Shine Rickenbacker

Prata om allt som har med elbasar att göra
JlundsRock
Medlem
Inlägg: 18
Blev medlem: lör 14 aug 2021, 20:16

Shine Rickenbacker

Inlägg av JlundsRock »

Tjena everybody!

Jag kom över en Shine Rickenbacker rätt så nyligen och efter många timmars sökningar online finns dom inte att köpa och troligtvis är den basen jag har från 1980. Det är Seymour Duncan mickar på, den är i otroligt bra skick för sin ålder, färgen på kropp kåpan och alla andra dekaler även stripen runt baskroppen som engång var vit är nu krämigt vit kanske eller som att nån kedjerökt i ett rum i 30 år och så plockar man bort en tavla och ser originalfärgen, det jag menar är är att den är riktigt gammal, jag gissar på just min model är från 1980. Elektroniken är också super bra med tjocka kablar och det är kvalitet rakt igenom med allt, stall sämskruvar etc. Eftersom den inte finns att få tag på längre och att den låter så sjukt jävla bra tänker jag att den är nog värd nån krona. Inga fantasi summor men kanske 10-15 tusen eller mer? Jag läste nånstans att folk var ivriga att få tag i en just en shine kopia därför att shine är nog den bästa kopian även jämfört med japan law suite. Något jag läst nånstans kanske var det i detta forum, men vet inte.

Jag pluggar musikproduktion och har varit helt utan pengar under sommaren redan sålt massa saker och kände även nu att jag behöver dra in pengar men jag vill inte lägga ut den bara sådär utan att ha fått en värdring här ifrån och kanske så är det någon här som är ute efter den basen.

Jag har även till detta en Ampeg Classic SVT-15EN och Ampeg B2R samt en Tube distortion Demonizer Damage Control. Allting i super bra skick. Låter fan inte jätte långt ifrån Lemmy asså :D Allting funkar å låter svinigt bra med nya fender 7250L Strängar, 040-100
Jag spelar inte så ofta utan ägnar mig mer av musikproduktion i datorn och soft synthar så grejerna kommer inte till användning direkt även om det är grymt att ha sakerna fall man vill börja repa nån dag så känner jag att jag vill få in pengar istället nu.

Vad säger ni grabbar i formuet. Vad tror ni det är värt? Någon som är intresserad av basen eller allting?

Mvh Johnny

https://thebassgallery.com/products/amp ... c-svt-15en

https://reverb.com/p/ampeg-b2r-350-watt ... s-amp-head

https://reverb.com/p/damage-control-demonizer

Bild
Användarvisningsbild
norton
Medlem+
Inlägg: 1219
Blev medlem: ons 16 apr 2008, 11:13
Ort: Falun

Re: Shine Rickenbacker

Inlägg av norton »

Vad gäller basen så tror jag du är rätt långt ifrån va du kommer att få....Sorry
7ender JV P 82 Tokai Hp
Marshall Super bass -73 Marshall 1552/1520
Orange Ad 200 Mk1/PPC 412 HP8
JlundsRock
Medlem
Inlägg: 18
Blev medlem: lör 14 aug 2021, 20:16

Inlägg av JlundsRock »

Ja du har ju inte googlat på dom men ändå så kommenterar du. Dom kostade 8900 på denna sida. https://www.tiptop.se/Swedish/for-sale/ ... kenbacker/ och ett instrument ökar i värde om dom är äldre. Detta är en sjukt fin bas så rätt långt ifrån säger du, ja va spelar du för instrument då? Babbelmaja? Sen har en shine rick gått för 21 tusen på reverb dock var den mycket mer påkostad och modifierad än den jag har. Det är en unik bas så bara det är coolt och skulle du höra den i action kanske du skulle hållit tyst istället. Varför tror du dom stämde japan tillverkarna? Denna kopia är från Korea och man märker att dom försökt göra dom så bra som möjligt kanske trodde dom att dom skulle bli rik på det. Jag har ägt många andra fina instrument tex lirade på en Usa Fender AM Standard bra länge, så det är inte svårt att bedöma om ett instrument är av kvalitet eller ej och med denna bas hör du ingen skillnad på en riktig rick, finns en tråd om det också fall du googlar. Men visst det är inga stora summor vi pratar om men när du säger långt ifrån indikerar du att det är något billigt skräp som går för ett par tusen. Bara mickarna är värd några tusen. Så kom igen va är det du försöker säga?
Användarvisningsbild
norton
Medlem+
Inlägg: 1219
Blev medlem: ons 16 apr 2008, 11:13
Ort: Falun

