Hjälp! Är detta krisen?

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
bjelkeman
Medlem++
Inlägg: 5425
Blev medlem: lör 19 jan 2013, 12:55
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Hjälp! Är detta krisen?

Inlägg av bjelkeman »

blackparkas skrev: tis 16 mar 2021, 12:17
saft skrev: mån 15 mar 2021, 00:49
blackparkas skrev: mån 15 mar 2021, 00:16
bjelkeman skrev: mån 15 mar 2021, 00:07 Tyska Warwick känns som de blir bättre ju äldre jag blir?
Uj... vad säger det om mig som köpte och älskade min första tyska Warwick redan när jag var 18?
Kommer jag undan med "lillgammal"?
Mogen för din ålder ja! Men var den olackad/träig och hade rejält sandpapprade former? Finns ju några lite mer tonåringsmodeller från warwick också.

Det var/är (har den kvar) en Fortress Masterman 5 i "Nirvana Black".
Den Warwick med rejälaste dildon av alla..... :D
Nirvana Black gillar jag.
Spelar metall med Orbital Decay.
Ibanez (ett halvdussin) & Warwick, Mesa, Darkglass, Quad Cortex, TKS.
Mina besök hos Neural DSP, Darkglass och Mayones.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Hjälp! Är detta krisen?

Inlägg av blackparkas »

bjelkeman skrev: tis 16 mar 2021, 18:42
blackparkas skrev: tis 16 mar 2021, 12:17
saft skrev: mån 15 mar 2021, 00:49
blackparkas skrev: mån 15 mar 2021, 00:16
bjelkeman skrev: mån 15 mar 2021, 00:07 Tyska Warwick känns som de blir bättre ju äldre jag blir?
Uj... vad säger det om mig som köpte och älskade min första tyska Warwick redan när jag var 18?
Kommer jag undan med "lillgammal"?
Mogen för din ålder ja! Men var den olackad/träig och hade rejält sandpapprade former? Finns ju några lite mer tonåringsmodeller från warwick också.

Det var/är (har den kvar) en Fortress Masterman 5 i "Nirvana Black".
Den Warwick med rejälaste dildon av alla..... :D
Nirvana Black gillar jag.
Har 2 st nirvana black för tillfället... och en solid svart... Synd att jag sålde den Nirvana-svarta Delfinen... :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2787
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Hjälp! Är detta krisen?

Inlägg av saft »

blackparkas skrev: tis 16 mar 2021, 12:17
saft skrev: mån 15 mar 2021, 00:49
blackparkas skrev: mån 15 mar 2021, 00:16
bjelkeman skrev: mån 15 mar 2021, 00:07 Tyska Warwick känns som de blir bättre ju äldre jag blir?
Uj... vad säger det om mig som köpte och älskade min första tyska Warwick redan när jag var 18?
Kommer jag undan med "lillgammal"?
Mogen för din ålder ja! Men var den olackad/träig och hade rejält sandpapprade former? Finns ju några lite mer tonåringsmodeller från warwick också.

Det var/är (har den kvar) en Fortress Masterman 5 i "Nirvana Black".
Den Warwick med rejälaste dildon av alla..... :D
Ja jävlar, drog en googling, den va inte å leka med!!!
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Henko
Medlem++
Inlägg: 2520
Blev medlem: tis 29 jan 2008, 10:49
Ort: Göteborg

Re: Hjälp! Är detta krisen?

Inlägg av Henko »

saft skrev: mån 15 mar 2021, 11:41
TDHP skrev: mån 15 mar 2021, 07:23 The light. Seen it you have.
Njae, ser det mer som att jag fastnat i träsket....:P


80tals japanska squire känns (ingen erfarenhet annat än en telecaster obas som jag haft) det som är mest intressant. Bra kvalla, lagom pris, inte stengammalt och överdrivet dyrt men fortfarande tillräkligt gammalt för att kännas ball.
Vad är det för lack på sånna?
Kan varmt rekommendera 80-talsjapaner, komfortabla halsar som inte är lika breda som amerikanska reissues. Om det är Fender/Squier du föredrar så finns ju Fender JV (med cellulosalack tror jag) och amerikansk pickup. Squier JV är snarlika men snäppet enklare med plastlack (tror jag). JV-serierna gjordes 82-84 och är byggda som 60-talsreissues. Jag har en Fender JV som nån jävel satt en jazzmick i stalläget på – använder aldrig den micken så det är inget att sukta efter. Snäppet billigare finns en serie som kallas SQ-serien och är samtida med JV-serierna men mer 70-talsstuk, rundare halsprofil och hårdare i ljudet - iallafall var min det.

Om det inte måste stå Fender eller Squier på huvet finns ju alla Fernandes, Tokai, Aria osv att välja på. De byggdes väl i samma fabrik som japanfendrarna har jag förstått.
P-basar
Skriv svar