Rakstämning. En enhörning har fångats! (Videobevis!)

Prata om allt som har med elbasar att göra
Användarvisningsbild
JohannesH
Medlem+
Inlägg: 596
Blev medlem: tis 16 nov 2010, 18:25
Ort: Falun

Rakstämning. En enhörning har fångats! (Videobevis!)

Inlägg av JohannesH »

Det har hänt! Plockade fram den bandlösa ur caset och stämde. Till min förvåning var den rakstämd när det var klart!

Bild

Användarvisningsbild
VHdiggare
Medlem+
Inlägg: 1780
Blev medlem: fre 26 mar 2010, 11:15
Ort: Växjö

Re: Rakstämning. En enhörning har fångats! (Videobevis!)

Inlägg av VHdiggare »

:lol:
Yamaha BB1025 Tobacco Brown Sunburst - Quilter Bass Block 800 - Quilter BassDock 12 - Quilter BassDock 10
Användarvisningsbild
AndersB
Medlem
Inlägg: 265
Blev medlem: lör 17 aug 2013, 10:50
Ort: Stockholmish

Re: Rakstämning. En enhörning har fångats! (Videobevis!)

Inlägg av AndersB »

Storartat!
Ångermanlänning som hamnat i Södertörn | Leker med ljud och lägger dem på Soundcloud |
Användarvisningsbild
mrbaloo
Medlem++
Inlägg: 5323
Blev medlem: sön 30 sep 2007, 21:54
Ort: Ö-vik
Kontakt:

Re: Rakstämning. En enhörning har fångats! (Videobevis!)

Inlägg av mrbaloo »

Snajsigt!

Skickat från min SM-G960F via Tapatalk

Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2790
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Rakstämning. En enhörning har fångats! (Videobevis!)

Inlägg av saft »

”Till din förvåning”!?!?
Hur gick det till? Om du rakstämmer så har du ju rakstämt, ändå blev du överraskad att det vart just rakstämt? Vem som helst kan rakstämma, enkelt. Fattar ingenting, gjorde du det i mörker med tumvantar så att du varken såg eller kände hur stämskruvarna var raka eller ej? Eller är ögonmåttet så dåligt att du brukar missa å ta fel på rakt och ej?

Om du satte dej och rakstämde och till din förvåning så stämde även tonerna. Det är en helt annan bedrift! Imponerande. Nobelpris för det i så fall!;)

Jag ska visa klippet för min sambo och son till frukosten imorn!
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Användarvisningsbild
JohannesH
Medlem+
Inlägg: 596
Blev medlem: tis 16 nov 2010, 18:25
Ort: Falun

Re: Rakstämning. En enhörning har fångats! (Videobevis!)

Inlägg av JohannesH »

saft skrev: sön 10 okt 2021, 23:42 ”Till din förvåning”!?!?
Hur gick det till? Om du rakstämmer så har du ju rakstämt, ändå blev du överraskad att det vart just rakstämt? Vem som helst kan rakstämma, enkelt. Fattar ingenting, gjorde du det i mörker med tumvantar så att du varken såg eller kände hur stämskruvarna var raka eller ej? Eller är ögonmåttet så dåligt att du brukar missa å ta fel på rakt och ej?

Om du satte dej och rakstämde och till din förvåning så stämde även tonerna. Det är en helt annan bedrift! Imponerande. Nobelpris för det i så fall!;)

Jag ska visa klippet för min sambo och son till frukosten imorn!
:D

Jag brukar stämma med öronen. Lite klurigare men ack så imponerande!

(I själva verket plöjde jag drygt 15 strängförpackningar för att uppnå denna visuella njutelse..)
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2790
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Rakstämning. En enhörning har fångats! (Videobevis!)

Inlägg av saft »

JohannesH skrev: mån 11 okt 2021, 01:00
saft skrev: sön 10 okt 2021, 23:42 ”Till din förvåning”!?!?
Hur gick det till? Om du rakstämmer så har du ju rakstämt, ändå blev du överraskad att det vart just rakstämt? Vem som helst kan rakstämma, enkelt. Fattar ingenting, gjorde du det i mörker med tumvantar så att du varken såg eller kände hur stämskruvarna var raka eller ej? Eller är ögonmåttet så dåligt att du brukar missa å ta fel på rakt och ej?

Om du satte dej och rakstämde och till din förvåning så stämde även tonerna. Det är en helt annan bedrift! Imponerande. Nobelpris för det i så fall!;)

Jag ska visa klippet för min sambo och son till frukosten imorn!
:D

Jag brukar stämma med öronen. Lite klurigare men ack så imponerande!

(I själva verket plöjde jag drygt 15 strängförpackningar för att uppnå denna visuella njutelse..)
Jag ställde klockan på kvart över sex i morse, så att jag skulle hinna väcka sambon och visa i lugn och ro innan det var dags att gå upp för å dina inför att åka till jobb. Detta går ju inte att missa!
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Användarvisningsbild
JohannesH
Medlem+
Inlägg: 596
Blev medlem: tis 16 nov 2010, 18:25
Ort: Falun

Re: Rakstämning. En enhörning har fångats! (Videobevis!)

Inlägg av JohannesH »

Bra där! Det är ju en ”once in a lifetime”-grej det här, om ens det!
Skriv svar