Pedalshopping på Thomann.de

Säljesannonser om tillbehör, effekter, strängar etc.
Användarvisningsbild
Bassplaya
VIP medlem
Inlägg: 6843
Blev medlem: ons 19 sep 2007, 17:22
Ort: Arlöv

Pedalshopping på Thomann.de

Inlägg av Bassplaya »

Satt o spanade lite på pedaler på thomann. Vad ja förstått verkar en hel del här på forumet handla från dom och jag undrar om någon skulle kunna berätta om för mig om d blir billigare att beställa från thomann jämfört med att köpa i musikaffärer här på hemmafronten. priset är ju av vad jag förstått överlag lägre på thomann, men d borde ju tillkomma fraktkostnader ev. tullavgifter osv.

snälla någon. Upplys mig
Användarvisningsbild
Svarte_Jack
Medlem++
Inlägg: 3614
Blev medlem: mån 05 feb 2007, 22:37
Ort: Staden av bajs

Inlägg av Svarte_Jack »

150 spänn frakt. Inget annat.
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Inlägg: 6800
Blev medlem: mån 25 sep 2006, 21:34
Ort: Växjö
Kontakt:

Re: Pedalshopping på Thomann.de

Inlägg av Rix »

Bassplaya skrev:... om d blir billigare att beställa från thomann jämfört med att köpa i musikaffärer här på hemmafronten. priset är ju av vad jag förstått överlag lägre på thomann
Pressa gärna din lokala handlare! Är man stammis brukar de kunna gå ner en bit. Det är ALLTID bra att hota med Thomann. Deras största fiende!

Sen måste lokala handlare lära sig att lagerföra saker och ting, varken Börsen eller 4-Sound har ett skit hemma och då seglar Thomann eller andra nätaktörer upp som det enda rätta alternativet, man vill ju testa skiten först!
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++
Inlägg: 18144
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 23:35
Ort: Göteborg

Inlägg av basmartin »

När det gäller Boss-pedaler är de dyrare på Thomann än vad de är på t ex 4Sound. Har ingen jättekoll på andra tillverkare, men vissa är billigare och andra är dyrare. Allt är inte billigare på Thomann.
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
peter_s
Medlem++
Inlägg: 7746
Blev medlem: lör 22 jul 2006, 16:24
Ort: Malmö

Inlägg av peter_s »

Thomanns pedalpriser är, som redan nämnts, inte så olika de svenska standardpriserna, och i vissa fall kan den svenska butiken vara billigare (t.ex. är Jam billigare än Thomann på en del T-Rex-produkter). Ska du köpa många pedaler (eller annan utrustning) på samma gång, eller göra en beställning tillsammans med någon eller några som kan dela på frakten, kan det kanske löna sig att näthandla. Annars skulle jag nog bara rekommendera näthandel om du letar efter en pedal som inte finns att köpa i Sverige, eller för de märken som Thomann är markant mycket billigare på (om det finns sådana).

Är det förresten bara jag som irriterar miig på Thomanns nya hemsida, och sättet på vilket de kategoriserar saker. Numer kan man ju exempelvis inte välja att se alla effektpedaler på samma gång, utan måste först välja vilken kategori man vill kolla på, t.ex "distorsion" eller "equaliser". Riktigt dumt, tycker jag.
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem
Inlägg: 10861
Blev medlem: tis 25 jul 2006, 12:40
Ort: Uppsala

Inlägg av anli »

Japp man måste kolla noga! En del pryttlar är svindyra, andra riktigt billiga.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Skriv svar