Super Swede - för 1000 EURO???

Prata om allt som har med elbasar att göra
jonas73
Nykomling
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 28 apr 2021, 21:51

Super Swede - för 1000 EURO???

Inlägg av jonas73 »

Tjena! Jag är supersugen på att köpa en Hagström Super Swede bas eller annan liknande "superbas", men har tyvärr inte så mycket pengar som de brukar gå för. Jag såg dock en annons från Tyskland där det såldes en Super Swede för endast 1000 EURO, och blev väldigt sugen... Den var i riktigt bra begagnat skick, enda minuset var att serienummerbrickan saknades.

Så jag söker råd från er mer erfarna på forumet - kan man chansa på att köpa en bas utan serienummer, eller är det en big NO NO? (= tjuvgods?) Jag vill ju inte att polisen ska komma och knacka på min dörr en dag när jag minst anar det... :?
Användarvisningsbild
AlbinH
VIP medlem
Inlägg: 4018
Blev medlem: fre 08 apr 2011, 21:49
Ort: San Franseslöv, Scanefornien

Re: Super Swede - för 1000 EURO???

Inlägg av AlbinH »

Verkar det för bra för att vara sant är det väl oftast just det...
Stolt sponsor av Fender, BaCH, Ibanez, Sigma, Fenix, Squier, Hohner, Yamaha, Vox, Casio, Korg, Peavey, Roland, Epiphone, Ovation och Orange. Samt okritisk traktör av ukulele, näsflöjt, kazoo och mungiga; tillika ägare av en albansk Çifteli.
Användarvisningsbild
Enbasist
Medlem
Inlägg: 466
Blev medlem: fre 07 sep 2012, 00:24

Re: Super Swede - för 1000 EURO???

Inlägg av Enbasist »

Var det en av dom nya Asientillverkade var det inte billigt. Du kan få tag på en ny billigare i Sverige i så fall.
Har ingen koll på kvalitén på dom nya själv. Skulle gissa att dom är ungefär så bra som dom kostar, helt ok men inte fantastiskt.
https://www.emusic.se/product/50309/hag ... yXEALw_wcB


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54755
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Super Swede - för 1000 EURO???

Inlägg av blackparkas »

De tillverkades ju även i Tjeckien i nåt år, en sådan kan det ju tänkas vara om den var begagnad och kostade 1000 Euro.
De låg väl på runt 20 nya.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar