Lågbudget

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5319
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: Lågbudget

Inlägg av mrbaloo »

Om inte annat så kan du köpa den och sälja den för 1000 kr och på så vis tjäna in till nästa bas.
Svento
Medlem
Inlägg: 112
Blev medlem: fre 13 maj 2011, 10:11
Ort: Norrköping

Re: Lågbudget

Inlägg av Svento »

Det här hemma-bygget är faktiskt inte tänkt som nåt utopiskt ideal-instrument, utan mer som en relativt snabb lösning på problemet.

I vilket fall så har jag redan från start vari inställd på att det kommer bli nån typ av ihop-plock, där jag i så fall skulle göra åtminstone stall och stränghållare själv. Sånt har jag gjort tidigare och vet ungefär vad det innebär.

Jag insåg på ett rätt tidigt Stadium, att just kroppen är den lättaste delen att göra själv, och att det rentav förenklar mycket av det övriga. Då kan jag göra den rätt redan från start, i stället för att hålla på och modifiera en befintlig kropp för att passa med fel hals och fel mickar.

-

Så har min tanke vari att försöka få nån uppfattning om PÅ VILKET SÄTT han eventuellt är intresserad. Han har ingen tydligt definierad musik-smak, och han lyssnar inte direkt på musik heller. Han har inte heller några som han så där utan vidare skulle kunna börja spela ihop med, så det blir en del ensam-tragglande med ett instrument som i nybörjar-fasen låter väldigt inkomplett. Men nån typ av intresse FINNS. Så mycke har framgått. Och han har i allra högsta grad uppfattningar. Om inte annat tror jag han tycker gitarrer/basar är snygga, precis som han mycke tidigt gilla amerikanska femtitals-bilar och hade idéer om vad han tyckte såg mer eller mindre bra ut.

Jag vill veta mer specifikt VAD det är jag ska försöka uppmuntra.

Jag har gjort misstaget förr att tro att jag kan slänga till honom nåt, sen börjar lusten spira. Så jag vet att risken är påtaglig att jag förstör mer än jag bygger upp ifall jag ger honom en ingång som inte känns naturlig. En akustisk bas hals av Fender-modell. med Pb-mick är nåt som jag har skala mig ner till medelst hypotetisk deduktion. Till att börja med nåt som faktiskt låter utan att man ens behöver plugga in. Lite större ljud än en planka, låter inte lika 'ensam'. Med rätt mickar kan jag sen kanske få till lite av det elektriska ljud han framför allt verkar gilla. Det blir helt prestige-löst, ingen känsla av att han MÅSTE spela för att 'betala av' den. Ändå kan han förhoppningsvis känna sig lite uppmärksammad, för att jag faktiskt försöker lägga lite tid och energi på saken.

Ifall jag hittar nåt som på ett uppenbart sätt känns som hans grej, så kommer jag fixa till det, men hittills har inget ens vari nära. Men det skulle eventuellt kunna vara nåt med genom-gående hals, skapligt mycke kropps-karaktär på ljudet, samt singlecoil. Typ T-bird med Pb-mick - eller kanske P90. Eller nåt Pb-format fast med genom-gående hals.

Naturligtvis kan det visa sig bli helt fel, men det är nåt sånt jag kommer att sikta på. Ifall han alltså verkar bli intresserad på riktigt, och ifall han inte skulle känna att denna archtop med plåt-lock är hans typ av instrument...

-

Men det handlar självklart om vad JAG har och vad jag inte har. Vad jag alltså kan bidra med och vad jag INTE kan bidra med. Pengar har jag inte, däremot lite idéer, fantasi och nyfikenhet. Mycke kunskaper samt ett visst mått av hantverks-kunnande.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Lågbudget

Inlägg av blackparkas »

Det här hemma-bygget är faktiskt inte tänkt som nåt utopiskt ideal-instrument, utan mer som en relativt snabb lösning på problemet.

