaffa en baryton med lite kortare mensur.
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++
Inlägg: 8305
Blev medlem: lör 03 maj 2008, 18:43
Ort: Carlshamns Flaggpunch

Re: Stora Bass VI-tråden

Inlägg av Mr Spock »

Vogel2 skrev:Har en Pawn Shop VI, svart med tortoise-pleka. Helt original förutom StayTrem-stall. Insåg att jag bäst behövde en baryton, så nu är den försedd med tunnare strängar och stämd B-B. Funderar på att göra mig av med den och skaffa en baryton med lite kortare mensur.
Kööp den!
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
spitskin
Medlem+
Inlägg: 511
Blev medlem: tor 09 jul 2009, 22:27
Ort: Uppsala

Re: Stora Bass VI-tråden

Inlägg av spitskin »

ja vet att något eller alla kommer bli upprörda men jag förstår inte hur dessa kan hamna i kategorin bas?

jag spelar 7-8 strängat och min låga sträng på 8an är fasan (beroende på stämning) ibland en 0.80 sträng!
inte helskotta kallar jag den för en bas?
visserligen har den helt klart samma frekvens karaktär som en bas men ändå!
och min gamla ibanez m80m som jag sålde (delvis pga halsskalan) var typ 29.6 skala till hals!
inte var det en bas gitarr ?

ja ja ! Jag tycker det är konstigt! Men de kanske bara jag? Så länge en bas har karaktären och strängarna som en bas så får den ha hur många strängar som helst. Men en gitarr med längre hals och tjocka stränga ........ ni fattar!

De finns säkert ett ordspråk som skulle passa just här! :? typ:En fluga gör ingen sommar

peace! :tummenupp:
DOOIINNNGGG!!
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25677
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Stora Bass VI-tråden

Inlägg av fieldflower »

spitskin skrev:ja vet att något eller alla kommer bli upprörda men jag förstår inte hur dessa kan hamna i kategorin bas?

jag spelar 7-8 strängat och min låga sträng på 8an är fasan (beroende på stämning) ibland en 0.80 sträng!
inte helskotta kallar jag den för en bas?
visserligen har den helt klart samma frekvens karaktär som en bas men ändå!
och min gamla ibanez m80m som jag sålde (delvis pga halsskalan) var typ 29.6 skala till hals!
inte var det en bas gitarr ?

ja ja ! Jag tycker det är konstigt! Men de kanske bara jag? Så länge en bas har karaktären och strängarna som en bas så får den ha hur många strängar som helst. Men en gitarr med längre hals och tjocka stränga ........ ni fattar!

De finns säkert ett ordspråk som skulle passa just här! :? typ:En fluga gör ingen sommar

peace! :tummenupp:
Tja, kanske för att de lägsta strängarna är stämda som vanlig elbas och för att den heter Bass VI...? ;)
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++
Inlägg: 8305
Blev medlem: lör 03 maj 2008, 18:43
Ort: Carlshamns Flaggpunch

Re: Stora Bass VI-tråden

Inlägg av Mr Spock »

Well, alla är tillåtna att ha en egen åsikt rörande Bass VI. Att det är ett instrument av cross-overkaraktär tycks de flesta vara överens om. Sen är det nog mycket upp till musikanten att - beroende på spelstil - hantera det som en bas. Eller en gitarr. Eller ett helt eget instrument.

Strängantal och mensur är knappast optimala argument för vad som BORDE betraktas som bas eller ej. Det mesta förekommer, t o m Leo Fender bestämde sig för att bygga basar i 34" utan rationella grunder. Att denna chansning lustigt nog blivit industristandard...tja...
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
spitskin
Medlem+
Inlägg: 511
Blev medlem: tor 09 jul 2009, 22:27
Ort: Uppsala

Re: Stora Bass VI-tråden

Inlägg av spitskin »

fieldflower skrev:
spitskin skrev:ja vet att något eller alla kommer bli upprörda men jag förstår inte hur dessa kan hamna i kategorin bas?

jag spelar 7-8 strängat och min låga sträng på 8an är fasan (beroende på stämning) ibland en 0.80 sträng!
inte helskotta kallar jag den för en bas?
visserligen har den helt klart samma frekvens karaktär som en bas men ändå!
och min gamla ibanez m80m som jag sålde (delvis pga halsskalan) var typ 29.6 skala till hals!
inte var det en bas gitarr ?

ja ja ! Jag tycker det är konstigt! Men de kanske bara jag? Så länge en bas har karaktären och strängarna som en bas så får den ha hur många strängar som helst. Men en gitarr med längre hals och tjocka stränga ........ ni fattar!

