EHX Micro POG...

Säljesannonser om tillbehör, effekter, strängar etc.
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

fifan va de här forumet rockar!
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem
Inlägg: 19741
Blev medlem: ons 26 jul 2006, 11:34
Ort: Örebro

Inlägg av Geddan »

En sak att man inte kan begära att Börsen ska kunna hålla Thomann-priser.
Men en beggad pedal på Vendolin för ett par hundringar dyrare än man beställer från Tyskland inkl frakt. :shock:
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Inlägg: 6800
Blev medlem: mån 25 sep 2006, 21:34
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av Rix »

Heh, det e wacko! Handlarna här i stan står och påstår att Thomann inte gör någon vinst på sina prylar när man diskuterar pris med dem. Det är ju ren bull. Visst har Thomann helt andra volymer men kom igen...

Nefan, det är dags för Börsen och 4-Sound att sluta med leksaksaffär-fasonerna och börja ha riktiga prylar hemma. Som det är i dag kränger de bara tusenkronorsgitarrer och lite plektrum. Ska man ha nåt utöver deras usla grundsortiment så får man först vänta veckor på nån unken grossist sen betala överpris. Man hinner tröttna, beställa och få hem skiten från nätet innan de ens hunnit lyfta luren.
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Inlägg: 6800
Blev medlem: mån 25 sep 2006, 21:34
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av Rix »

Liten skrev:
Rix skrev:Jag har bara fyra strängar men den är faktiskt hyfsat med ända ner till E.
När du skriver hyffsat.. så menar du?
Efter det jag läst så triggar den HELT felfritt ner till lös B-sträng..
Om så inte är fallet så är det ju en HELT annan sak..

Detta måste utrönas!
Så, i går gjorde jag en helhetsinventering av min nya MicroPOG. Den triggar både kvickt och felfritt på alla mina fyra strängar i alla oktaver. Ända ner till B kan jag inte bekräfta men E var inga problem. Det blir en skön 8-strängskänsla när man drar på överoktaven (konstigt va).

Tyvärr så hade jag ingen möjlighet att spela in nåt utan jag får be att återkomma i den frågan.
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Rix skrev:
Liten skrev:
Rix skrev:Jag har bara fyra strängar men den är faktiskt hyfsat med ända ner till E.
När du skriver hyffsat.. så menar du?
Efter det jag läst så triggar den HELT felfritt ner till lös B-sträng..
Om så inte är fallet så är det ju en HELT annan sak..

Detta måste utrönas!
Så, i går gjorde jag en helhetsinventering av min nya MicroPOG. Den triggar både kvickt och felfritt på alla mina fyra strängar i alla oktaver. Ända ner till B kan jag inte bekräfta men E var inga problem. Det blir en skön 8-strängskänsla när man drar på överoktaven (konstigt va).

Tyvärr så hade jag ingen möjlighet att spela in nåt utan jag får be att återkomma i den frågan.
Även om du låter lös E-sträng ringa ut??
Om så... IM GETTING ONE!!!

Låter den digitalt eller "varmt" ???
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Inlägg: 6800
Blev medlem: mån 25 sep 2006, 21:34
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av Rix »

Överoktaven låter en aning digitalt men den e cool som effekt, i synnerhet med lite fuzz på. Underoktaven smälter in bättre. Och det blir inte alls nåt bludder om man låter strängarna ringa ut vilket jag upplevt på andra oktavpedaler.

Nu har jag bara EHX-pedaler i kedjan, känns skönt. Din gamle fuzz är svår att tämja, det bara sprutar om den, gäller att dra ner signalen på basen i tid! :) Men cool e den.. Jevlar
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem
Inlägg: 16064
Blev medlem: tis 19 jun 2007, 13:54
Ort: Örebro

Inlägg av Liten »

Rix skrev:Överoktaven låter en aning digitalt men den e cool som effekt, i synnerhet med lite fuzz på. Underoktaven smälter in bättre. Och det blir inte alls nåt bludder om man låter strängarna ringa ut vilket jag upplevt på andra oktavpedaler.

Nu har jag bara EHX-pedaler i kedjan, känns skönt. Din gamle fuzz är svår att tämja, det bara sprutar om den, gäller att dra ner signalen på basen i tid! :) Men cool e den.. Jevlar
COOLT! Skulle du säga att underoktaven är transperant? Väldigt lik din orginal-ton men en oktav ner?

Jag upplever Multiplexern (gammla octavern) som extremt varm.. (eller genomskinlig.. eftersom jag kör rörstärk..)

att kunna spela lös E-sträng är ju galet bra..

Klarar den attak bra?? typ slap? Och.. klarar den akord bra?
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Rix
Hedersmedlem
Inlägg: 6800
Blev medlem: mån 25 sep 2006, 21:34
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av Rix »

Japp, underoktaven är rätt subtil och transparent..

Heh, jag har lite mer att testa i afton, lite tuff attack (usel på att slappa) och lite feta ackord.. Ska se om jag får snurr på Cubase också!
Skriv svar