Really?
:D :D :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Svento
Medlem
Inlägg: 112
Blev medlem: fre 13 maj 2011, 10:11
Ort: Norrköping

Re: Lågbudget

Inlägg av Svento »

blackparkas skrev:
Det här hemma-bygget är faktiskt inte tänkt som nåt utopiskt ideal-instrument, utan mer som en relativt snabb lösning på problemet.

Really?
:D :D :D
I said 'relativt'.

Som sagt så är det inte själva kroppen som är problemet, utan allt det andra. Det tar betydligt längre tid att sitta och fila till stall-sadlar och skit - vilket är vad jag för närvarande är igång med. Jag tror ju - som jag också sa, att det är betydligt mindre jobb att redan från start göra kroppen utifrån dom övriga delarna än att på efterhand börja modifiera för att få saker att passa ihop, typ fräsa om håligheter för hals och pickupper, flytta stället för att passa halsens skala, etc. Med bara slip-papper. Jag är betydligt mer bekväm med plåt än med trä.

Med det sagt: Jag känner mig långt ifrån säker på att jag lyckas ro projektet iland, men att avsätta pengar till att köpa nåt färdigt känns inte heller realistiskt.

Men jag tänker ändå göra mitt bästa.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Lågbudget

Inlägg av blackparkas »

Det viktigaste borde vara att se till att grabben har nåt att lira på medan han har ett intresse kvar.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Svento
Medlem
Inlägg: 112
Blev medlem: fre 13 maj 2011, 10:11
Ort: Norrköping

Re: Lågbudget

Inlägg av Svento »

Ja jag vet det. Men det finns inga snabba lösningar. Det är inte alls säkert att intresset skulle ta fart bättre av den anledningen. Jag tror att ett instrument som känns skapligt intressant kan göra betydligt mer.

I vilket fall: Jag var förberedd redan från start på att det skulle kunna ta lång tid, han också. Naturligtvis tycker jag ändå att det vore bra att hitta nåt snabbt - men det ska inte vara riktigt vad som helst. Det FINNS anledningar - som jag delvis har varit inne på, som gör att det drar ut. Ingen av dom är besluts-ångest. Och jag bestämde på ett tidigt stadium, att ifall det inte dyker upp nåt uppenbart rätt, så köper jag nån skaplig budget-Pb.

Min poäng nu, är att jag inte öppna tråden primärt för att diskutera hur snabbt jag borde hitta en lösning. Det handlar om att jag faktiskt är intresserad av folks erfarenheter av låg-budget - framförallt hur man undviker dom värsta fällerna. Exempelvis hur dåliga Epiphone anses vara. Såna saker. Men också eventuella tips beträffande enkla hembyggen och hop-plock. Så även ifall ingen av dom exempel som postats har känts aktuella, så är sånt icke desto mindre inspirerande.

Nån som har nån erfarenhet av sovjetiska instrument? Jag inser naturligtvis att dom inte håller samma standard som dom legendariska märkena - och jag vet att dom ofta är tunga och dåligt balanserade. Aktiv elektronik som inte går att reparera. Men... exakt HUR dåliga brukar dom vara? Jämfört med exempelvis Hagströms mindre lyckade modeller.
Användarvisningsbild
Håcke
Medlem++
Inlägg: 2537
Blev medlem: tor 05 aug 2010, 01:21
Ort: Hestra

Re: Lågbudget

Inlägg av Håcke »

Ingen erfarenhet av Russkiga basar men det kan bli svårt att sälja en sån när man vill byta upp sig.

Frågan om Epiphone så kan jag bara utifrån min ganska lilla erfarenhet säga att dom är ganska bra. Låter bra och ok att spela på. Billiga men kan ta tid att sälja ev.

Men köper du en beggad P-bas kopia så är den enkel att sälja och du får säker tillbaka pengarna.
Fender J, Fender P Lyte, Blade J, Wasabasen, Cort Arona B4 Sandberg
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Lågbudget

Inlägg av blackparkas »

Erfarenhet av billiga basar?