Re: Shine Rickenbacker

Inlägg av norton »

:vinkar: Babbelmajan lägger ner...Du vet nått som inte jag vet
Lycka till.... Jag spelar på en skeeten Fender
7ender JV P 82 Tokai Hp
Marshall Super bass -73 Marshall 1552/1520
Orange Ad 200 Mk1/PPC 412 HP8
JlundsRock
Medlem
Inlägg: 18
Blev medlem: lör 14 aug 2021, 20:16

Re: Shine Rickenbacker

Inlägg av JlundsRock »

Ja vet bara att det finns mycket lite information om dom och att dom låter riktigt bra jag har ju en brevid mig. Verkar som att dom var heta för 15 år sen i Sverige. Men lite därför jag skrev här kanske nån som är intresserad av den eller vet mer! Det är en jävligt cool bas. Så tror inte jag kommer lägga ut den på blocket det visar sig om nån mer skriver i tråden, Mvh
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25743
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Shine Rickenbacker

Inlägg av fieldflower »

Man får betala 15 för en riktig Rick och kopiorna går för mindre pengar, så 15 kan du glömma.
Om butikspris är söder om 10 är det högst sannolikt att du får sikta lite söder om det priset för privatförsäljning (eller ha bra med tid att vänta på rätt köpare).

Utgångpris på Reverb, ebay, etc. är inte rättvisande - det visar bara vad nån ville ha (men aldrig fick).
Man kan hitta vilket pris som helst på vad som helst om man bara letar lite. Här kan man t.ex. köpa ett plektrumskydd till en Mexico Squier-gura för 21000 om man vill ;) : https://www.ebay.com/itm/165015479501?h ... SwtDhhFZEZ

Men du lär bete dig trevligare mot de som svarar om du vill ha några svar öht.
Enligt forumreglerna håller man en god ton om man vill vara medlem på PrataBas.
Medlem i PB50+
Användarvisningsbild
SuperSwede
Medlem+
Inlägg: 656
Blev medlem: tor 15 maj 2008, 10:27
Ort: Örnsköldsvik

Shine Rickenbacker

Inlägg av SuperSwede »

En snabb sökning på Forumet ger att de Shine rick-kopior som sålts här har kostat mellan 3500:- och 5000:- (och den gången med uttalad prutmån). Vad dom i slutändan fick är dock oklart men det känns som ett rimligt utgångsläge för en värdering.

Sedan är det givetvis så att det kan finnas någon som vill ha en Shinebas som är precis som din och dom dyker ju inte upp jätteofta så då kan man säkert få ut lite mer.

Lycka till med försäljningen.

//P
Användarvisningsbild
Roborock
Medlem+
Inlägg: 1947
Blev medlem: mån 24 jul 2006, 11:09
Ort: Linköping

Re: Shine Rickenbacker

Inlägg av Roborock »

Jag hade en sådan, såldes för 3500kr , vilket jag iof ångrar , bra bas på alla sätt.
Skulle kunna tänka mig att köpa en sådan igen , men det är nog dom 3500-5000 som nämns ovan.
JlundsRock
Medlem
Inlägg: 18
Blev medlem: lör 14 aug 2021, 20:16

Re: Shine Rickenbacker

Inlägg av JlundsRock »

Okej tack för svar, jag kan hålla med om att jag kanske kunde varit trevligare där hade en rätt så dryg dag. Ja men då kan jag ju berätta att jag själv köpte den för 7000 och tycker det var ett kap! Då jag själv ville ha en rick men inte hade dom pengarna dök det mystiska namnet shine rick upp i olika sammanhang men ingenting på vend.se eller blocket, tradera men sen helt plötsligt dök den upp på blocket under samma veva som jag var ute efter en rick kopia. Jag nöp den direkt, är fortfarande supernöjd över att den hänger på väggen, men kom igen 3500-5000kr ja för nästan 15 år sen som jag skrev att dom var heta i sverige då. idag är den ju värd mer pengar och kvaliteten på kablar, ljudet och mickarna kroppen finishen är ju enastående så jag hade varit okej med om jag fått betalat mer än 7 tusen.

Femton papp för en begagnad Rickenbacker kan du länka nån sån annons? Det är ju taget rätt ur luften det påståendet eller så får du gärna dela med dig av vart man kan hitta ett sånt pris för en begagnad Rick bas. Mvh
Användarvisningsbild
Roborock
Medlem+
Inlägg: 1947
Blev medlem: mån 24 jul 2006, 11:09
Ort: Linköping

Re: Shine Rickenbacker

Inlägg av Roborock »

Prova och sätt ut den för 15k på blocket , är det någon som köper den så är det rätt pris :)
Användarvisningsbild
fieldflower
Hedersmedlem
Inlägg: 25743
Blev medlem: sön 08 jul 2007, 13:17
Ort: Stockholm

Re: Shine Rickenbacker

Inlägg av fieldflower »

JlundsRock skrev: sön 15 aug 2021, 12:38 Okej tack för svar, jag kan hålla med om att jag kanske kunde varit trevligare där hade en rätt så dryg dag. Ja men då kan jag ju berätta att jag själv köpte den för 7000 och tycker det var ett kap! Då jag själv ville ha en rick men inte hade dom pengarna dök det mystiska namnet shine rick upp i olika sammanhang men ingenting på vend.se eller blocket, tradera men sen helt plötsligt dök den upp på blocket under samma veva som jag var ute efter en rick kopia. Jag nöp den direkt, är fortfarande supernöjd över att den hänger på väggen, men kom igen 3500-5000kr ja för nästan 15 år sen som jag skrev att dom var heta i sverige då. idag är den ju värd mer pengar och kvaliteten på kablar, ljudet och mickarna kroppen finishen är ju enastående så jag hade varit okej med om jag fått betalat mer än 7 tusen.

Femton papp för en begagnad Rickenbacker kan du länka nån sån annons? Det är ju taget rätt ur luften det påståendet eller så får du gärna dela med dig av vart man kan hitta ett sånt pris för en begagnad Rick bas. Mvh
Ca 15 för en beggad Rick, om det inte är nån väldigt speciell färg eller årsmodell eller proveniens, har varit standardpriset väldigt länge.
De läggs ofta ut för mer, men har man lite tålamod kan man få en för ca 15 (plus/minus marknad för stunden).
Jag betalade själv 15 för min Rick för några år sedan. En 2015 Jetglo.
Bild

Det är jättebra att du gillar den, och förstår varför från andra som haft Shine-Rick då de verkar vara bra, men du gör inget ekonomiskt kap på denna. Behåll den och spela på den istället.

Taget ur luften < Erfarenhet av att ha följt priserna under många år.
Om du ber om värdering utifrån våra erfarenheter är det precis det du får.
Det är liksom inte en förhandling...

Du verkar vilja pressa fram något slags glädjesiffra snarare än rimligt värde...?
Spelar ingen roll om vi säger att den är värd tusen miljarder - det är inte vad marknadsvärdet på en Shine-Rick är.
Det är väl bättre att få veta hur det ligger till. Eller inte lita till värderingen du får - helt upp till dig. Men fortfarande inte en förhandling.
Du kan ändå försöka sälja den till högre pris, även om det såklart kan ta tid att hitta rätt köpare då.
Medlem i PB50+
JlundsRock
Medlem
Inlägg: 18
Blev medlem: lör 14 aug 2021, 20:16

Re: Shine Rickenbacker

Inlägg av JlundsRock »

fieldflower skrev: sön 15 aug 2021, 13:07
JlundsRock skrev: sön 15 aug 2021, 12:38 Okej tack för svar, jag kan hålla med om att jag kanske kunde varit trevligare där hade en rätt så dryg dag. Ja men då kan jag ju berätta att jag själv köpte den för 7000 och tycker det var ett kap! Då jag själv ville ha en rick men inte hade dom pengarna dök det mystiska namnet shine rick upp i olika sammanhang men ingenting på vend.se eller blocket, tradera men sen helt plötsligt dök den upp på blocket under samma veva som jag var ute efter en rick kopia. Jag nöp den direkt, är fortfarande supernöjd över att den hänger på väggen, men kom igen 3500-5000kr ja för nästan 15 år sen som jag skrev att dom var heta i sverige då. idag är den ju värd mer pengar och kvaliteten på kablar, ljudet och mickarna kroppen finishen är ju enastående så jag hade varit okej med om jag fått betalat mer än 7 tusen.

