JayDee

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
dnfrr
Nykomling
Inlägg: 9
Blev medlem: tor 01 apr 2021, 23:26

JayDee

Inlägg av dnfrr »

Som stort Level 42-fan kunde jag inte låta bli att lägga en beställning på en Supernatural förra året, kommer förhoppningsvis lagom till jul. Haft en tidigare men den fick skickas direkt tillbaka till säljaren pga skev hals, tydligen vanligt problem på tidigare årtal av dessa tunnhalsade basar. Nu för tiden byggs dom med grafit-stavar inlagda för att slippa det problemet.

Någon som har/haft en JayDee? Vad tycker ni? Verkar vara basar som man antingen älskar eller hatar.
Användarvisningsbild
Ljudfreak
Medlem+
Inlägg: 555
Blev medlem: fre 03 aug 2007, 15:14
Ort: Stockholm

Re: JayDee

Inlägg av Ljudfreak »

Jag har inte provat, men jag gillar dem för designen och det jag hört. Gick just till sajten och försökte hitta information om grafitstavar i halsen. Några gånger har jag också läst att de har instabila halsar, ett rykte som borde motverkas genom att vara tydlig med att grafitstavar faktiskt är standard och när det infördes. Nu fann jag ingenting :?:

Men det är säkert en utmärkt bas du får i beställningen. Grattis i förskott. Glöm inte att posta ett klipp när den dyker upp.
Användarvisningsbild
dnfrr
Nykomling
Inlägg: 9
Blev medlem: tor 01 apr 2021, 23:26

Re: JayDee

Inlägg av dnfrr »

Ljudfreak skrev: fre 02 apr 2021, 08:59 Jag har inte provat, men jag gillar dem för designen och det jag hört. Gick just till sajten och försökte hitta information om grafitstavar i halsen. Några gånger har jag också läst att de har instabila halsar, ett rykte som borde motverkas genom att vara tydlig med att grafitstavar faktiskt är standard och när det infördes. Nu fann jag ingenting :?:

Men det är säkert en utmärkt bas du får i beställningen. Grattis i förskott. Glöm inte att posta ett klipp när den dyker upp.
Deras hemsida är av någon anledning otroligt fattig på info. Finns några få "custom options" men du kan göra i princip vilka customizations du vill. Själv valde jag 32", 16.5mm mellan strängarna, icke-standard pickup-placering, P-style "z" pickups och satin-finish på halsen, utöver några custom options som finns listade. Det finns tydligen även en Series IV som inte ens finns med på sidan, och kollar du galleriet ser du basar med tre pickups, LED-inlays, custom elektronik och hardware och allt möjligt. Dåliga på att uppdatera sidan eller bara hemlighetsfulla? Oklart...

Lovar att posta ett klipp när den dyker upp :D
Skriv svar