Darkglass pedaler säljes

Säljesannonser om tillbehör, effekter, strängar etc.
Skriv svar
Ping
Nykomling
Inlägg: 6
Blev medlem: fre 28 jan 2022, 15:25

Darkglass pedaler säljes

Inlägg av Ping »

Väljer att sälja mina pedaler på mitt pedalbord separat istället för ett paket för att göra det mer simpelt.
Finns i östraskåne

Pris kan diskuteras.

Darkglass Microtubes B7K Ultra V2 "The Squid"
SÅLD
Bild
Darkglass Electronics Hyper Luminal Hybrid
2200:-
Bild
Senast redigerad av Ping den fre 25 feb 2022, 14:44, redigerad totalt 6 gång.
Markooo
Medlem++
Inlägg: 3101
Blev medlem: lör 16 aug 2008, 23:34
Ort: Malmö

Re: Darkglass pedaler säljes

Inlägg av Markooo »

En ny Darkglass Microtubes B7K "The Squid" kostar mindre än vad du begär. Hur tänkte du där?

Fender AV '62 P-bas, Fender JB62, Fernandes RB80

Hiwatt DR103 '72, GK 800RB, Marshall 1552 2x15
Ping
Nykomling
Inlägg: 6
Blev medlem: fre 28 jan 2022, 15:25

Re: Darkglass pedaler säljes

Inlägg av Ping »

Haha jag tänkte nog inte så mycket. Hittade inga begagnade av denna men kan sänka den. Tack för tipset! :)
Basstore
VIP medlem
Inlägg: 18435
Blev medlem: sön 23 jul 2006, 19:55
Ort: Mellbystrand

Re: Darkglass pedaler säljes

Inlägg av Basstore »

Har för mig att jag köpte min Squid för 1500:- beg
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Darkglass pedaler säljes

Inlägg av blackparkas »

Basstore skrev: tor 03 feb 2022, 09:21 Har för mig att jag köpte min Squid för 1500:- beg
En Squid för 1500 spänn är ju å andra sidan ett galet underpris.
Man får ju 12-1500 för en vanlig B7k (inte Ultra).

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Ping
Nykomling
Inlägg: 6
Blev medlem: fre 28 jan 2022, 15:25

Re: Darkglass pedaler säljes

Inlägg av Ping »

Tror du snackar om den gamla b7k inte nya. En vanlig b7k ultra v2 ligger väl på runt 3800:- begagnat? Som sagt så kan pris diskuteras, men 1500:- är nog ganska lowball haha :)
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2790
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Darkglass pedaler säljes

Inlägg av saft »

Ping skrev: tor 03 feb 2022, 17:19 Tror du snackar om den gamla b7k inte nya. En vanlig b7k ultra v2 ligger väl på runt 3800:- begagnat? Som sagt så kan pris diskuteras, men 1500:- är nog ganska lowball haha :)
Ingen aning vad en begagnad går för. Men en ny går för strax över 4k. Men måste vara eftertraktad om begagnad går för runt 300kr billigare än nypris. Men det är klart att vissa prylar blir eftertraktade å har höga andrahandsvärden också!

Skit samma.
Lycka till med försäljningen!:)
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Ping
Nykomling
Inlägg: 6
Blev medlem: fre 28 jan 2022, 15:25

Re: Darkglass pedaler säljes

Inlägg av Ping »

saft skrev: tor 03 feb 2022, 19:49
Ping skrev: tor 03 feb 2022, 17:19 Tror du snackar om den gamla b7k inte nya. En vanlig b7k ultra v2 ligger väl på runt 3800:- begagnat? Som sagt så kan pris diskuteras, men 1500:- är nog ganska lowball haha :)
Ingen aning vad en begagnad går för. Men en ny går för strax över 4k. Men måste vara eftertraktad om begagnad går för runt 300kr billigare än nypris. Men det är klart att vissa prylar blir eftertraktade å har höga andrahandsvärden också!

Skit samma.
Lycka till med försäljningen!:)
Haha tack! Ja asså jag vet inte alls. Det är ju inte så att jag försöker sitta här och sno pengar av er. Här är billigaste på reverb som inte är limited edition vilket är priserna jag har utgått ifrån. https://reverb.com/item/39467817-darkgl ... k-ultra-v2 (3700kr)
Antar att om man lägger på nån hundra lapp för limited så är väl priset rimligt tänker jag?
Användarvisningsbild
saft
Medlem++
Inlägg: 2790
Blev medlem: fre 31 aug 2007, 12:12
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Darkglass pedaler säljes

Inlägg av saft »

Det är säkert ett bra pris!

