status graphite fundering

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
brokenboy
Medlem
Inlägg: 412
Blev medlem: tis 12 jan 2016, 15:27
Ort: Ystad

status graphite fundering

Inlägg av brokenboy »

Är det någon här som är insatt i status graphite basar? Har en lite fundering om hur dem är, samt vad en sådan kan vara värd i bra skick
Användarvisningsbild
Roger Hedin
Medlem++
Inlägg: 5532
Blev medlem: sön 16 mar 2014, 18:30
Ort: Norrköping

Re: status graphite fundering

Inlägg av Roger Hedin »

Jag har haft en Status Streamline, och saknar den varje dag. Den är i och för sig lite speciell i utförandet. Det enda som inte är i paritet med resten av instrumentet är elektroniken. Ganska karaktärslös. Vilken modell är du intresserad av?
"Livet är för kort för att dricka dåligt kaffe, dåligt vin, dålig whisky och dålig G&T."
- Roger Hedin
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5323
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: status graphite fundering

Inlägg av mrbaloo »

Jag har alltid varit grymt sugen på att prova en sån (Typ s2-varianten) och ev Någon gång ha en sån i arsenalen. Och då enbart en huvudlös variant.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Användarvisningsbild
Lowlife
Medlem+
Inlägg: 1654
Blev medlem: sön 06 jun 2010, 13:02
Ort: Halmstad

Re: status graphite fundering

Inlägg av Lowlife »

Har ägt en headless 3000, två S2 med huvud,en med skruvad och en med genomgående hals, samt köpt en Statushals och monterat på en MM Stingray. Jäkligt bra och lättspelade basar men den huvudlösa var inte lika bra som kopian som Washburn gjorde, har haft en sådan också. Har även haft två trähalsade femmor (kommer fan inte på modellnamnet) och de var bra de också. Grafithalsarna är stabila och jämna i tonen och alla status halsar har en bekväm tunn profil. Kan verkligen rekommendera dessa basar, de brukar säljas till mycket bra priser eftersom de inte är inne nu när alla bara ska ha sönderskavda Fenderbasar. Mina S2köpte och sålde jag för mellan 6000 och 9000kr, de trähalsade femmorna för ca 4000kr/st.
Bas:Black Beauties. Amps: Trace-Elliot+Peavey,all valve. Annat: Wasa sport.
Ingen har någonsin sträckt sig i en TV-soffa!
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5323
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: status graphite fundering

Inlägg av mrbaloo »

Lowlife skrev: mån 08 apr 2019, 22:12 Har ägt en headless 3000, två S2 med huvud,en med skruvad och en med genomgående hals, samt köpt en Statushals och monterat på en MM Stingray. Jäkligt bra och lättspelade basar men den huvudlösa var inte lika bra som kopian som Washburn gjorde, har haft en sådan också. Har även haft två trähalsade femmor (kommer fan inte på modellnamnet) och de var bra de också. Grafithalsarna är stabila och jämna i tonen och alla status halsar har en bekväm tunn profil. Kan verkligen rekommendera dessa basar, de brukar säljas till mycket bra priser eftersom de inte är inne nu när alla bara ska ha sönderskavda Fenderbasar. Mina S2köpte och sålde jag för mellan 6000 och 9000kr, de trähalsade femmorna för ca 4000kr/st.
Usch vad låga priser. Men det är ju rätt sällan det dyker upp beggade i Sverige. De få gånger jag har sett så har det varit Status med huvud.
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5323
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: status graphite fundering

Inlägg av mrbaloo »

Förresten, undrar varför beggade Status på Basschat så dyra? Nästan så att det är mer vettigt att köpa en ny om man skulle köpa en.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Användarvisningsbild
strummer
VIP medlem
Inlägg: 4725
Blev medlem: mån 10 mar 2008, 12:40
Ort: Bomma Riksby

Re: status graphite fundering

Inlägg av strummer »

Jag hade en S5 med skruvad hals, utan huvud, och det var en suverän bas, ångrar verkligen att jag sålde den. Sjukt jämn ton, en i mina händer väldigt bekväm hals och bra ergonomi. Köpte o sålde för runt 10k.
Bild
Kompressor, det är livet!
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5323
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: status graphite fundering

Inlägg av mrbaloo »

strummer skrev:Jag hade en S5 med skruvad hals, utan huvud, och det var en suverän bas, ångrar verkligen att jag sålde den. Sjukt jämn ton, en i mina händer väldigt bekväm hals och bra ergonomi. Köpte o sålde för runt 10k.
Bild
Det är typ en som står högst upp på min önskelista och för ett sånt pris.

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Skriv svar