De finns säkert ett ordspråk som skulle passa just här! :? typ:En fluga gör ingen sommar

peace! :tummenupp:
Tja, kanske för att de lägsta strängarna är stämda som vanlig elbas och för att den heter Bass VI...? ;)
förmodlligen :tummenupp:
de kommer dock alltid vara en gura i mina ögon.
och lycka till o spela med fingarna hahahah eller ett slap groove.
alltså ingen bas :lol:
peace
DOOIINNNGGG!!
Användarvisningsbild
Rigmor
Medlem
Inlägg: 58
Blev medlem: sön 01 sep 2013, 03:53

Re: Stora Bass VI-tråden

Inlägg av Rigmor »

Inte min, men kanske kan platsa i tråden ändå, som en något udda, handbyggd variant
med drag av Jaguar. Det är en Haze Bassmaster VI av irländsk härkomst.
Bild
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++
Inlägg: 8305
Blev medlem: lör 03 maj 2008, 18:43
Ort: Carlshamns Flaggpunch

Re: Stora Bass VI-tråden

Inlägg av Mr Spock »

Vilken skönhet!
Klart den platsar!
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25677
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Stora Bass VI-tråden

Inlägg av fieldflower »

spitskin skrev:
fieldflower skrev:
spitskin skrev:ja vet att något eller alla kommer bli upprörda men jag förstår inte hur dessa kan hamna i kategorin bas?

jag spelar 7-8 strängat och min låga sträng på 8an är fasan (beroende på stämning) ibland en 0.80 sträng!
inte helskotta kallar jag den för en bas?
visserligen har den helt klart samma frekvens karaktär som en bas men ändå!
och min gamla ibanez m80m som jag sålde (delvis pga halsskalan) var typ 29.6 skala till hals!
inte var det en bas gitarr ?

ja ja ! Jag tycker det är konstigt! Men de kanske bara jag? Så länge en bas har karaktären och strängarna som en bas så får den ha hur många strängar som helst. Men en gitarr med längre hals och tjocka stränga ........ ni fattar!

De finns säkert ett ordspråk som skulle passa just här! :? typ:En fluga gör ingen sommar

peace! :tummenupp:
Tja, kanske för att de lägsta strängarna är stämda som vanlig elbas och för att den heter Bass VI...? ;)
förmodlligen :tummenupp:
de kommer dock alltid vara en gura i mina ögon.
och lycka till o spela med fingarna hahahah eller ett slap groove.
alltså ingen bas :lol:
peace
Mina fingrar trivs rätt bra på den.
Men man får ju tycka olika.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
itash
Medlem
Inlägg: 310
Blev medlem: mån 02 feb 2009, 15:58
Ort: Linköping

Re: Stora Bass VI-tråden

Inlägg av itash »

Bild

Har gjort lite samma resa som Spock, men legat steget före. Köpte pawn shop-versionen och var helnöjd tills jag fick för mig att jag tröttnade, sålde den till Spock, ångrade mig bittert och köpte en Squier. Har haft intoneringsproblem som de flesta andra och uppgraderade till Staytrem, vilket hjälpte, men den är verkligen inte perfekt. Så använder den mycket mindre än jag vill. Såg sedan när Spock sålde vidare, grät en skvätt, och tja... Där är vi nu. Tycker det är ett grymt coolt instrument och skulle nog gärna byta tillbaka till Fendern, men misstänker att det nog inte blir av.
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++
Inlägg: 8305
Blev medlem: lör 03 maj 2008, 18:43
Ort: Carlshamns Flaggpunch

Re: Stora Bass VI-tråden

Inlägg av Mr Spock »

itash skrev:Bild

Har gjort lite samma resa som Spock, men legat steget före. Köpte pawn shop-versionen och var helnöjd tills jag fick för mig att jag tröttnade, sålde den till Spock, ångrade mig bittert och köpte en Squier. Har haft intoneringsproblem som de flesta andra och uppgraderade till Staytrem, vilket hjälpte, men den är verkligen inte perfekt. Så använder den mycket mindre än jag vill. Såg sedan när Spock sålde vidare, grät en skvätt, och tja... Där är vi nu. Tycker det är ett grymt coolt instrument och skulle nog gärna byta tillbaka till Fendern, men misstänker att det nog inte blir av.
:vinkar:

Då får vi väl ta och mecka med våra Squiers så de blir perfekta.