Det är skit.
Alltihop.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
RolleHarris
Medlem++
Inlägg: 5061
Blev medlem: sön 14 jan 2007, 10:34
Ort: Djurås

Re: Lågbudget

Inlägg av RolleHarris »

Bild
Varför inte bara köpa en sån här för 2500kr och se om han ens vill spela bas. Med de kraven han har så kommer han tyvärr aldrig att börja spela annars
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++
Inlägg: 8305
Blev medlem: lör 03 maj 2008, 18:43
Ort: Carlshamns Flaggpunch

Re: Lågbudget

Inlägg av Mr Spock »

olof42 skrev:Bild
Bild
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Svento
Medlem
Inlägg: 112
Blev medlem: fre 13 maj 2011, 10:11
Ort: Norrköping

Re: Lågbudget

Inlägg av Svento »

Nu har jag inte sagt att han har KRAV. Han har uppenbara idéer, vilket jag tycker är rätt kul. Än en gång: Jag är inte ute efter att hitta nåt perfekt, utan att för en billig peng hitta nåt som jag tror kan ha skapligt med såna egenskaper som kan göra honom intresserad. Och han verkar inte ha bråttom. Aktivitet har han så det räcker ändå.

Jag vet ungefär vilka varianter som jag själv skulle se som bra kompromisser. Typ EB, T-bird eller nån billigare halv-akustisk. Och jag vet hur snabbt jag kan förlora intresset ifall instrumentet känns oinspirerande. Jag har fått för mig att han också skulle fastna för archtop-konceptet, vilket självklart kan vara helt fel. Men det är det som gjorde att jag ville testa det spåret. Dessutom verka han gilla gul hårdvara, så jag vill gärna se vad jag kan få till på den punkten med.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Lågbudget

Inlägg av blackparkas »

Jag undrar ju VEM det är som har kraven egentligen, och dessutom tror att det går att uppnå dem med 1000 spänn budget.. :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
RolleHarris
Medlem++
Inlägg: 5061
Blev medlem: sön 14 jan 2007, 10:34
Ort: Djurås

Re: Lågbudget

Inlägg av RolleHarris »

Det intressantaste är ju att se om det ens blir någonting till slut
Svento
Medlem
Inlägg: 112
Blev medlem: fre 13 maj 2011, 10:11
Ort: Norrköping

Re: Lågbudget

Inlägg av Svento »

Ja. Det är ju typ lite det som driver även mig. Måste jag nog erkänna.

Jag har lyckats missa en del chanser på internet. Dessutom tvingats släppa vissa, därför att det annars skulle drabba sånt som kost och logi.

Trodde jag hade hitta den perfekta. En polsk Luna. Sökte lite, och dom verkar faktiskt ha gott rykte. Vet att han inte gillar singlecut, men den var rosa-metallic, vilket jag hoppades skulle överväga. Men det är sån kyligare, blåare rosa rosa han gillar - typ cerise. Den här var mer lax, persika, melon, tam-svin. Som jag själv gillar.

Jag börjar väl ha lista ut ungefär hur jag själv tänker nu... Åtminstone. Och gjort sökfältet lite smalare.

Tanken jag [omedvetet] har utgått från, är att hitta nåt som är lite allround, fungerar skapligt till det mesta - men utan att vara tråkigt. Som lämnar lite alternativa öppningar för framtiden.

Nu finns det ju skilda uppfattningar om vad som är allround, neutralt, men min föreställning är i typ nämnd ordning: archtop, T-bird, EB, hel-resonant akustiska, Stingray, PB. Har utvunni lite konkreta idéer där ur.

-

Det jag fortfarande mest hoppas, är hitta nåt halvakustiskt av acceptabel kvalitet till till hanter-bart. På sikt byta eventuella hb mot sc, samt skaffa hårdvara av mässing.

