Mbox med ProTools SÅLD!!!

Säljesannonser om tillbehör, effekter, strängar etc.
Crypto
Medlem
Inlägg: 226
Blev medlem: ons 20 sep 2006, 18:29

Mbox med ProTools SÅLD!!!

Inlägg av Crypto »

Nu säljer jag min Mbox, eftersom jag köpt version 2. Inget fel på den första, men den nya är en Mbox mini, vilken gör den extra portabel. Med mboxen följer ProTools version 6.4, som enligt mig är världens bästa inspelningsprogram. Dessutom får du en del bundlade program på köpet, som typ Reason adapted.
Allt detta för 1250, inklusive moms. Det vill säga, har du företag blir den din för endast 1000...
SÅLD!!!
Senast redigerad av Crypto den mån 28 maj 2007, 12:08, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++
Inlägg: 6820
Blev medlem: sön 16 jul 2006, 13:41
Ort: Stockholm

Inlägg av FreCKo »

Går den bara på USB, eller kan kan koppla den via Firewire också?
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Crypto
Medlem
Inlägg: 226
Blev medlem: ons 20 sep 2006, 18:29

Inlägg av Crypto »

Endast USB...
Crypto
Medlem
Inlägg: 226
Blev medlem: ons 20 sep 2006, 18:29

Inlägg av Crypto »

Nytt Pris! 1000+moms, det vill säga 1250 privat.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Eh... är precis på väg att köpa en mbox mini 2. Vad skiljer? 1250 är ju lite skillnad mot 2995!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Crypto
Medlem
Inlägg: 226
Blev medlem: ons 20 sep 2006, 18:29

Inlägg av Crypto »

Till mbox 1:ans fördel kan nämnas att den har 2 micpreamps till skillnad från minins 1. 1:an har dock som bassdude (tror jag det var) nämnde ingen mastervolym utan endast en balanspot mellan inspelad och uppspelad signal. Så mastervolymen finns i programvaran. Till 2:ans fördel kan nämnas att köper man den ny får man ProTools version 7.3.1 istället för 6.4 som följer med min. Det har hänt en del i programvaran sedan 6.4, framförallt har mjukvarusynthanteringen blivit mycket bättre. Dessutom får man fler tilläggsprogram, så kallad bundled software, och mer up-to-date sådan, om man köper ny mini. Bägge är bra produkter rent ljudmässigt. Minin är till storleken lite mindre och smidigare och (subjektivt) snyggare.
Detta blev inte världens bästa säljargumentation, men jag har ju själv vart bort Mbox 1:an mot Mbox 2 mini:n...
Skriv svar