Falcon är en habil gitarrskruvare, och får väl berätta vad han gjort. Utöver att montera Staytrem, vill säga.
(itash, Falcon: har ni den där plasthylsan monterad på era staytrems också? Funkar väl bara om man INTE använder svajet?)
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
mikkejohansson
Medlem++
Inlägg: 8958
Blev medlem: fre 11 aug 2006, 17:45
Ort: Bureå, Skellefteå

Re: Stora Bass VI-tråden

Inlägg av mikkejohansson »

Jag hade min hos en bra fixare som jag tror shimsade halsen med. Satte också i plastbussningar och svajet funkar helt ok ändå - stallet och soundet blev dock märkbart bättre o stabilare!
Fender - Pedaler - GK - TKS
Användarvisningsbild
itash
Medlem
Inlägg: 310
Blev medlem: mån 02 feb 2009, 15:58
Ort: Linköping

Stora Bass VI-tråden

Inlägg av itash »

Minns ingen plasthylsa. Var nåt år sen drygt, men tror jag helt sonika satte i det på samma sätt som originalstallet. Så svajet funkar.
Användarvisningsbild
itash
Medlem
Inlägg: 310
Blev medlem: mån 02 feb 2009, 15:58
Ort: Linköping

Re: Stora Bass VI-tråden

Inlägg av itash »

Överlag känns ju Squiern mycket billigare och sämre än Fendern. Och halssadeln går sönder på min, hur har ni hanterat det problemet?
Användarvisningsbild
itash
Medlem
Inlägg: 310
Blev medlem: mån 02 feb 2009, 15:58
Ort: Linköping

Re: Stora Bass VI-tråden

Inlägg av itash »

Vogel2 skrev:Har en Pawn Shop VI, svart med tortoise-pleka. Helt original förutom StayTrem-stall. Insåg att jag bäst behövde en baryton, så nu är den försedd med tunnare strängar och stämd B-B. Funderar på att göra mig av med den och skaffa en baryton med lite kortare mensur.
Hör av dig om du säljer! Vem vet vilka cravings man kan få...
Användarvisningsbild
Falcon
Medlem+
Inlägg: 658
Blev medlem: mån 31 aug 2015, 13:28
Ort: Stockholm, Hökarängen

Re: Stora Bass VI-tråden

Inlägg av Falcon »

Har uppdaterat min Bass VI med ett Staytrem-stall(dyrt som fan), och det gjorde verkligen skillnad. Sedan bandslip och LaBella-strängar så är den riktigt användbar, men tyvärr har den bara varit på en spelning än så länge.
Plasthylsan tror jag sitter på, vilket kan förklara varför den inte är så pigg på att svaja.
| Höfner 182-1961 | Höfner 182-1964 | Höfner 500/1 Cavern CT 2013 | Höfner 500/1 Cavern Ri 2017 | Kent 1963 | Squier Precision TB bass 2007 | Harley Benton BB FL | Harley Benton B-25M | HPD Telecaster Bass | Falcon precision | Audition-65 |
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++
Inlägg: 8305
Blev medlem: lör 03 maj 2008, 18:43
Ort: Carlshamns Flaggpunch

Re: Stora Bass VI-tråden

Inlägg av Mr Spock »

Falcon skrev:
Har uppdaterat min Bass VI med ett Staytrem-stall(dyrt som fan), och det gjorde verkligen skillnad. Sedan bandslip och LaBella-strängar så är den riktigt användbar, men tyvärr har den bara varit på en spelning än så länge.
Plasthylsan tror jag sitter på, vilket kan förklara varför den inte är så pigg på att svaja.
"We have had many requests for a non rocking bridge so we are now offering a solution as a free optional extra.
We can supply the bridge with nylon sleeves fitted to the support posts that will restrict any movement to a minimum so it will be more stable."

...tyvärr beskriver inte Staytrem hur denna ökade stabilitet påverkar svajmöjligheterna. Man kan bara gissa.


Bild
Senast redigerad av Mr Spock den ons 31 aug 2016, 07:52, redigerad totalt 1 gånger.
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++
Inlägg: 8305
Blev medlem: lör 03 maj 2008, 18:43
Ort: Carlshamns Flaggpunch

Re: Stora Bass VI-tråden

Inlägg av Mr Spock »

itash skrev:Överlag känns ju Squiern mycket billigare och sämre än Fendern. Och halssadeln går sönder på min, hur har ni hanterat det problemet?
På Talkbass vittnar många om problem med sadeln. Jag har beställt en i ben på ebay.
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++
Inlägg: 8305
Blev medlem: lör 03 maj 2008, 18:43
Ort: Carlshamns Flaggpunch

Re: Stora Bass VI-tråden

Inlägg av Mr Spock »

Örnen har landat.
Bild

Det allmänna intrycket är att Squier gjort ett bra jobb: detaljarbetet är bra, på gränsen till mycket bra. Olympic White är Olympic White, kulören ger en mattare upplevelse än andra, trots klarlack och annat. Jag gillar verkligen att Squiers VM- modell exteriört är trogen originalet från 1961.

