Rickenbacker kopior i Stockholm?

Prata om allt som har med elbasar att göra
Dexterzol
Nykomling
Inlägg: 2
Blev medlem: tor 20 jun 2019, 19:33

Rickenbacker kopior i Stockholm?

Inlägg av Dexterzol »

Hej! Snabb fråga till forumet, ska ner till Stockholm och dregla över basar, har fixat ihop några lax också. Min dröm har alltid varit att äga en Rickenbacker-kopia, typ Tokai, Ibanez, Aria eller dylikt, från 70-talet. Lawsuit Era kallas dom tror jag? Älskar Rickenbacker esteten, men som de flesta andra så vill jag inte sälja min njure för att få en :oops: Har för mig att japanska kopiorna är byggda mer standard också, ingen konstig truss rod och så.

Så! Stockholmare eller folk som har varit där och kollat, har ni sett någon japansk Rickenbacker-kopia i nån butik? Är lite svårt att kolla via nätet, de flesta butikerna verkar inte ha sidor, iallafall inte några värt ett skit :P Isåfall, vilken butik ska jag kolla på, och om ni vill/kan, beskriva hur den hypotetiska basen ser ut/spelar och hur mycket priset skulle vara. Väldigt intresserad av att höra svaren, tar en roadtrip ner på måndag!
Dexterzol
Nykomling
Inlägg: 2
Blev medlem: tor 20 jun 2019, 19:33

Re: Rickenbacker kopior i Stockholm?

Inlägg av Dexterzol »

Skriver också här för att de flesta butiker förmodligen inte är så bekväma med att lägga upp sånt på nätet. Känns som att det är enklare att få sålt utan att Rickenbackers folk klankar ner, som på Reverb och eBay, så vet inte om hemsidorna skulle annonsera i vilket fall hahah
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5425
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Rickenbacker kopior i Stockholm?

Inlägg av bjelkeman »

Jag skulle själv vilja ha en Ibanez Rick, men de är inte så vanliga. Lycka till.
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
theLopp
Medlem+
Inlägg: 597
Blev medlem: ons 08 okt 2008, 22:31
Ort: Göteborg

Re: Rickenbacker kopior i Stockholm?

Inlägg av theLopp »

Hm, jag har ju faktiskt en Ibanez Rick som inte får någon speltid... original med Crafton logga på huvudet.

Den kan skickas såklart. Ska fundera på pris och om jag vill sälja.

Förra säljarens bild.
Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Rickenbacker kopior i Stockholm?

Inlägg av blackparkas »

Köp en riktig.
En BRA Ric-kopia kostar ju bara några tusenlappar mindre än en riktig.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar