Bytestrevare: Maruszczyk J-mickar mot Dimarzio Ultra J

Säljesannonser om tillbehör, effekter, strängar etc.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++
Inlägg: 10414
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 17:12
Ort: Örebros södra utkanter

Bytestrevare: Maruszczyk J-mickar mot Dimarzio Ultra J

Inlägg av Punkster »

Originalmickarna som sitter i min Maruszczyk Elwood låter lite för bright och hitech för min smak. Jag skulle vilja ha lite mer punch och fläsk i ljudet, så jag undrar om det finns någon som skulle vara intresserad av att byta sina Dimarzio UltraJazz mot mina Maruszczyk J-mickar.
Senast redigerad av Punkster den tis 07 jul 2009, 11:36, redigerad totalt 1 gånger.
/Linus
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Re: Bytestrevare: Maruszczyk J-mickar mot Dimarzio Ultra J

Inlägg av Liten »

Punkster skrev:Originalmickarna som sitter i min Maruszczyk Elwood låter lite för bright och hitech för min smak. Jag skulle vilja ha lite mer punch och fläsk i ljudet, så jag undrar om det finns någon som skulle vara intresserad av att byta sina Dimarzio UltraJazz (inte model J) mot mina Maruszczyk J-mickar.
Tror du fått det lite om bakfoten..
Ultrajazzarna låter MER hi-tech än Model J... Vill du att basen ska låta mer "Marcus Miller" så kör hårt.. om inte.. sikta på Model J!
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++
Inlägg: 10414
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 17:12
Ort: Örebros södra utkanter

Re: Bytestrevare: Maruszczyk J-mickar mot Dimarzio Ultra J

Inlägg av Punkster »

Liten skrev:
Punkster skrev:Originalmickarna som sitter i min Maruszczyk Elwood låter lite för bright och hitech för min smak. Jag skulle vilja ha lite mer punch och fläsk i ljudet, så jag undrar om det finns någon som skulle vara intresserad av att byta sina Dimarzio UltraJazz (inte model J) mot mina Maruszczyk J-mickar.
Tror du fått det lite om bakfoten..
Ultrajazzarna låter MER hi-tech än Model J... Vill du att basen ska låta mer "Marcus Miller" så kör hårt.. om inte.. sikta på Model J!
Hmm, det här med ljud.... :D Jag hade UltraJazz-mickar i min hemmabyggda J-bas, och dom hade nog det bästa J-ljud jag någonsin upplevt. Tyckte att det var mer fläsk och värme i dom än i Maru-mickarna, som jag tycker låter lite för vasst för mig. Men men, jag tar bort det där om ej model J. Jag kan ju ha fel :lol:
/Linus
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Ultrajassarna har massa botten och topp.. lite mindre mellan än Model J.. som har mycket mellan och botten.

Om du gillade dom i din jazz.. så kör hårt! :)
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++
Inlägg: 10414
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 17:12
Ort: Örebros södra utkanter

Inlägg av Punkster »

Liten skrev:Ultrajassarna har massa botten och topp.. lite mindre mellan än Model J.. som har mycket mellan och botten.

Om du gillade dom i din jazz.. så kör hårt! :)
...vilket nog var anledningen till att jag gillade dom så mycket. Blev ett jäkla drag i ljudet :D
/Linus
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Men jeeeezus....


Varför testar du inte basarna INNAN du köper dem om du är så kinkig med saker och ting?
Det skulle ju bli så mycket enklare....
(och billigare.... :))

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++
Inlägg: 10414
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 17:12
Ort: Örebros södra utkanter

Inlägg av Punkster »

blackparkas skrev:Men jeeeezus....


Varför testar du inte basarna INNAN du köper dem om du är så kinkig med saker och ting?
Det skulle ju bli så mycket enklare....
(och billigare.... :))
I det här fallet för att jag inte orkar åka till Laholm för att testa en bas. Dessutom är det ju lätt gjort att byta mickar. Jag tänker ju inte dissa hela basen (som jag för övrigt är grymt nöjd med) bara för att ljudet inte passar mig till 100%.

Sen är det ju en betydande faktor att det är kul att mecka med sina grejer :wink:
/Linus
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Jag tycker det är skittråkigt att mecka...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++
Inlägg: 10414
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 17:12
Ort: Örebros södra utkanter

Inlägg av Punkster »

blackparkas skrev:Jag tycker det är skittråkigt att mecka...
Du föredrar att byta hela basen om det är någon liten detalj som du inte gillar? :wink:
/Linus
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Punkster skrev:
blackparkas skrev:Jag tycker det är skittråkigt att mecka...
Du föredrar att byta hela basen om det är någon liten detalj som du inte gillar? :wink:

Ja, definitivt...!

