Rysk EHX/Sovtek Big Muff Pi på vendolin

Säljesannonser om tillbehör, effekter, strängar etc.
gäst

Rysk EHX/Sovtek Big Muff Pi på vendolin

Inlägg av gäst »

http://vendolin.se/annonce_detail.asp?annonceid=5660334

Coolt! Om man gillar vintage...
Vore kul att höra hur den låter jämfört mot en ny re-issue! Någon som har provat kanske?
Användarvisningsbild
joachime
Medlem++
Inlägg: 2663
Blev medlem: tis 03 jun 2008, 00:19
Ort: Stockholm

Inlägg av joachime »

När Sovtekmuffarna kom till Sverige 1994 såg de ut sådär. Jag köpte ett av de första exemplaren som hade en annan typ av rattar. 1995 köpte jag en till och den hade dom där helsvarta rattarna. Ljudet skillde sig lite mellan exemplaren, men båda lät Big Muff.

Köpte en Little Big Muff för något år sedan och det är ingen större skillnad på ljudet jämfört med Sovtek-varianten.
Jobbar på Reason Studios
Spelar musik och omusik på fritiden
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem
Inlägg: 6843
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 17:22
Ort: Arlöv

Inlägg av Bassplaya »

Vad är det egentligen med Stockholmares oförmåga att skicka saker?
Överallt på tex på blocket och vendolin står det alltid längst ner i stockholmarnas annonser "skickas ej"

Kan någon förklara detta fenomen för mig?
gäst

Inlägg av gäst »

joachime skrev:När Sovtekmuffarna kom till Sverige 1994 såg de ut sådär. Jag köpte ett av de första exemplaren som hade en annan typ av rattar. 1995 köpte jag en till och den hade dom där helsvarta rattarna. Ljudet skillde sig lite mellan exemplaren, men båda lät Big Muff.

Köpte en Little Big Muff för något år sedan och det är ingen större skillnad på ljudet jämfört med Sovtek-varianten.
Okej, tack! Då kan man lika gärna köpa en nytillverkad... om man ska köpa Big Muff Pi dvs.
Lilldjuret
Medlem+
Inlägg: 1954
Blev medlem: ons 17 dec 2008, 10:23
Ort: Piteå

Inlägg av Lilldjuret »

Hur mycket bas slaktar en sådan? :/
Användarvisningsbild
maltjik
Medlem+
Inlägg: 1254
Blev medlem: tis 02 okt 2007, 22:18
Ort: Stockholm

Inlägg av maltjik »

Bassplaya skrev:Vad är det egentligen med Stockholmares oförmåga att skicka saker?
Överallt på tex på blocket och vendolin står det alltid längst ner i stockholmarnas annonser "skickas ej"

Kan någon förklara detta fenomen för mig?
fråga parkas. han har nog ett bra svar.
Bild
ovation magnum II | peavey mk IV | lab series 2x15"
Skriv svar