Washburn Vulture

Prata om allt som har med elbasar att göra
Masayo
Medlem++
Inlägg: 4117
Blev medlem: tor 28 feb 2008, 15:22
Ort: Eksjö

Washburn Vulture

Inlägg av Masayo »

Det ligger en sån ute på Tradera nu. Är det något att ha eller går det att leva ett fortsatt lyckligt liv utan?
Min egna erfarenhet av Washburn är inte dålig men ganska begränsad. En bekant har en Wing Series elgitarr med genomgående hals och fint detaljarbete. Den känns bra och påminner lite om PRS guror. Där någonstans tar min erfarenhet slut.
Vilka är forumets åsikter? Ris eller buske?

Basen på Tradera
Fender Jazz Bass - 1966 / Fender Classic Series 70's Jazz Bass - 2008 / Squier Classic Vibe 60's Jazz Bass - 2012 / Squier SSQ Precision Bass - 2000 / Ibanez Musician MC824 - 1980 / Fender Rumble 100
Kultivator
Medlem++
Inlägg: 6607
Blev medlem: tor 08 jan 2009, 15:20
Ort: Uppsala

Re: Washburn Vulture

Inlägg av Kultivator »

Jag tänker att är det nån Washburn man vill ha så är det en av ungefär den här årgången. En utbytt stämskruv och saknat dragstångslock drar ju ner värdet lite, dock. Jag hade inte gett mycket över 3 i det skicket.
Basar: Två rosa, en ihålig gulrödsvart, en lång bakvänd svartbrun, en kort röd. Förstärkare: En stor blåsvart
bazzilla
Medlem
Inlägg: 198
Blev medlem: tis 03 feb 2009, 17:32

Re: Washburn Vulture

Inlägg av bazzilla »

Washburn är en stor tillverkare och har tillverkat instrument i flera prisklasser. Rent generellt går det naturligtvis går det hitta bra instrument även i budgetklassen hos de flesta tillverkare men chansen är större med de mer påkostade modellerna så om möjligt försök ta reda på vilken prisklass hör den aktuella basen. Detta styr även i viss mån beg pris, (men trender kan göra billigt skräp eftertraktat och kvalitetsbyggen osäljbara.) Äger en bra washburn bas, men skulle rekommendera att testa före köp (gäller de flesta tillverkare)
Glöm inte att det är ungefär 6miljoner som INTE tittar på melodifestivalen.
Skriv svar