I famnen känns den något smäckrare (och möjligen också lättare?) än jag minns min Fender PS. Muskelminne ska man inte lita på, men jag TROR att halsprofilerna skiljer sig åt en liten smula. Squiern känns "gitarrigare" - vilket inte nödvändigtvis behöver vara dåligt.

Halsen är mycket behaglig, inga vassa bandändar eller liknande att rapportera.

Jag vet inte hur mycket Marcus jobbat med justering; grejerna känns generellt sett tweakade till en bra balans.
- strängarna är bytta till grövre LaBella. Marcus minns inte dimensionen, så informationen slutar där. Det allmänna rådet på nätet är f ö att skyndsamt slänga originalsträngarna: dessa är för tunna för att funka: försvårar intonering och bidrar till övertoner.
- stallet är i princip justerad till bottenläge. Detta har fördelen att strängtrycket håller stallet på plats, också vid användning av svajet.
- inställningarna innebär en låg och bra action, jag funderar dock på att shimsa halsen - dels för att få en ännu jämnare stränghöjd över hela halsen, dels för att ytterligare underlätta intonering.

Att göra:
- halssadeln är tillverkad av...ja, vad? "Grovporig kristidsplast" i brist på bättre benämning... Att sadlarna med tiden faller sönder är högst begripligt. Byte mot bensadel väntar.
- stolparna/benen på stallet är 6,3 mm, medan hålen som stallbenen sticks ner i är 8 mm: härav fenomenen att stallet "glappar" och tenderar att fastna i ytterlägena i halsens längdriktning. På nätet tycks många ha anammat lösningen att minska hålens diameter genom att sticka ner sleeve bearings (vete fan vad det heter på svenska) i koppar. Detta är en lösning snarlik Staytrems erbjudna nylonbussning. Jag är inte helt övertygad om det optimala i att fixera stallet på det sättet, eftersom jag fortfarande vill kunna använda svajet. Det blir att leta efter en mjuk gummislang i rätt dimension, tänker jag.
- svajet. Här verkar tyvärr Squiers indonesiska medarbetare ha utgått ifrån en bild från Fenders årsbok för att tillverka något som absolut SER UT som ett svaj, men knappast funkar som ett. Det är stumt, och det känns verkligen som om man utmanar hela konstruktionen varje gång man använder det. I tillägg tror jag svajarmen har en annan design än på Pawn Shopmodellen: den ligger för nära strängarna vid användning. Blir att googla igen, för att hitta info om vilket (låsbart) fenderstall som är kompatibelt: ett framtida byte är definitivt aktuellt.

I nuläget vet jag inget om hur den låter genom stärkare: frågan om "felvända" pickuper ska undersökas, likaså ska jag kolla hur väl intonerad den är. Kanske uppdagas här nya utmaningar...
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Stora Bass VI-tråden

Inlägg av Roger Hedin »

Min verkar vara en fullträff...
Nu har jag ju Fenders originalsträngar på - satte på nya i förrgår - med den lite slinkiga E-strängen, men den intonerar fint och går tillbaka till rätt läge när man "Twin Peakar"...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++
Inlägg: 8305
Blev medlem: lör 03 maj 2008, 18:43
Ort: Carlshamns Flaggpunch

Re: Stora Bass VI-tråden

Inlägg av Mr Spock »

Roger Hedin skrev:Min verkar vara en fullträff...
Nu har jag ju Fenders originalsträngar på - satte på nya i förrgår - med den lite slinkiga E-strängen, men den intonerar fint och går tillbaka till rätt läge när man "Twin Peakar"...
Nu har jag haft tid att gå igenom setupen: i likhet med Roger kan jag konstatera att intoneringen är helt ok. :tummenupp:
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++
Inlägg: 8305
Blev medlem: lör 03 maj 2008, 18:43
Ort: Carlshamns Flaggpunch

Re: Stora Bass VI-tråden

Inlägg av Mr Spock »

Mr Spock skrev:Örnen har landat.
Bild

Det allmänna intrycket är att Squier gjort ett bra jobb: detaljarbetet är bra, på gränsen till mycket bra. Olympic White är Olympic White, kulören ger en mattare upplevelse än andra, trots klarlack och annat. Jag gillar verkligen att Squiers VM- modell exteriört är trogen originalet från 1961.

