Köpa första bas

Prata om allt som har med elbasar att göra
johey
Nykomling
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 14 aug 2012, 12:21

Köpa första bas

Inlägg av johey »

Polarn fyller 40. Tänkte köpa honom en bas. Han har aldrig spelat detta instrument, men nu är det dags. Jag spelar dock... menar HAN spelar dock gitarr så lite musikteori och strängkänsla finns där.

Svårt att veta vad man ska ha. Jag vill spela typ pop, rock, punk och liknande. Har kollat youtube och förstått att det finns J, P och övrigt. Försökt bildgoogla för att se vad mina artister spelar på, och det ser ut mest som P och kanske övrigt.

Tänkte inte köpa någon stärkare. Har någon pedal med stärkarsimulatorer som jag tänkte köra på, åtminstone till en början. Kommer mest jamma själv med lurar eller spela in på data. Funkar bra med gitarr och hoppas det gör det med bas också.

Behöver inte vara det absolut billigaste, men vill ändå ha så mycket bang for the buck som möjligt. Vill hålla mig under 10 papp, gärna med marginal.

Kollat thomann och ögonen har fäst sig lite i en vit Fender Player Series P-Bass. Verkar det som en vettig present till mig sj... min POLARE... eller har ni alternativa förslag som jag bör kika på?
Användarvisningsbild
LiggLågt
Medlem
Inlägg: 106
Blev medlem: tis 30 dec 2014, 19:16

Re: Köpa första bas

Inlägg av LiggLågt »

https://vend.se/570466-schatz-jazz-bass-relic

Köp denna! Mycket för pengarna och pengar tillbaks vid ev. vidaresälj. (Inte min, men har haft en Schatz).

//M
Sonnemo P, Fender CS ’64 Jazz, Rick 4003, HenBev B4, Trace Elliot V4, Weber Mywatt 200, Orange TH200.
johey
Nykomling
Inlägg: 4
Blev medlem: tis 14 aug 2012, 12:21

Re: Köpa första bas

Inlägg av johey »

Trevlig! Nu har jag dock hunnit beställa Fendern från Thomann. :)
Skriv svar