-

Huvud-spåret är en vit T-bird. Endera hitta en i rätt färg, eller så måla om. Klippa till plektrum-skydd av mässings-plåt tar inte många minuter. Kåper till pickupperna inte heller alltför svårt, eventuellt översadel, resten kan vänta. Skulle vilja mobba ner nån budget-variant av Stingray-mick i stall-position, sen PB eller möjligen JB i hals-läge. Kanske båda - plats finns ju, och en sån PB ska väl vara typ i mitt-läge?
Svento
Medlem
Inlägg: 112
Blev medlem: fre 13 maj 2011, 10:11
Ort: Norrköping

Re: Lågbudget

Inlägg av Svento »

Så har jag faktiskt hitta några ryska grejer som jag blev helt fast vid, och som faktiskt Den Grimme Ælling gilla även han. Svårt att sia om vilka saker man skulle vilja byta på en sån.

Säkert typ... ALLT.

Men dom är ju så jävla kriminellt oemotståndliga. Finns hela spektrumet från feber-grotesk via tok-rolig, ful-snygg och lill-gammal, samt kult och kanske okult, till egensinniga mästerverk. Enstaka kan faktiskt låta bra på fullaste riktigt.

Och allt har gjorts i såna galna jävla upplager att dom helt saknar samlar-värde.

Här är en favorit:

Bild

Bild

Den här är ju fan helt bisarr...!

Plast-kropp med nån märklig typ av German Carve. Ser ju fan ut som nåt slags bad-leksak! Eller livräddnings-redskap kanske.

Bild

Så jävla tafflig att den nästan kommer hela varvet runt. Som Danelectro. Fast ändå inte riktigt hela vägen.

Men tanken finns. Vit med gyllene hårdvara. Kanske rentav silver-burst.
Användarvisningsbild
SuperSwede
Medlem+
Inlägg: 656
Blev medlem: tor 15 maj 2008, 10:27
Ort: Örnsköldsvik

Re: Lågbudget

Inlägg av SuperSwede »

Jag har en rosa T-bird kopia av det "exklusiva" :oops: tyska märket HK (HK står för Herman Kempf, ej att förväxla med det betydligt namnkunnigare Hughes & Kettner)

Den har några issues, bl.a. så är det kass utsignal i mickarna, vet ej om det är mickarna eller något i elektroniken som inte sitter ihop som det ska. Sedan skulle den säker må bra av lite justering och kärlek. Basen är ny och aldrig giggad och den är din för 700:- plus ev. frakt. Den bor i Ö-vik för närvarande.

Tyvärr är rosafärgen mer mot "Jordgubbsgräddglass" och som jag förstod ditt tidigare inlägg inte favoriten :D men du kanske ska måla om den ändå så då spelar det ju ingen större roll.

Hojta till om det kan va nåt :tummenupp:

//P
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Re: Lågbudget

Inlägg av Basstore »

Ibanez Talman FUCK yeah!!

Köpte en sån endast för att ja tyckte den va snygg.
Lite justering och den blev riktigt skön att lira på, plugga in den o blev förvånad över hur bra den faktiskt lät. Listpris 2250:-

Kan varmt rekommenderas.
Den är 34” men känns mer som en 32”
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Svento
Medlem
Inlägg: 112
Blev medlem: fre 13 maj 2011, 10:11
Ort: Norrköping

Re: Lågbudget

Inlägg av Svento »

Basstore skrev: mån 10 dec 2018, 20:51 Ibanez Talman FUCK yeah!!

Köpte en sån endast för att ja tyckte den va snygg. (..) Lite justering och den blev riktigt skön att lira på,(..) Listpris 2250:- (..) Den är 34” men känns mer som en 32”
Kan med nästan 100% säkerhet säga att han inte skulle gilla den formen. Däremot tror jag han skulle uppskatta det rent ergonomiska behaget av sydost-asiatisk ingenjörs-konst.