I famnen känns den något smäckrare (och möjligen också lättare?) än jag minns min Fender PS. Muskelminne ska man inte lita på, men jag TROR att halsprofilerna skiljer sig åt en liten smula. Squiern känns "gitarrigare" - vilket inte nödvändigtvis behöver vara dåligt.

Halsen är mycket behaglig, inga vassa bandändar eller liknande att rapportera.

Jag vet inte hur mycket Marcus jobbat med justering; grejerna känns generellt sett tweakade till en bra balans.
- strängarna är bytta till grövre LaBella. Marcus minns inte dimensionen, så informationen slutar där. Det allmänna rådet på nätet är f ö att skyndsamt slänga originalsträngarna: dessa är för tunna för att funka: försvårar intonering och bidrar till övertoner.
- stallet är i princip justerad till bottenläge. Detta har fördelen att strängtrycket håller stallet på plats, också vid användning av svajet.
- inställningarna innebär en låg och bra action, jag funderar dock på att shimsa halsen - dels för att få en ännu jämnare stränghöjd över hela halsen, dels för att ytterligare underlätta intonering.

Att göra:
- halssadeln är tillverkad av...ja, vad? "Grovporig kristidsplast" i brist på bättre benämning... Att sadlarna med tiden faller sönder är högst begripligt. Byte mot bensadel väntar.
- stolparna/benen på stallet är 6,3 mm, medan hålen som stallbenen sticks ner i är 8 mm: härav fenomenen att stallet "glappar" och tenderar att fastna i ytterlägena i halsens längdriktning. På nätet tycks många ha anammat lösningen att minska hålens diameter genom att sticka ner sleeve bearings (vete fan vad det heter på svenska) i koppar. Detta är en lösning snarlik Staytrems erbjudna nylonbussning. Jag är inte helt övertygad om det optimala i att fixera stallet på det sättet, eftersom jag fortfarande vill kunna använda svajet. Det blir att leta efter en mjuk gummislang i rätt dimension, tänker jag.
- svajet. Här verkar tyvärr Squiers indonesiska medarbetare ha utgått ifrån en bild från Fenders årsbok för att tillverka något som absolut SER UT som ett svaj, men knappast funkar som ett. Det är stumt, och det känns verkligen som om man utmanar hela konstruktionen varje gång man använder det. I tillägg tror jag svajarmen har en annan design än på Pawn Shopmodellen: den ligger för nära strängarna vid användning. Blir att googla igen, för att hitta info om vilket (låsbart) fenderstall som är kompatibelt: ett framtida byte är definitivt aktuellt.

I nuläget vet jag inget om hur den låter genom stärkare: frågan om "felvända" pickuper ska undersökas, likaså ska jag kolla hur väl intonerad den är. Kanske uppdagas här nya utmaningar...
- Gummislang beställd till stallbenen. Om någon är intresserad av en bit - pm:a mig. Jag har en meter...

- Låsbart jaguar/jazzmastersvaj inhandlat på ebay.

- Ikväll ska jag skruva loss plektrumskyddet och skicka till BBQV. "Aged white" borde bli bra Olympic White.
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
itash
Medlem
Inlägg: 310
Blev medlem: mån 02 feb 2009, 15:58
Ort: Linköping

Re: Stora Bass VI-tråden

Inlägg av itash »

Mr Spock skrev:
Mr Spock skrev:Örnen har landat.
Bild


- Ikväll ska jag skruva loss plektrumskyddet och skicka till BBQV. "Aged white" borde bli bra Olympic White.
Gör han nya plektrumskydd menar du? Skulle jag vara intresserad av, särskilt om det går att specialbeställa, t.ex. nåt åt paisley-hållet.
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++
Inlägg: 8305
Blev medlem: lör 03 maj 2008, 18:43
Ort: Carlshamns Flaggpunch

Re: Stora Bass VI-tråden

Inlägg av Mr Spock »

itash skrev:
Mr Spock skrev:
Mr Spock skrev:Örnen har landat.
Bild


- Ikväll ska jag skruva loss plektrumskyddet och skicka till BBQV. "Aged white" borde bli bra Olympic White.
Gör han nya plektrumskydd menar du? Skulle jag vara intresserad av, särskilt om det går att specialbeställa, t.ex. nåt åt paisley-hållet.
Pm:a honom så fixar han det, ska du se! :tummenupp:
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Skriv svar