Hjälp att välja eller inte alls....

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
larsbazz
Medlem
Inlägg: 33
Blev medlem: lör 26 sep 2009, 22:55

Hjälp att välja eller inte alls....

Inlägg av larsbazz »

Det är farligt med semester :twisted: . Valsade runt på Blocket och hittade en beg. P-bas '59 Custom shop för 25 papp.
Hittade även en P-bas från '64 med alla originaldelar förutom att lacken var strippad, 40 papp var begärt pris för denna.
Då jag är en riktig P-basmupp kan jag inte släppa tanken på en bas till :kär: . Den där drömbasen som får en att uppnå nirvana :nickar: .

Jag har ca 10 basar varav 2 jag är riktigt nöjd med, så jag behöver råd kära basvänner.
Är priserna på basarna relevanta?
Vilken ska jag välja om bägge är fantastiska?

Eller ska jag skita i att köpa och inse att jag inte kommer att nå nirvana genom ytterligare ett basköp?
Bild

Bild
Fender Precision '53 CIJ
Fender Precision '57 Roadworn
Yamaha TRB5P
Fender BG29
Squier Jazz Vintage Mod
Squier Precision MIJ
Hondo II Jazz
G-K MB 150S III
G-K MB 500-2
TKS S112 x 2
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Hjälp att välja eller inte alls....

Inlägg av blackparkas »

Tycker priserna är rätt ok.

Möjligt att CS-basen hade kunnat varit billigare om den sålts privat, för jag har för mig det är den på 4S i Göteborg va?
Men vi snackar några enstaka tusenlappar isåfall, kan det vara värt att köpa i butik så du har lite garanti osv.

Själv hade jag köpt 64:an tveklöst.
Och lämnat in den till någon som gjort en bra cellulosalack och kanske lite lätt relic.
Men CS-basen är säkerligen sjukt bra och enormt prisvärd!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
larsbazz
Medlem
Inlägg: 33
Blev medlem: lör 26 sep 2009, 22:55

Re: Hjälp att välja eller inte alls....

Inlägg av larsbazz »

Tack för feedback Blackparkas :tummenupp: . Det var ungefär i dom banorna jag tänkte själv, men det är ju alltid skönt att få konfirmerat att man inte är helt fel ute! Fortsättning följer....
Fender Precision '53 CIJ
Fender Precision '57 Roadworn
Yamaha TRB5P
Fender BG29
Squier Jazz Vintage Mod
Squier Precision MIJ
Hondo II Jazz
G-K MB 150S III
G-K MB 500-2
TKS S112 x 2
Skriv svar