Kruxet att kolla vad andra har dom liggandes ute för är att det inte är någon indikation på vad dom faktiskt säljs för, bara vad nån gärna vill ha för sin.
Precis som om nån googlar nu å hittar din annons och använder den som referens när den sätter sitt pris.
Som sagt. En ny squid kostar 4500kr.
https://www.thomann.de/se/darkglass_mic ... v2_ltd.htm

Så ditt pris är jättebra, billigare än ny. Frågan är om det är tillräckligt billigt, för någon som är beredd att köpa en pedal för nästan fem tusen, att avstå från ”nygarantier” osv.
Jag hade lätt valt din före en ny. Om jag satt och letade efter just en sån. Men jag hade inte impulsat den för å prova om den passar mej för det priset, då det blir svårt att sälja vidare om den inte föll i smaken utan att gå minus massa. Typ så:)
------------------------------------------ROCK----------------------------------------------------
https://orcd.co/urtidsdjur
Ping
Nykomling
Inlägg: 6
Blev medlem: fre 28 jan 2022, 15:25

Re: Darkglass pedaler säljes

Inlägg av Ping »

saft skrev: tor 03 feb 2022, 22:19 Det är säkert ett bra pris!

Kruxet att kolla vad andra har dom liggandes ute för är att det inte är någon indikation på vad dom faktiskt säljs för, bara vad nån gärna vill ha för sin.
Precis som om nån googlar nu å hittar din annons och använder den som referens när den sätter sitt pris.
Som sagt. En ny squid kostar 4500kr.
https://www.thomann.de/se/darkglass_mic ... v2_ltd.htm

Så ditt pris är jättebra, billigare än ny. Frågan är om det är tillräckligt billigt, för någon som är beredd att köpa en pedal för nästan fem tusen, att avstå från ”nygarantier” osv.
Jag hade lätt valt din före en ny. Om jag satt och letade efter just en sån. Men jag hade inte impulsat den för å prova om den passar mej för det priset, då det blir svårt att sälja vidare om den inte föll i smaken utan att gå minus massa. Typ så:)
Håller med dig helt, kan sänka den lite mer. Förstår helt med "nyprisgaranti" etc. Sen får det nog räcka med svar om hur dyrt jag har råkat sätta den :P
Är bara i denna situationen för jag vill ha ett multieffekts bord istället, så pris är inte extremt viktigt sålänge jag inte förlorar för mycket.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Darkglass pedaler säljes

Inlägg av blackparkas »

Värt att nämna är att begagnatmarknaderna ser HELT annorlunda ut utomlands.
En beggad bas som kostar 30 lök ny kan kosta 26 begagnat i England eller US och de tycker det är bra.
Medans, beroende på bas, den kan kosta allt från 10-20 här i Sverige.
Dessutom är inte gemene man särskilt intresserad av ltd editions på samma sätt som utomlands.

Så att kolla priserna på reverb/ebay är lönlöst, oftast.
Kolla vad B7k Ultra säljs för i Sverige, plussa på 2-300 för att det är en ltd edition och vänta och se.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Ping
Nykomling
Inlägg: 6
Blev medlem: fre 28 jan 2022, 15:25

Re: Darkglass pedaler säljes

Inlägg av Ping »

blackparkas skrev: tor 03 feb 2022, 23:08 Värt att nämna är att begagnatmarknaderna ser HELT annorlunda ut utomlands.
En beggad bas som kostar 30 lök ny kan kosta 26 begagnat i England eller US och de tycker det är bra.
Medans, beroende på bas, den kan kosta allt från 10-20 här i Sverige.
Dessutom är inte gemene man särskilt intresserad av ltd editions på samma sätt som utomlands.

Så att kolla priserna på reverb/ebay är lönlöst, oftast.
Kolla vad B7k Ultra säljs för i Sverige, plussa på 2-300 för att det är en ltd edition och vänta och se.
Ahhh då förstår jag... har försökt att hitta info om hur den har sålts i Sverige men finns noll.
Alexander
Medlem+
Inlägg: 1565
Blev medlem: fre 29 maj 2009, 08:00
Ort: Eslöv, Skåne

Re: Darkglass pedaler säljes

Inlägg av Alexander »

Som blackparkas säger, begagnatpriserna i Sverige är väldigt låga, samtidigt som utbudet är ganska dåligt. Tex bandlös eller femsträngade USA-Fender, Ampeg SVT, och vissa "vanliga" baspedaler finns i varje by i USA, men det kan gå månader på blocket och vend mellan annonserna. Samtidigt är Gibson, Sandberg, Warwick och även Fender billiga, speciellt jämfört med nypris. De tappar mycket i Sverige.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++
Inlägg: 54756
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 10:56
Ort: Bollnäs!

Re: Darkglass pedaler säljes

Inlägg av blackparkas »

Ping skrev: tor 03 feb 2022, 23:55

Ahhh då förstår jag... har försökt att hitta info om hur den har sålts i Sverige men finns noll.

Sök på Darkglass B7k på Facebook så kommer det upp en massa gamla annonser så ser du vad folk tagit för dem, ligger en del gamla annonser kvar.
Insåg genom att själv göra det att jag nog sålde min B7k icke Ultra lite för billigt.... :)

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Skriv svar