Märkligt utseende verkligen. När jag såg första bilden, blev jag nästan sjösjuk. Men när jag hade titta en stund, börja det se alltmer rätt ut.
Svento
Medlem
Inlägg: 112
Blev medlem: fre 13 maj 2011, 10:11
Ort: Norrköping

Re: Lågbudget

Inlägg av Svento »

Finalisterna tycks hur som helst i nuläget vara (1) vit eller rosa T-bird, på sikt uppgraderad med MM-pickupp, (2) The Cossack Slab, d v s den myndigt svarta plankan med det kolsyrade bordell-röda plektrum-skyddet.

Så är det (3) min egen planerade kul-hamrade och resonator-bestyckade Dr Snuggles-archtop. På den ska en osnygg Ibanez-hals skruvas, som jag fick leviterad igår - tilted pinhead 2 + 2. Plektrum-skydd, pickupp-sarg, kantlist och hårdvara kommer bli av mässing. Troligen PB-mick eller nån P90-variant.

Slutligen kommer faktiskt (4) Plastic Mary, märkligt nog. Bad-leksaken. Har hört klipp - and I like it.

Inte den sortens arke-toppiska ljud som bättre modeller har, utan lite vassare, mer distinkt. Vilket jag alltså gillar bättre. Misstänker att det även är mer i den aktuella illbattingens smaklöshet. Vilket ändå måste sägas vara det allra näst viktigaste.

Dock jävligt omlackerad i så fall. Kanske vit eller rentav svart, men more likely nåt lite mer kolsyrat. Cadillac, Hubba Bubba, My Little Pony... 'Fiord Blau', syrén eller nån rosa med dragning åt blått. En atombomb i den ständiga och tröstlösa men likväl outtröttliga kampen mot sedlighet och god smak.

Ja, eller vafan... Kanske silverburst? Ifall jag skulle våga mig på nåt sånt vansinnes-projekt, that is to say. (Kreativ psykos. Vaknar fyra på morgonen. Uppskattningsvis.. Naken och med värkande muskler nånstans ute på Vikbolandet. Resterna av ett ihjäl-bitet får brevid mig.

Fotvandrar hem längs småvägarna. Bara att följa spray-fläckarna. När jag sent omsider återvänder till hemmets härd, så är hela jävla inredningen silverburst)
Svento
Medlem
Inlägg: 112
Blev medlem: fre 13 maj 2011, 10:11
Ort: Norrköping

Re: Lågbudget

Inlägg av Svento »

Inte omöjligt att jag plötsligt gör den fatala fel-bedömningen att jag har tillräckligt med bengar bå bangen, udan add bengen gommer med badongen - BANG BANG! I så fall blir det mest sannolikt nån typ av archtop. Nåt för max 2500 från Thomann eller Gear4Music.

Alternativt nåt från Chrustjovs fabriker, godkänt av Högsta Sovjet, doftande av nåt som man först tror är vapenfett utvunnet ur björnar från mörkaste Sibirien, men som man senare inser är Alla Pugatjovas kärvt aromatiska KGB-parfym.

Typ Musima. Omlackerad dock med solid färg. 'Alpen Weiß' med hårdvara och plektrum-skydd av mässing - prolettariatets guld - eller sobert diktators-svart matchat med krom/rostfritt.
Användarvisningsbild
SuperSwede
Medlem+
Inlägg: 656
Blev medlem: tor 15 maj 2008, 10:27
Ort: Örnsköldsvik

Re: Lågbudget

Inlägg av SuperSwede »

Några bilder på den rosa TB,n

BildBildBildBild

//P
Svento
Medlem
Inlägg: 112
Blev medlem: fre 13 maj 2011, 10:11
Ort: Norrköping

Re: Lågbudget

Inlägg av Svento »

Ja... JAG gillar den definitivt. Det är ju en bra början.

Jag har ju hitta en vit för 700 - som nog är mer i hans smak egentligen. Men tanken är ju att byta mickar, så det känns nästan dumt att införskaffa.

Jag har redan påpeka det, att färgen inte är nåt att hänga upp sig på. Endera gillar man den direkt, eller så lär man sig gilla den efter ett tag, eller så målar man bara om.

