Femsträngat

Prata om allt som har med elbasar att göra
Bosse G
Medlem
Inlägg: 34
Blev medlem: ons 13 mar 2019, 15:14
Ort: Oxelösund

Femsträngat

Inlägg av Bosse G »

Funderar på en femma igen. Har gjort två försök med ett par Yamahabasar men blivit mest förvirrad. Tredje gången gillt. 4sound har ett par begagnade Squire Deluxe Jazz bass V active. Är det nån som har erfarenhet av en sån? Lagom prisnivå för mig.
Användarvisningsbild
maxoges
Medlem++
Inlägg: 3415
Blev medlem: tis 18 jul 2006, 23:01
Ort: Stockholm, Haninge

Re: Femsträngat

Inlägg av maxoges »

Ska du försöka med femma tycker jag du ska skaffa en bra. Annars kan du låta bli. B-strängen låter ju illa på många billiga instrument.
Användarvisningsbild
maxoges
Medlem++
Inlägg: 3415
Blev medlem: tis 18 jul 2006, 23:01
Ort: Stockholm, Haninge

Re: Femsträngat

Inlägg av maxoges »

Jag har för mig att dessa låter helt ok. https://www.blocket.se/stockholm/Elbas_ ... w=1&last=1
Ingemar Sundström
Medlem+
Inlägg: 2322
Blev medlem: fre 05 mar 2010, 14:45
Ort: Hedesunda, Gävle

Re: Femsträngat

Inlägg av Ingemar Sundström »

Har haft en sån och jag hade inga problem med dåligt ljud. Däremot så var det väldigt bred hals längst upp. Och tung var den.
Ingemar
Bosse G
Medlem
Inlägg: 34
Blev medlem: ons 13 mar 2019, 15:14
Ort: Oxelösund

Re: Femsträngat

Inlägg av Bosse G »

Bred hals och tung är inte det man direkt önskar.
Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4725
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: Femsträngat

Inlägg av strummer »

Bosse G skrev: ons 03 apr 2019, 11:54 Funderar på en femma igen. Har gjort två försök med ett par Yamahabasar men blivit mest förvirrad. Tredje gången gillt. 4sound har ett par begagnade Squire Deluxe Jazz bass V active. Är det nån som har erfarenhet av en sån? Lagom prisnivå för mig.
Ser att du inte vill ha brett strängsvstånd, eller i alla fall inte bred hals, och då kanske Ibanez eller Warwick borde passa tänker jag. Eller så strängar du om en fyra BEAD:)
Kompressor, det är livet!
Skriv svar