Femton papp för en begagnad Rickenbacker kan du länka nån sån annons? Det är ju taget rätt ur luften det påståendet eller så får du gärna dela med dig av vart man kan hitta ett sånt pris för en begagnad Rick bas. Mvh
Ca 15 för en beggad Rick, om det inte är nån väldigt speciell färg eller årsmodell eller proveniens, har varit standardpriset väldigt länge.
De läggs ofta ut för mer, men har man lite tålamod kan man få en för ca 15 (plus/minus marknad för stunden).
Jag betalade själv 15 för min Rick för några år sedan. En 2015 Jetglo.
Bild

Det är jättebra att du gillar den, och förstår varför från andra som haft Shine-Rick då de verkar vara bra, men du gör inget ekonomiskt kap på denna. Behåll den och spela på den istället.

Taget ur luften < Erfarenhet av att ha följt priserna under många år.
Om du ber om värdering utifrån våra erfarenheter är det precis det du får.
Det är liksom inte en förhandling...

Du verkar vilja pressa fram något slags glädjesiffra snarare än rimligt värde...?
Spelar ingen roll om vi säger att den är värd tusen miljarder - det är inte vad marknadsvärdet på en Shine-Rick är.
Det är väl bättre att få veta hur det ligger till. Eller inte lita till värderingen du får - helt upp till dig. Men fortfarande inte en förhandling.
Du kan ändå försöka sälja den till högre pris, även om det såklart kan ta tid att hitta rätt köpare då.
Ja de är ju kanonbra att du lyckades få en för det priset. Nej jag försöker inte pressa nånting jag menar bara att det är helt tyst om dessa basar det finns ingen information som är uppdaterad, lite därför jag skrev, om en Äkta Rickenbacker kostar 25 tusen är det inte troligt att en kopia skulle kosta 15 begagnad, MEN du kan ju läsa den här tråden: https://www.basschat.co.uk/topic/164293 ... uced-sold/
Det verkar vara många som hyllar Shine kopian och läste även att den skulle vara bättre enligt någon, då jag inte ägt en Rick så kan jag inte uttala mig men jag har skruvat isär den och gått igenom den med lupp, det är samma elektronik som i en dyr bas/gura och skulle man göra ett blindtest kan man nog inte göra skillnad på dom.
Det är nog bäst om jag behåller den men jag studerar musikproduktion på högskolan och har varit utan pengar i sommar, och precis innan lovet köpte jag basen lådan och toppen + en tube dist för mina besparingar :D så nu har jag skjutit upp räkningarna ett tag. Sen producerar jag mest Techno så basen blir inte använd speciellt mycket.
Sen får jag känslan av att det är en sällsynt liten skit vilket är coolt och jag tror även att den är från -79 -83 nånstans vilket missfärgningarna talar för. Och är det så fallet, borde värdet vara ganska högt. En fin bas, Sällsynt, Välskött, eventuellt 40 år plus gammal.
Jag skrev ju först att det finns väldigt lite info om dom så är det nån som har mer fakta om dom här basarna vill jag gärna ta del av den informationen. Jag är inte ute efter att sälja den direkt nu nu, men jag skulle ekonomiskt dra nytta av att sälja basen och eller ampeg lådan+toppen.
Vad är det värt då? Ampeg b2r och Classic SVT-15EN plus basen?
Användarvisningsbild
norton
Medlem+
Inlägg: 1219
Blev medlem: ons 16 apr 2008, 11:13
Ort: Falun

Re: Shine Rickenbacker

Inlägg av norton »

