Mayones Comodous 6

Prata om allt som har med elbasar att göra
GabrielF
Nykomling
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 14 feb 2019, 13:49

Mayones Comodous 6

Inlägg av GabrielF »

Tjena, tänkte fråga om någon vet vad en sån här brukar kosta om man köper begagnat. Hittade inte något som verkade rimligt.
Tackar för svar!





Bild
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: Mayones Comodous 6

Inlägg av Roger Hedin »

Basar som inte ser ut som alla andra basar, och sexor i synnerhet, brukar inte ha det andrahandsvärde de förtjänar. En Mayones tillhör tyvärr denna kategori, liksom den Yamaha JP2 jag en gång ägde. Den köpte jag/bytte till mig - jag kommer inte ihåg riktigt hur det gick till - för 12000 SEK. Antingen i kontanter eller bytesvärdet på det jag avyttrade. Det är ju en spottstyver jämfört vad den egentligen kostar.

Jag köpte en begagnad femsträngad Warwick Streamer Stage 1 Broadneck för 12500 SEK en gång i tiden. Samma sak där: löjligt lågt pris för ett sånt instrument!

Jag har en fantastisk svenskbyggd Davidsson-sexa som jag bytte till mig mot en Fender Bass VI från Mexico. Ett superinstrument för småpengar.

Du kan se det som att det är köparens marknad vad gäller "möbelbasar" och sexor...
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
donsimon
Medlem
Inlägg: 87
Blev medlem: ons 11 apr 2012, 07:13
Ort: Strängnäs

Re: Mayones Comodous 6

Inlägg av donsimon »

Skulle tippa på 9-11k, sjukt svårsålda tyvärr

Skickat från min CLT-L29 via Tapatalk

Skriv svar