Undrar bara varför det ska vara såna där fula stämskruvar på Gibson-släktet - inkluderat alla oäktingar.

Kommer behöva få tag i såna där klöver-formade. Guld då. Helst vill man ju hitta Hagström-skruvar naturligtvis, men det finns ju inte riktigt samma lågpris-sortiment att botanisera i.

Men fan alltså - den där är i min smak!

Vad var det som du fastna för med den? Var det färgen? Det är ju en till med typ exakt samma nyans där brevid.

Har mickarna alltid vari dåliga?
RolleHarris
Medlem++
Inlägg: 5061
Blev medlem: sön 14 jan 2007, 10:34
Ort: Djurås

Re: Lågbudget

Inlägg av RolleHarris »

Det finns ju också en Harley Benton Tbird på thomann för ca 1000kr
Svento
Medlem
Inlägg: 112
Blev medlem: fre 13 maj 2011, 10:11
Ort: Norrköping

Re: Lågbudget

Inlägg av Svento »

RolleHarris skrev: tor 13 dec 2018, 07:54 Det finns ju också en Harley Benton Tbird på thomann för ca 1000kr
Gör det? Jag inbilla mig verkligen inbilla att jag hade lus-kamma deras sortiment. Hur fan har jag lyckats missa det...?

-

Nu i och för sig verkar det ju finnas mer intressanta alternativ än Thomann. Mycke handlar det ju om vem man vill ge sina pengar till, men också att båda dom två huvud-kandidaterna dessutom är mer eller mindre rätt i färg. Den ena vit och den andra jordgubbs-glassig.

-

Jag hänger dessutom upp mig lite på det där med märken... Vissa saker blir kult.

Den ena är en 'äkta' Epiphone, vilket jag alltid har haft viss dragning till. Den andra är typ ihop-skruvad av Der Fantastische Schreutt-Niße och hans tjackiga kusin i nåt ruralt garage i mörkaste Bayern. Så briljerar den senare dessutom trotsigt med sin oäkthet, genom att lämna den skruvade lönn-halsen natur-färgad. Sånt faller jag för.

-

Det är i sammanhanget dessutom lite paradoxalt en positiv grej att mickarna är dåliga på milkshake-basen. Planen är ju som sagt att byta ut dom i vilket fall, så jag avstår gärna att betala för elektronik som jag inte får användning för.

För som sagt gillar ju varken jag eller han sånt typiskt bird-thunder. Jag tror således inte att det skulle bli aktuellt att montera dom på nåt annat instrument heller.
Senast redigerad av Svento den tor 13 dec 2018, 14:46, redigerad totalt 1 gånger.
Svento
Medlem
Inlägg: 112
Blev medlem: fre 13 maj 2011, 10:11
Ort: Norrköping

Re: Lågbudget

Inlägg av Svento »

Gick in och sökte igen, och upptäckte att T-bird sorteras som 'heavy-bas'!! Jag hade ju liksom snarare tänkt att det är dansbands-varning på såna.

Heavy-bas alltså! Fast jag föreställer mig nog i så fall ändå snarast ett gäng högstadie-kamrater, som var hårdast i hela Kungsör i mitten av åttitalet. Som återförenas till klass-återträffen och gör ett fylle-sentimentalt potpurri av Accept, Krokus, Ratt, Helix och Dokken.

-

Hur som helst - billigaste Thunderbird-liknande Harley Benton just nu verkar gå för 18C. Sunburst.

Ja, och så nån vänster-modell för typ 12C. Men jag prata honom ur den idén redan på ett mycke tidigt stadium. I skolan verkar dom inte ens ha tänkt den tanken.

-

Däremot har dom nåt Stingray-plagiat för 13C. Hade jag fått syn på den för några vecker sen hade jag antagligen agera impulsivt. Men jag tror helt ärligt, att det här jag som jag nu verkar börjar landa i, är en bättre idé.
Skriv svar