Jag fick 16000:- för min 4003a det var en 2006a å då hade jag rätt bra tålamod
7ender JV P 82 Tokai Hp
Marshall Super bass -73 Marshall 1552/1520
Orange Ad 200 Mk1/PPC 412 HP8
Användarvisningsbild
Roborock
Medlem+
Inlägg: 1947
Blev medlem: mån 24 jul 2006, 11:09
Ort: Linköping

Re: Shine Rickenbacker

Inlägg av Roborock »

Företaget som bygger Shine startade i Korea 1991 , så 80 tal verkar inte troligt , tog sannolikt 10 år till innan de kom till Europa

https://saein.en.ec21.com/company_info.html
JlundsRock
Medlem
Inlägg: 18
Blev medlem: lör 14 aug 2021, 20:16

Re: Shine Rickenbacker

Inlägg av JlundsRock »

16 tusen bara det var lite snålt. Men det e väl så när man ska sälja något alltid dyrt att köpa och nästan ovärt att sälja! Okej bra information där! Men ja 7 tusen kr måste väl vara ett bra pris. Köpte den för 6500 själv ju :D
Användarvisningsbild
Roborock
Medlem+
Inlägg: 1947
Blev medlem: mån 24 jul 2006, 11:09
Ort: Linköping

Re: Shine Rickenbacker

Inlägg av Roborock »

JlundsRock skrev: sön 15 aug 2021, 17:03 16 tusen bara det var lite snålt. Men det e väl så när man ska sälja något alltid dyrt att köpa och nästan ovärt att sälja! Okej bra information där! Men ja 7 tusen kr måste väl vara ett bra pris. Köpte den för 6500 själv ju :D
Så om du köpte den för 6500kr så måste 7 va ett bra pris, jag är inte hundra på logiken i resonemanget :)
Men som sagt prova blocket , här kommer nog ingen köpa den för över 5 i alla fall , troligt lite lägre ändå
JlundsRock
Medlem
Inlägg: 18
Blev medlem: lör 14 aug 2021, 20:16

Re: Shine Rickenbacker

Inlägg av JlundsRock »

Jag fick 500kr billigare för jag var så schysst att ha å göra med sa han.
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2790
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Shine Rickenbacker

Inlägg av saft »

Najs! Jag hade en sån en stund. Kanske är min gamla:)
Den lät bra, tror det var seymore Duncan mickar. men kom aldrig överens riktigt med halsen. Den jag hade var i alla fall longscale till skillnad från rickenbackers medium. Kändes lite fel för mej och jag sålde vidare den.

Bild
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem
Inlägg: 16197
Blev medlem: mån 07 aug 2006, 15:33
Ort: Göteborg

Re: Shine Rickenbacker

Inlägg av 200071 »

saft skrev:Najs! Jag hade en sån en stund. Kanske är min gamla:)
Den lät bra, tror det var seymore Duncan mickar. men kom aldrig överens riktigt med halsen. Den jag hade var i alla fall longscale till skillnad från rickenbackers medium. Kändes lite fel för mej och jag sålde vidare den.

Bild
Har Affe/Saft ägt den så borde den vara värd en tusing extra! Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
norton
Medlem+
Inlägg: 1219
Blev medlem: ons 16 apr 2008, 11:13
Ort: Falun

Re: Shine Rickenbacker

Inlägg av norton »

:nickar: Minst
7ender JV P 82 Tokai Hp
Marshall Super bass -73 Marshall 1552/1520
Orange Ad 200 Mk1/PPC 412 HP8
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2790
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Shine Rickenbacker

Inlägg av saft »

200071 skrev: sön 15 aug 2021, 21:50
saft skrev:Najs! Jag hade en sån en stund. Kanske är min gamla:)
Den lät bra, tror det var seymore Duncan mickar. men kom aldrig överens riktigt med halsen. Den jag hade var i alla fall longscale till skillnad från rickenbackers medium. Kändes lite fel för mej och jag sålde vidare den.