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Punkster skrev:
blackparkas skrev:Jag tycker det är skittråkigt att mecka...
Du föredrar att byta hela basen om det är någon liten detalj som du inte gillar? :wink:
Lyssna nu inte på Parkas. Han är one of a kind.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++
Inlägg: 10414
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 17:12
Ort: Örebros södra utkanter

Inlägg av Punkster »

blackparkas skrev:
Punkster skrev:
blackparkas skrev:Jag tycker det är skittråkigt att mecka...
Du föredrar att byta hela basen om det är någon liten detalj som du inte gillar? :wink:

Ja, definitivt...!
Jag ser inga smileys här, så jag kan inte riktigt få klart för mig om du är seriös eller inte. Om så är fallet så är det i mina ögon en lite jobbig inställning.
/Linus
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

Klart jag är allvarlig.
Till viss del iofs.
Köper jag en bas för dyra pengar och den inte faller mig på läppen så vill jag inte ha den.
har ingen lust att t.ex. köpa en bas för 12000 som är original och byta ut prylar på den om t.ex. mickarna inte passar mig.

Är det däremot en hpd-bas eller en billigare bas så visst, men jag skulle nog hellre sälja ändå...


Varför ändra på något som är byggt ett speciellt sätt?
Visst, för att förbättra och göra den mer anpassad till dig själv.
Men jag personligen köper hellre en bas jag tycker om som den är...
Orka mecka...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++
Inlägg: 10414
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 17:12
Ort: Örebros södra utkanter

Inlägg av Punkster »

Hittils har jag inte hittat nån bas som har passat mig till 100%. Jag orkar inte byta hela tiden, så därför tycker jag det är smidigare att fixa det som jag inte riktigt trivs med. Så länge som det är en sak som är relativt enkel att fixa, som mickarna t.ex.

Vad gäller Maruszczyk så finns det väl egentligen inga originalmickar, eftersom det är en option och man kan få basen levererad med i stort sett vilka mickar som helst om jag har fattat grejen rätt.
/Linus
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Punkster skrev:Hittils har jag inte hittat nån bas som har passat mig till 100%. Jag orkar inte byta hela tiden, så därför tycker jag det är smidigare att fixa det som jag inte riktigt trivs med. Så länge som det är en sak som är relativt enkel att fixa, som mickarna t.ex.

Vad gäller Maruszczyk så finns det väl egentligen inga originalmickar, eftersom det är en option och man kan få basen levererad med i stort sett vilka mickar som helst om jag har fattat grejen rätt.
Sure could have fooled me! :D
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++
Inlägg: 8305
Blev medlem: lör 03 maj 2008, 18:43
Ort: Carlshamns Flaggpunch

Inlägg av Mr Spock »

Liten skrev:
Punkster skrev:Hittils har jag inte hittat nån bas som har passat mig till 100%. Jag orkar inte byta hela tiden, så därför tycker jag det är smidigare att fixa det som jag inte riktigt trivs med. Så länge som det är en sak som är relativt enkel att fixa, som mickarna t.ex.

Vad gäller Maruszczyk så finns det väl egentligen inga originalmickar, eftersom det är en option och man kan få basen levererad med i stort sett vilka mickar som helst om jag har fattat grejen rätt.
Sure could have fooled me! :D
:lol: :wink:
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++
Inlägg: 10414
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 17:12
Ort: Örebros södra utkanter

Inlägg av Punkster »

Jojo, jag har tröttnat på det :wink:
/Linus
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18144
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

Marcbass säljer din gamla jazz nu, köp mickarna!
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Inlägg av blackparkas »

basmartin skrev:Marcbass säljer din gamla jazz nu, köp mickarna!

Eller köp basen.... :roll:


Varför sälja en bas som har det bästa jazzbasljud du någonsin varit med om!?
Det är DET jag inte förstår.
Eller var det nå´t fel på halsplattan? Stämskruvsskruvarna? :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++
Inlägg: 10414
Blev medlem: lör 18 aug 2007, 17:12
Ort: Örebros södra utkanter

Inlägg av Punkster »

blackparkas skrev:
basmartin skrev:Marcbass säljer din gamla jazz nu, köp mickarna!

Eller köp basen.... :roll:


Varför sälja en bas som har det bästa jazzbasljud du någonsin varit med om!?
Det är DET jag inte förstår.
Eller var det nå´t fel på halsplattan? Stämskruvsskruvarna? :D
Nej, det var ett kul projekt att bygga den. Men den kommer inte i närheten av Maruszczyken, så varför behålla en bas man inte kommer använda? Det enda jag ångrar är att jag inte skiftade mickar mellan dom 2 basarna först.
/Linus
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

Jag skulle utan problem kunna köpa en bas som jag gillar, utan att koppla in den.
Mickar är väl det minsta bekymret att skifta på en bas.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Skriv svar