Bild
Har Affe/Saft ägt den så borde den vara värd en tusing extra! Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Minst en tusing extra ja!
Minns dock inte var hur eller för vad jag sålde den.
Men såg på Vend att du är i Mora så det är ju inte otroligt att den tagit sej från Falun dit:)
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Användarvisningsbild
Roborock
Medlem+
Inlägg: 1947
Blev medlem: mån 24 jul 2006, 11:09
Ort: Linköping

Re: Shine Rickenbacker

Inlägg av Roborock »

saft skrev: sön 15 aug 2021, 22:04
200071 skrev: sön 15 aug 2021, 21:50
saft skrev:Najs! Jag hade en sån en stund. Kanske är min gamla:)
Den lät bra, tror det var seymore Duncan mickar. men kom aldrig överens riktigt med halsen. Den jag hade var i alla fall longscale till skillnad från rickenbackers medium. Kändes lite fel för mej och jag sålde vidare den.

Bild
Har Affe/Saft ägt den så borde den vara värd en tusing extra! Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Minst en tusing extra ja!
Minns dock inte var hur eller för vad jag sålde den.
Men såg på Vend att du är i Mora så det är ju inte otroligt att den tagit sej från Falun dit:)
Hade inte du min gamla och sålde den vidare till någon i Ludvika ?
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++
Inlägg: 6050
Blev medlem: tor 05 jul 2007, 08:26
Ort: Motala

Re: Shine Rickenbacker

Inlägg av kmo »

Den Roborock hade köpte jag ny 2007 för 4900kr. Det var då dom dök upp i Sverige typ. Helt ok billigare kopia, inte ricklik alls mer än till utseende på håll. Bra bas men i lägre kopiaskiktet.
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2790
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Shine Rickenbacker

Inlägg av saft »

Roborock skrev: mån 16 aug 2021, 05:42
saft skrev: sön 15 aug 2021, 22:04
200071 skrev: sön 15 aug 2021, 21:50
saft skrev:Najs! Jag hade en sån en stund. Kanske är min gamla:)
Den lät bra, tror det var seymore Duncan mickar. men kom aldrig överens riktigt med halsen. Den jag hade var i alla fall longscale till skillnad från rickenbackers medium. Kändes lite fel för mej och jag sålde vidare den.

Bild
Har Affe/Saft ägt den så borde den vara värd en tusing extra! Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Minst en tusing extra ja!
Minns dock inte var hur eller för vad jag sålde den.
Men såg på Vend att du är i Mora så det är ju inte otroligt att den tagit sej från Falun dit:)
Hade inte du min gamla och sålde den vidare till någon i Ludvika ?

Jag minns faktiskt inte alls:/

Edit. Drog en forumsökning å jo det stämmer. Jag köpte den jag hade av dej för 4k. Minns dock inte vart jag sålde vidare den sen. Eller om jag bytte bort den eller något:/
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Användarvisningsbild
Roborock
Medlem+
Inlägg: 1947
Blev medlem: mån 24 jul 2006, 11:09
Ort: Linköping

Re: Shine Rickenbacker

Inlägg av Roborock »

saft skrev: mån 16 aug 2021, 10:10
Roborock skrev: mån 16 aug 2021, 05:42
saft skrev: sön 15 aug 2021, 22:04
200071 skrev: sön 15 aug 2021, 21:50
saft skrev:Najs! Jag hade en sån en stund. Kanske är min gamla:)
Den lät bra, tror det var seymore Duncan mickar. men kom aldrig överens riktigt med halsen. Den jag hade var i alla fall longscale till skillnad från rickenbackers medium. Kändes lite fel för mej och jag sålde vidare den.

Bild
Har Affe/Saft ägt den så borde den vara värd en tusing extra! Bild


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Minst en tusing extra ja!
Minns dock inte var hur eller för vad jag sålde den.
Men såg på Vend att du är i Mora så det är ju inte otroligt att den tagit sej från Falun dit:)
Hade inte du min gamla och sålde den vidare till någon i Ludvika ?

Jag minns faktiskt inte alls:/

Edit. Drog en forumsökning å jo det stämmer. Jag köpte den jag hade av dej för 4k. Minns dock inte vart jag sålde vidare den sen. Eller om jag bytte bort den eller något:/
Som sagt , jag är ganska säker på att den gick till någon som egentligen spelade trummor och bodde i Ludvika , jag försökte ju faktiskt kontakt honom för att få köpa den tillbaks…..fick jag inte :)
Skriv svar